Restauratie van de backfire eend
hee backfire,
ziet er erg goed uit ! shame on me , kben ff een tijdje niet op t forum geweest. maar kga t snel ff allemaal rustig na lezen en bekijken ! oja en dat siliconen spul wordt echt een lastig verhaal, dus mssn moet je ff kijken of je het ergens anders kan regelen, helaas. I'm sorry!
groetjes
ziet er erg goed uit ! shame on me , kben ff een tijdje niet op t forum geweest. maar kga t snel ff allemaal rustig na lezen en bekijken ! oja en dat siliconen spul wordt echt een lastig verhaal, dus mssn moet je ff kijken of je het ergens anders kan regelen, helaas. I'm sorry!
groetjes
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Vandaag ff stoeltje gemonteerd, kom er trouwens achter dat er iets niet klopt met de bodemplaat. De rails zit volgens mij toch echt vast met m7 bouten en in de plaat zitten zeker geen m7 bouten, lijkt eerder m8. Volgens mij klopt dit niet. De andere kant is wel m7 en chassis ook. Verder klopt er iets niet met het chassis, want middelste moer zit op een totaal andere plek ????
Anyway, daar gaat het nu verder niet om. Voor de rest de versnellingsbak er ingehangen, zodat ik de versnellingspook kan afstellen. 1 koplampsteun geklemt voor de afstelknop en zo nog wat meer losse dingen er alvast ingehangen.
Nou ik kan je verzekeren dat ik nog genoeg aan te passen heb.
1. koplampafstelling inkorten? of iets gaan verzinnen met motorische afstelling, scheelt weer knop, maar doet ook weer afbreuk aan het simpele van de eend.
2. handrem pas maken
3. De versnellingspook, oei, dat wordt lastig. Zoals hij nu hangt is de orginele locatie. Dat past goed, in zijn achteruit heb je nog een cm of 4 ruimte tussen afstelknop van de ventilatieklep en het bolleke. Echter de pook moet een cm of 8 meer richting schutbord. Dan zit dus de ventilatieknop in de weg. Oplossing kan zijn om ook deze motorisch te maken. Of versnellingspook verbouwen en er een soort bocht aan te lassen, zodat het er allemaal langs kan.
Anyway, daar gaat het nu verder niet om. Voor de rest de versnellingsbak er ingehangen, zodat ik de versnellingspook kan afstellen. 1 koplampsteun geklemt voor de afstelknop en zo nog wat meer losse dingen er alvast ingehangen.
Nou ik kan je verzekeren dat ik nog genoeg aan te passen heb.
1. koplampafstelling inkorten? of iets gaan verzinnen met motorische afstelling, scheelt weer knop, maar doet ook weer afbreuk aan het simpele van de eend.
2. handrem pas maken
3. De versnellingspook, oei, dat wordt lastig. Zoals hij nu hangt is de orginele locatie. Dat past goed, in zijn achteruit heb je nog een cm of 4 ruimte tussen afstelknop van de ventilatieklep en het bolleke. Echter de pook moet een cm of 8 meer richting schutbord. Dan zit dus de ventilatieknop in de weg. Oplossing kan zijn om ook deze motorisch te maken. Of versnellingspook verbouwen en er een soort bocht aan te lassen, zodat het er allemaal langs kan.
Denk je dat dit dat nog wel comfortabel schakeld?backfire schreef:Echter de pook moet een cm of 8 meer richting schutbord. Dan zit dus de ventilatieknop in de weg.
Kan me voorstellen dat je die schakelbeugel dan ook wat meer naar links wil gaan verplaatsen, zodat je niet steeds zo hoeft te 'bukken'. Ben je gelijk van het probleem van die ventilatieknop af.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
bukken valt mee, dat is alleen in zijn 4 en daar kom je minder vaak als in zijn 2 en 3. Naar links plaatsen heb ik ook al aan gedacht. 2 problemen, de kachel en schakelpatroon. Je komt dan nog steeds bij de venilatieknop. Je kunt de pook ook niet te ver naar links zetten omdat je anders in de problemen komt bij de versnellingsbak.Ronald schreef:Denk je dat dit dat nog wel comfortabel schakeld?backfire schreef:Echter de pook moet een cm of 8 meer richting schutbord. Dan zit dus de ventilatieknop in de weg.
Kan me voorstellen dat je die schakelbeugel dan ook wat meer naar links wil gaan verplaatsen, zodat je niet steeds zo hoeft te 'bukken'. Ben je gelijk van het probleem van die ventilatieknop af.
Ga je mond spoelen.Punky schreef:Waarom maak je geen schakeling op de bodemplaat.
Yep ook al aan gedacht, als je dan nog lekker kunt schakelen.wouter87 schreef:of kijken dat je de schakelknop op zijn kop kan monteren.
Nog note, inkorten heeft ook te maken met de stabiliteit, doordat normaal de pook vast zit aan je dashbord en deze bij mij weg is moet het bevestigingspunt meer richting de dwarsbalk. Als ik er nu een buis aan las voor de bevestiging dan is deze veel te onstabiel.
