Accu opgeblazen, dynamo schuldige ??
Accu opgeblazen, dynamo schuldige ??
Mijn 2cv special uit 1983 is dit weekend door anwb geholpen. Hij starte niet meer en kreeg met startkabels niet aan de praat. Anwb gaf aan defecte dynamo. Stationair gaf hij 20 volt...... Volgens niet goed wetende anwb heeft 2cv geen spanningsregelaar ...... Zelf denk ik dat de spanningsregelaar is overleden. Zodoende spanningsregelaar & nieuwe accu besteld. Met zo'n nieuwe spanningsregelaar moet probleem dus nu toch over zijn ? Of, zoals garage adviseert, moet ik ook nog aan een nieuwe dynamo ?
Wie kan helpen ?
Wie kan helpen ?
Laatst gewijzigd door mark2cv op di 10 jun, 2014 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Idd, bedoelde spanningsregelaar, komt door de hitte 😀😀engbokho schreef:Eerst nieuwe spanningsregelaar monteren en de boel meten. Mag max 14,7 volt laden.
Stroomverdeler is van de ontsteking van andere auto's en zit niet op een eend.
Succes!
Laatst gewijzigd door mark2cv op di 10 jun, 2014 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik t altijd op beide accupolen dan zie je vanzelf de laadstroom. Je kan altijd nog een peut gas geven als de laadstroom gelijk blijft is alles weer ok.
Een spanningsmeter is echt niet duur. Altijd handig om bij je te hebben. Bij de LIDL ligt ongeveer 1 keer per jaar ook een goeie in de bakken.
Een spanningsmeter is echt niet duur. Altijd handig om bij je te hebben. Bij de LIDL ligt ongeveer 1 keer per jaar ook een goeie in de bakken.
tweeceevees zijn leuk!
Bij de Mehari heb ik ook ooit een ontplofte accu gehad.
De oorzaak was hier de spanningsregelaar, die zat hier tegen het kunststof schutbord geschroefd en was niet geaard. Hierdoor werkte hij blijkbaar niet.
De accu kreeg toen ook de volle laadspanning van de dynamo.
De oorzaak was hier de spanningsregelaar, die zat hier tegen het kunststof schutbord geschroefd en was niet geaard. Hierdoor werkte hij blijkbaar niet.
De accu kreeg toen ook de volle laadspanning van de dynamo.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
OK morgen even voor een spanningsmeter kijken..... Lidl heeft m nu niet, zag ik in het krantje....marcopr schreef:Ik t altijd op beide accupolen dan zie je vanzelf de laadstroom. Je kan altijd nog een peut gas geven als de laadstroom gelijk blijft is alles weer ok.
Een spanningsmeter is echt niet duur. Altijd handig om bij je te hebben. Bij de LIDL ligt ongeveer 1 keer per jaar ook een goeie in de bakken.
Precies, dat heb ik dus ook, denk ik. Garage had het over een op hol geslagen dynamo ??? En die zijn duuuuuuuuur...AK350 schreef:Bij de Mehari heb ik ook ooit een ontplofte accu gehad.
De oorzaak was hier de spanningsregelaar, die zat hier tegen het kunststof schutbord geschroefd en was niet geaard. Hierdoor werkte hij blijkbaar niet.
De accu kreeg toen ook de volle laadspanning van de dynamo.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
oorspronkelijk zitten ze op een plastic klem die aan de accu zitmark2cv schreef:Precies, dat heb ik dus ook, denk ik. Garage had het over een op hol geslagen dynamo ??? En die zijn duuuuuuuuur...AK350 schreef:Bij de Mehari heb ik ook ooit een ontplofte accu gehad.
De oorzaak was hier de spanningsregelaar, die zat hier tegen het kunststof schutbord geschroefd en was niet geaard. Hierdoor werkte hij blijkbaar niet.
De accu kreeg toen ook de volle laadspanning van de dynamo.
dat is toch ook niet geaard?!
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin