Motor identificatie

beefto
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 1 nov, 2023 09:04

Motor identificatie

Bericht door beefto » wo 1 nov, 2023 09:14

Ik heb een motor op de kop getikt zonder identificatie plaatje maar zou graag weten wat voor motor dit is. De foto laat zien wat er op de motor staat, Weet iemand wat deze codes betekenen wat ik eruit kan halen is een AM en toen werd het duister[img
typemotor.jpg
][/img]?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Motor identificatie

Bericht door backfire » wo 1 nov, 2023 16:23


spank
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: za 22 apr, 2017 21:20

Re: Motor identificatie

Bericht door spank » wo 1 nov, 2023 17:48

Volgens mij is dit het onderdeelnummer (AM.114.99) en kun je weinig met de website van Backfire, omdat je geen motorplaatje hebt. Maar wellicht zit ik er naast.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3027
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Motor identificatie

Bericht door Thijs » wo 1 nov, 2023 21:31

Zonder motorplaatje ga je er niet exact achter komen.
Misschien wat foto's plaatsen hier?

beefto
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 1 nov, 2023 09:04

Re: Motor identificatie

Bericht door beefto » do 2 nov, 2023 09:24

De vraag die ik stel heeft te maken met het feit dat de motor niet ronddraait bij het starten startmotor heeft niet genoeg kracht om het vliegwiel rond te draaien bendix komt netjes in de vertanding. Nieuwe startmotor helpt niet 2 oude startmotoren ook niet Alle aansluitingen(ogen) van accu naar startmotor gesoldeerd om overgangsweerstand tot nul te beperken bekabeling wordt wel heet bij doorstarten. Motor nogmaals uit elkaar gehaald niks wijst op een versleten of vast lopende lager. Ter info Heb big bore geplaatst, 123ontsteking, carb gereviseerd. Weet niet of bepaalde type motor een krachtiger startmotor nodig hebben? Afbeelding
Bijlagen
motor2.jpg
motor7.jpg
motor6.jpg
motor4.jpg
motor3.jpg
motor1.jpg

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1922
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Re: Motor identificatie

Bericht door marcopr » do 2 nov, 2023 10:03

Kan je de motor op de handronddraaien?
Bougies verwijderen maakt dit makkelijker.
tweeceevees zijn leuk!

beefto
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 1 nov, 2023 09:04

Re: Motor identificatie

Bericht door beefto » do 2 nov, 2023 21:39

Met de hand draaien gaat goed. Met en zonder bougies. Heb vanmiddag foto van een revisie gezien waar dezelfde code opstond. De eigenaar gaf aan dat tie een ak2 aan het reviseren was. Nu mijn laatste vraag heeft een ak2 een sterker meer vermogen startmotor nodig of heb ik een ander probleem

spank
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: za 22 apr, 2017 21:20

Re: Motor identificatie

Bericht door spank » vr 3 nov, 2023 09:29

Ik zie op een foto een ander nummer staan AM.114.98
Stomme vraag misschien, maar heb je twee verschillende carterhelften gemonteerd?

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Motor identificatie

Bericht door AZL57 » vr 3 nov, 2023 10:28

Iedere kant heeft een eigen onderdeelnummer. Heb je om te starten de versnellingsbak erop? Een foute drukgroep of koppelingsplaat kan de boel misschien tegenhouden? We hebben een keer een foute koppelingsplaat gekregen die bleek van van een GS te zijn. Afstandsbussen tussen bak en motor? Scheve motor "poten"?
diverse Citroens, wat anders.

beefto
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 1 nov, 2023 09:04

Re: Motor identificatie

Bericht door beefto » vr 3 nov, 2023 12:40

Heb een nieuwe koppeling set Valeo 003436 erop gezet enige wat ik hier opmerkte dat de vingers redelijk plat lagen als deze gemonteerd is op het vliegwiel. Bij andere projecten met verschillende merken vond ik de vingers hoger liggen. Afstandbussen zijn aanwezig zal nieuwe bestellen. Kan als de motor aan de bak zit nog redelijk draaien. Maar de startmotor vertikt het om het vliegwiel te laten draaien. Ik heb een startmotor van 1,4kw besteld normaal is 0.7kw. En aan de hand van AZL57 zijn opmerkingen, zal ik de motor eens plaatsen zonder drukgroep. En de motor poten controleren. Nog 1 technische vraag is er een maat bekent wat de speling is tussen bendix tandwiel en vliegwiel.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Motor identificatie

Bericht door AZL57 » vr 3 nov, 2023 15:24

Als je afstandsbussen hebt moet het ok zijn. Die verslijten niet. :wink:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Data58
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 193
Lid geworden op: do 29 nov, 2018 21:51
Locatie: Zwolle

Re: Motor identificatie

Bericht door Data58 » ma 6 nov, 2023 00:48

Ik denk ook de drukgroep, kun je een foto laten zien van je priseas die uit je versnellingsbak steekt. Die bepaald welk type drukgroep je nodig hebt.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]

Gebruikersavatar
Data58
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 193
Lid geworden op: do 29 nov, 2018 21:51
Locatie: Zwolle

Re: Motor identificatie

Bericht door Data58 » ma 6 nov, 2023 01:00

Overigens heb ik er Visacilinders opzitten ook 650CC waarvan deze wat zijn ingekort voor nog hogere compressie. Daarnaast Visa spruitstuk met grotere opening en Weber carburateur die zo meer lucht binnen haalt. Dat start gewoon met originele en nieuwe 2CV startmotor. Dus in jouw geval moet het met jouw startmotoren zeker ook werken. Zoals eerder aangegeven check eerst de koppeling. Je kunt ronddraaien zeg je maar de vraag daarbij is hoeveel kracht gebruik je dan. Zonder bougies is ook een goede tip moet de motor makkelijk rondgaan.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]

beefto
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 1 nov, 2023 09:04

Re: Motor identificatie

Bericht door beefto » ma 6 nov, 2023 15:27

Hier de 2 foto's van de priseas. Morgen komt de nieuwe startmotor 1.4kw dan zal ik eens gaan testen zonder en met drukgroep.
Bijlagen
pireas1.jpg
pireas.jpg

Laagvlieger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: di 14 dec, 2021 20:18

Re: Motor identificatie

Bericht door Laagvlieger » ma 6 nov, 2023 18:20

Heb je de motor meedere keren helemaal rondgedraaid?? Niet dat hij tegen de kleppen oploopt of de zuigers vast tegen de kop, door het verkeerd afstellen van nokkenas op krukas.

Zo ja dan door naar hier onder, anders kijken met een slinger of je de krukas meerdere complete slagen kunt laten maken minimaal 2 complete omwentelingen anders is je 4 takt slag van je motor niet af.

Heb je er niet een verkeerde starterkrans opzitten , van b.v. een Visa dan past de vertanding ook niet en gaat hij blokkeren.

Of Visa startmotors gebruikt op een 2cv starterkrans.

Dat is het enigste wat mij zo te binnen schiet.

Kun je hem niet aanzwengelen en kijken of hij/zij) het dan wel doet??.

Plaats reactie