Ik heb misschien nog een ideetje, maar ben daarvoor eigenlijk op zoek naar oude schakelpook en ook afstelstang van de koplampverstelling. Dus als iemand in de buurt iets heeft liggen wat weg mag, laat het mij ff weten, tnx.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ok na wat omzwervingen, kijken of ik de specs kan vinden, maar misschien is het wel bruikbaar.
Met dan aan www.conrad.nl
Met dan aan www.conrad.nl
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
@spookeend, gisteren het gat opgemeten waar vroeger de accubak in zat. Precies 180mm, dus voor makkelijke montage kom ik net 2 mm te kort, maar voor lastige montage is het dus wel te doen (lees het splitsen van de houder in de 2 delen, 1 deel voor en 1 deel achter het schutbord
Gisteren van Jeroentje 2 kachelpoken gekregen, dus we kunnen gaan brainstormen en fabrieken.
Gisteren van Jeroentje 2 kachelpoken gekregen, dus we kunnen gaan brainstormen en fabrieken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Uhm, ikuh ff niet begaip?backfire schreef:@spookeend, gisteren het gat opgemeten waar vroeger de accubak in zat. Precies 180mm, dus voor makkelijke montage kom ik net 2 mm te kort, maar voor lastige montage is het dus wel te doen (lees het splitsen van de houder in de 2 delen, 1 deel voor en 1 deel achter het schutbord
Maar, over die koplamp stelling. Hoe vaak gebruik je die in het dagelijks leven? Ik heb de "stang" tussen de knop en het schroefdeel weg geslepen, en de knop direct op de het schroefdeel gelast. Dus, als ik een keer moet stellen, dan moet even de kap open. Maar goed, mijn eend staat altijd vrijwel gelijk door de zware kist erin, en mocht er een kar achter moeten, rij ik eigenlijk overdag, zonder licht. Maar goed, als het moet, kan ik m verstellen.
Het is maar een idee, je bent meteen van dat irritante ding af (zit altijd in de weg bij bougie wissel, en bij blok wissel steekt ie altijd ergens bij mijn stoel enz) en je hebt geen "extra" elektronica nodig.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
We hadden het over dubbel din en zo en jij weet wel dat inbouwmaat van din 182mm is, laat nu net het gat van de accubak 180mm zijn. Dus nu kan ik aan beide kanten 1 mm afslijpen, maar ik kan natuurlijk ook een behuizing in 2 delen maken. Ik zal het wel laten zien als het af is. Ik weet het is niet de makkelijkste oplossing, maar ik kies ook niet altijd voor de makkelijkste weg
De knop van de verlichting gebruik ik best vaak, als ik bijvoorbeeld over landweggetje rij, zet ik hem net iets hoger. Zeker in de donkere dagen gebruik ik de afstelling regelmatig.
@supercees, nou ik heb het geprobeerd, maar dat schakelt echt voor geen meter, niet alleen is het schakelpatroon dan in spiegelbeeld, het schakelt ook niet lekker, vreemde houding van de hand.
De knop van de verlichting gebruik ik best vaak, als ik bijvoorbeeld over landweggetje rij, zet ik hem net iets hoger. Zeker in de donkere dagen gebruik ik de afstelling regelmatig.
@supercees, nou ik heb het geprobeerd, maar dat schakelt echt voor geen meter, niet alleen is het schakelpatroon dan in spiegelbeeld, het schakelt ook niet lekker, vreemde houding van de hand.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
ok, ik snap m (ik hou idd altijd 180 mm aan, maar speel dan nog met het "inbouwframe" wat je bij een custom inbouw vaak niet gebruikt)
maar, je scherm komt dan zeg maar op de plaats van de accu bak, met alle gegevens over motor enz, en radio ook enz. Of zit ik er weer naast? (heb even wat pages terug gelezen, maar vind even niets over de plaats)
Je wilt de "cockpit" zo clean mogelijk houden?
Wat je zou kunnen overwegen, is de "volvo-look" Vind ik persoonlijk strak bedacht.
Dus, een floormount gearleaver, met in jouw geval er net achter dan je scherm, en dat het dan zweeft, dus zeg maar zonder achterkant.
Op die manier kun je m zo in het zicht maken als je wilt en zit het wel strak (vind ik dan)
Greatnix Spookeend
maar, je scherm komt dan zeg maar op de plaats van de accu bak, met alle gegevens over motor enz, en radio ook enz. Of zit ik er weer naast? (heb even wat pages terug gelezen, maar vind even niets over de plaats)
Je wilt de "cockpit" zo clean mogelijk houden?
Wat je zou kunnen overwegen, is de "volvo-look" Vind ik persoonlijk strak bedacht.
Dus, een floormount gearleaver, met in jouw geval er net achter dan je scherm, en dat het dan zweeft, dus zeg maar zonder achterkant.
Op die manier kun je m zo in het zicht maken als je wilt en zit het wel strak (vind ik dan)
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed