Afijn. Vooruitlopend op mijn bezoek aan het Ami-magazijn aanstaande zaterdag, heb ik het dashboard (opnieuw) open gemaakt om de bestaande benzine- en voltmeter nog eens te bekijken. De vlotter rechtstreeks op de meter aangesloten en zo dus de kabels onder de auto gepasseerd. Niets. Toen de aansluitingen en contacten nog eens doorgemeten; niets.
Maar verrek: bij het doormeten van de contactpunten tussen de stekker en het plaatje van de meters valt me iets op, doordat het dashboardlampjes door het plaatje heen schijnt. De lijnen naar de twee contactpunten waar ik geen reactie op heb (de benzinemeter en voltmeter) lijken onderbroken te worden:
En bij het demonteren van het meterkastje blijkt dat inderdaad:
Pfff... zo heb ik in ieder geval duidelijk waarom de bestaande meter niet werkt. Met een beetje goeie wil hoeft er dus helemaal geen externe meter in, maar kan ik hier zaterdag of zondag melden dat de Ami ook op dit punt in oude glorie is hersteld
