Mat Zwarte Dyane Super

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » ma 27 aug, 2012 17:32

amaai, dit is verschrikkelijk,
za lang aan gewerkt en dan dit...

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 27 aug, 2012 20:33

dat is mooi kloten! laat je niet afschepen door de verzekeraar met een flutbedrag, je hebt gelukkig een hoop foto's om te laten zien hoeveel werk en aandacht er in zit.

ik heb ook zoiets aan de hand gehad, ook met een 80 plusser die het linker portier van m'n acadiane in reed. haar zoon belde en zei dat hij 100 euro wilde geven en dan moest het maar goed zijn want het was toch maar een oud lijk (de auto, niet zijn moeder). moest dreigen met de politie voordat de verzekeringspapieren ingevuld werden. schade was meer dan de dagwaarde volgens de verzekeraar, ik kreeg 1.000 euro met behoud van het "wrak". de deur ging nog open en dicht, dus niets aan gedaan.

twee weken later rijdt iemand m'n voorspatbord aan gort terwijl de acadiane geparkeerd stond en rijdt gewoon door. gebeurde voor een terras van een kroeg, dus een hoop getuigen. politie heeft de dader achterhaald, auto werd weer total loss verklaard, kreeg ik weer 1.000 euro! ander spatbord gehaald voor 35 euro...

ik hoop dat het voor jou ook zo'n winstgevend verhaal wordt, ik kan je vertellen dat dat de eerste frustratie goed verzacht :wink: .

in ieder geval sterkte toegewenst.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 27 aug, 2012 20:48

achja, ik kan in iedergeval inderdaad goed laten zien wat er aan gedaan is, en dan hij vrijwel helemaal nieuw is.

ze nam iniedergeval meteen de schuld opzich, en was erg geschrokken. [kan ook komen omdat ik er nogal extreem uit zie met mijn piercings in me gezicht en lang haar]

maar toch is het echt k@t, want hij was net klaar. achja vandaag al een vervangend spatbordje opgehaald. nu nog een voorfront zien te vinden.

achja als hij straks helemaal klaar is vlug laten taxateren en all risk verzekeren. gezien er straks toch berhoorlijk wat geld in zit.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » di 28 aug, 2012 23:35

alvast onderdelen bij elkaar aan zoeken voor de reperatie,

Afbeelding

een zo goed als nieuw spatbord met paar kleine deukjes die er zo uit zijn.

iemand toevallig nog een voorfront over? liefst zo strak mogelijk natuurlijk maar beetje werk is niet erg.

ook begonnen aan tekenen van het intereur, ik ga toch voor iets van kuipstoelen voor denk ik. zodat het wat veiliger zit.

en een kooi constructie erin, maar wel een die mooi past / zoveel mogelijk uit het zicht zit.

en ook nog bezig geweest met het bedenken van een mooi manier om een 5 bak in te bouwen zonder te verlegen. nu via vrienden in finland een manier gevonden. zonder te verlengen / zonder mijn bak over mijn stuuras heen te bouwen.

bij een 2cv zou dan de kap 3cm verlengt moetne worden maar gelukkig heb ik een dyane..

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » do 30 aug, 2012 10:00

He joey er staan op de markt van de site 2 motorkappen te koop, in belgie, maar is voor jouw redelijk dichtbij

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 30 aug, 2012 10:57

Joey,bereid je goed voor op de schadeexpert,Het gaat om de auto in een schadebedrijf laten repareren.Dus hun uurloon en spuitprijzen en laat de nieuwe onderdelen niet zien.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 30 aug, 2012 13:07

Ik had nogveen motorkap liggen in redelijke staat. Al het plaatwerk ligt in mijn werkplaats en de auto staat thuis voor de deur.

Zoek alleen nog een redelijk voorfront.

Heb al redelijk wat voor bereiding gedaan voor de schade expert.

Heb een overzicht met de kosten van nieuwe plaatwerk delen / benodigheden, en een lijst met alle benodigde herstel werkzaam heden met een schatting van de tijd die ervoor nodig is.


Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen eraan.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 30 aug, 2012 13:08

Ik had nogveen motorkap liggen in redelijke staat. Al het plaatwerk ligt in mijn werkplaats en de auto staat thuis voor de deur.

Zoek alleen nog een redelijk voorfront.

Heb al redelijk wat voor bereiding gedaan voor de schade expert.

Heb een overzicht met de kosten van nieuwe plaatwerk delen / benodigheden, en een lijst met alle benodigde herstel werkzaam heden met een schatting van de tijd die ervoor nodig is.


Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen eraan.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 30 aug, 2012 13:24

Niet meteen die lijst laten zien. De meeste schade-experts willen zelf het schadebedrag bepalen. Je lijst wel in je achterhoofd meenemen. Soms is er wel wat te onderhandelen.

