Afscheurende spatlappen
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Afscheurende spatlappen
Elke keer als ik een grote afstand afleg met mijn eend dan scheurt of verlies ik wel een van mijn spatlappen (voor).
Ik heb deze gepopnagelt zitten en voorzien van revetten. De eerste ben ik namelijk kwijt geraakt doordat he rubber over het kopje van de popnagel schoot. Nu met revetten zitten ze iets langer vast (1 jaar ofzo), maar nu scheuren ze weer af. Hebben meer mensen hier last van of is hier een trucje voor om ze steviger te bevestigen?
Ze beginnen met afscheuren aan de koetszijde, omdat ze daar de meeste wind vangen en dan met name na een langere snelwegrit.
Wat kan een goede optie zijn: lijmen en popnagelen, extra gaten boren, etc?
Ik heb deze gepopnagelt zitten en voorzien van revetten. De eerste ben ik namelijk kwijt geraakt doordat he rubber over het kopje van de popnagel schoot. Nu met revetten zitten ze iets langer vast (1 jaar ofzo), maar nu scheuren ze weer af. Hebben meer mensen hier last van of is hier een trucje voor om ze steviger te bevestigen?
Ze beginnen met afscheuren aan de koetszijde, omdat ze daar de meeste wind vangen en dan met name na een langere snelwegrit.
Wat kan een goede optie zijn: lijmen en popnagelen, extra gaten boren, etc?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
-
- Heavy user
Dank !BlueDuck schreef:revetten zijn ringen. (...)
Ringen nemen en moertjes en boutjes gebruiken en die heel strak aandraaien. Dan wordt de spatlap vastgeklemd. Als je het niet strak aandraait, komt alle kracht veel geconcentreerder op de spatlap waardoor deze makkelijk uitscheurt. Door dat ringetje zorg je er voor dat de spatlap over een groot gebied vastgeklemd wordt. Zorg er wel voor dat zowel onder de kop van de bout als onder de moer een ring komt, anders kan dat dunnen plaatwerk makkelijk vervormen en uitscheuren.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb nu bewust al de betere kwaliteit gekocht. Deze zijn iets dikker, dan de imitaties. Ik denk erover om ze te gaan verlijmen. Of ik ze pop of bout daar ben ik nog niet uit, lijkt mij niet veel verschil maken eigenlijk. Maar die extra lijmlaag lijkt me wel handig.
En die discussie over revetten hebben we toch al vaker gehad??? Dat zijn inderdaad ijzeren ringetjes.
En die discussie over revetten hebben we toch al vaker gehad??? Dat zijn inderdaad ijzeren ringetjes.
PuNk RoCK LosEr
-
- Heavy user