verschil carburateur
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2674
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
verschil carburateur
Op mijn Dyane zit nu een 21-24 carburateur. De nieuwe motor die ik aan het opbouwen ben een 18-26. Wat is het verschil tussen deze twee?
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2674
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Sproeierbezetting blijft toch een kwestie van proberen en try and error.
Heb al veel geëxperimenteerd en lijkt bij elke eend wel anders.
Mijn ervaring is wel dat met de huidige benzines iets ruimere sproeiers een positief effect hebben op comfort en rijkwaliteiten.
Mooier oppakken, toch ook wel sneller, maar ook wel minder zuinig
Heb al veel geëxperimenteerd en lijkt bij elke eend wel anders.
Mijn ervaring is wel dat met de huidige benzines iets ruimere sproeiers een positief effect hebben op comfort en rijkwaliteiten.
Mooier oppakken, toch ook wel sneller, maar ook wel minder zuinig
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19
Ik zit met hetzelfde punt, en ik had het niet eens opgemerkt, tot iemand me erop attendeerde.
Het punt is: op een M28 motor, het Dyane blokje, hoort eigenlijk de 21-24mm. Ik heb ook die 18-26mm, maar die komt dus van een gewone 2cv6.
De oplossing werd mij in de handen gestopt: koop een Zutphens sproeier setje, iets van dertig euro, en ga experimenteren. Zover ben ik nog niet, dus ik houd jullie ontwikkelingen graag in de gaten.
Overigens, ik rijd 105 op de eerste trap, 125 op twee, dus dat haalt niet veel uit, en op de eerste trap rijd ik 1:19, met 123-evo, dat wel. Ik heb dus het vermoeden dat ik niet eens zo veel ga winnen. De tweede trap doet gewoon niet veel, da's alles. Met 4000km is hij misschien ook nog net niet helemaal ingereden, het is een gereviseerd blok.
Het punt is: op een M28 motor, het Dyane blokje, hoort eigenlijk de 21-24mm. Ik heb ook die 18-26mm, maar die komt dus van een gewone 2cv6.
De oplossing werd mij in de handen gestopt: koop een Zutphens sproeier setje, iets van dertig euro, en ga experimenteren. Zover ben ik nog niet, dus ik houd jullie ontwikkelingen graag in de gaten.
Overigens, ik rijd 105 op de eerste trap, 125 op twee, dus dat haalt niet veel uit, en op de eerste trap rijd ik 1:19, met 123-evo, dat wel. Ik heb dus het vermoeden dat ik niet eens zo veel ga winnen. De tweede trap doet gewoon niet veel, da's alles. Met 4000km is hij misschien ook nog net niet helemaal ingereden, het is een gereviseerd blok.
De jet set van Burton is een leuk setje inderdaad, heb hem zelf ook, maar 90% van wat daar in zit ga je never nooit gebruiken!RJBot schreef:Ik zit met hetzelfde punt, en ik had het niet eens opgemerkt, tot iemand me erop attendeerde.
Het punt is: op een M28 motor, het Dyane blokje, hoort eigenlijk de 21-24mm. Ik heb ook die 18-26mm, maar die komt dus van een gewone 2cv6.
De oplossing werd mij in de handen gestopt: koop een Zutphens sproeier setje, iets van dertig euro, en ga experimenteren. Zover ben ik nog niet, dus ik houd jullie ontwikkelingen graag in de gaten.
Overigens, ik rijd 105 op de eerste trap, 125 op twee, dus dat haalt niet veel uit, en op de eerste trap rijd ik 1:19, met 123-evo, dat wel. Ik heb dus het vermoeden dat ik niet eens zo veel ga winnen. De tweede trap doet gewoon niet veel, da's alles. Met 4000km is hij misschien ook nog net niet helemaal ingereden, het is een gereviseerd blok.
Koop een paar losse sproeiers in de maten die je denkt te willen gaan gebruiken en ga daar mee aan de slag. Beduidend goedkoper!
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19
Ik heb er 1 carbu met primair 105 en secundair 95 (deze zit nu op mijn reserve motor, maximum haalde die nog 80km/h nu 110km/h op Tomtom)
Die komt weldra op mijn geriviseerde motor te zitten die al 115km/h deed)
en 1 met 102 primair en 92 secundair .
Ik heb wel geen terugval meer in het schakelen van 3 naar 4 met deze verhoudingen.
Die komt weldra op mijn geriviseerde motor te zitten die al 115km/h deed)
en 1 met 102 primair en 92 secundair .
Ik heb wel geen terugval meer in het schakelen van 3 naar 4 met deze verhoudingen.