Je bent eigenlijk erg afhankelijk van de expert die komen gaat.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 30 aug, 2012 15:43

precies. en jij hebt nog een redelijke motorkap liggen. laat de expert maar uitgaan van de prijs van een nieuwe!

je hebt het aantal uur ook al uitgedokterd, laat de expert maar vertellen waar hij aan denkt.

en ook als hij je positief verrast: meteen zeiken dat het niet genoeg is.

en dat is geen oplichten, ik betaal nu ruim 29 jaar verzekeringspremies en er is heel wat meer geld richting de verzekeraars gegaan dan richting mij...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 30 aug, 2012 16:03

Bericht gehad van de verzekering gehad. Ze zeiden dat ik maar moest zoeken waar ik vervangende onderdelen vandaan ging halen / de prijs ervan. Hun wisten dat zo niet bij zo'n oude auto.

En volgende week komt de expert om erover te onderhandelen. Ze zijn tot nu toe erg behulpzaam geweest en snappen dat de onderdelen erg duur zijn bij zo'n ""custom made"" auto.

Dus hopelijk zit het een beetje mee. En dan erna vlug de schade maken. Dit ziet er niet uit

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » vr 31 aug, 2012 11:12

supercees schreef:
en dat is geen oplichten, ik betaal nu ruim 29 jaar verzekeringspremies en er is heel wat meer geld richting de verzekeraars gegaan dan richting mij...
Dat is een twijfelachtige redenatie. Het idee bij een verzekering is niet dat het pas eerlijk is als je meer geld uit je verzekering haalt dan je er instapt, het idee is dat je een risico collectief deelt. Dat betekent dat je meebetaalt aan schades van anderen en daarmee jezelf verzekert (vandaar de term) van financiele ondersteuning op het moment dat het bij jou misgaat en je zelf de schade misschien niet kunt opbrengen.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 31 aug, 2012 14:31

ik hoef niet meer geld dan ik betaal, ik wil evenveel terug als wat ik betaal. daar is mijn autopremie op gebaseerd:

risicofactoren als leeftijd, gebied waar je woont en aantal kilometers per jaar wordt daarin meegenomen.

zelfde als een tandartsverzekering: voor de premie die ik per jaar moet betalen kan ik anderhalf gaatje laten vullen. ik heb gemiddeld minder dan anderhalf gaatje per jaar en heb daarom dus geen tandartsverzekering. ik ga dan toch geen premie betalen zodat anderen hun slechte gebit voor niets kunnen laten fixen?

ik ben toch zeker sinterklaas niet?

tel al je verzekeringpremies maar eens op wat jij in je leven gaat betalen en kijk dan ook even naar de mooie kantoorpanden van de verzekeraars...

ik heb een w.a. verzekering, inboedelverzekering, opstalverzekering, reiskostenverzekering, 4 autoverzekeringen, ziektekostenverzekering, rechtsbijstandverzekering. deze acht ik noodzakelijk omdat de kosten die deze verzekeringen erg de pan uit kunnen rijzen en sommige zijn verplicht. ik heb nog nooit wat geclaimd. dus betaal mij maar af en toe wat autoschades uit...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 sep, 2012 08:41

Toen ik schade met de Ami had moesten we gokken wat de prijzen waren. Je zou de Dyane vereniging kunnen vragen welke prijzen hun hanteren. Ik heb toen het magazijn van de AVN als leidraad gepakt.

Bij schade aan mijn eend was het makkelijker. Dan pak je de club cassis folder erbij en ga je rekenen. Experts weten dan hoeveel het spuiten van een deur kost.
Wanneer je geen reparatieplicht hebt, kun je er dan zelf oudere deuren inhangen. Mijn verzekering vond dat geen probleem, maar dan zouden ze bij een tweede schade wel van oudere deuren uitgaan.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 2 sep, 2012 22:40

Punky schreef:Toen ik schade met de Ami had moesten we gokken wat de prijzen waren. Je zou de Dyane vereniging kunnen vragen welke prijzen hun hanteren. Ik heb toen het magazijn van de AVN als leidraad gepakt.

Bij schade aan mijn eend was het makkelijker. Dan pak je de club cassis folder erbij en ga je rekenen. Experts weten dan hoeveel het spuiten van een deur kost.
Wanneer je geen reparatieplicht hebt, kun je er dan zelf oudere deuren inhangen. Mijn verzekering vond dat geen probleem, maar dan zouden ze bij een tweede schade wel van oudere deuren uitgaan.
ik heb al een lijst met bedrijven waar ik nieuw plaatwerk voor mijn dyane kan kopen, en wat het kost / verzendkosen en alles.

en ook alle werkzaam heden omdat al het plaatwerk eigenlijk aangepast was vanwege de gsa motor.

volgende week ergens komt de de schade expert, dus ik ben benieuwd. tot die tijd niks kan ik niet echt iets aan mn dyane doen, maarja druk bezig met de plannen en dergelijke, dusja voorloopig weinig update's.

Plaats reactie