Anti-knikplaten...
Anti-knikplaten...
Ik zat zo eens bij www.eendenspul.nl in de onderdelen lijst te snuffelen en daar zag ik chassis anti-knikplaten... wat moet ik me daar bij voorstellen? Is dat preventief of is dar om een geknikt chassis te repareren??
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat heeft eendenspul volgens mij ook in mijn chassis gelast. De anti knikplaten zijn preventieve versteveging voor het stuk dat wel eens knikt. Als je het chassis dan verder goed bijhoudt met tectiel ed. Kan ie nog een tijd mee. Want knikken doet ie niet meer.
Denk niet dat een geknikt chassis er mee te herstellen is. Anders moet je eendenspul bellen. Weet er vast veel meer van dan ik.
Denk niet dat een geknikt chassis er mee te herstellen is. Anders moet je eendenspul bellen. Weet er vast veel meer van dan ik.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je kunt er een geknikt chassis niet mee herstellen!!!
Aan de zijkant worden 2 U-profielen (1 per kant) gelast op de plek waar ze vaak knikken. Deze zorgen voor meer stevigheid. Een Mehari en een Dyane zouden deze standaard fabriekaf hebben. Bij de nieuwe chassis van Cassis zitten deze platen er nu ook standaard in.
Als je kunt lassen en je hebt nog een goed chassis wat er toch onderuit ligt, dan zou ik deze platen wel overwegen.
Aan de zijkant worden 2 U-profielen (1 per kant) gelast op de plek waar ze vaak knikken. Deze zorgen voor meer stevigheid. Een Mehari en een Dyane zouden deze standaard fabriekaf hebben. Bij de nieuwe chassis van Cassis zitten deze platen er nu ook standaard in.
Als je kunt lassen en je hebt nog een goed chassis wat er toch onderuit ligt, dan zou ik deze platen wel overwegen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Volgens mij moet de koets wat gelift worden om er goed bij te kunnen.patje74 schreef:Kunnen deze antiknikplaten er ook op worden gelast als de koets er nog op zit? En heeft iemand een prijsindicatie?
De platen waren iets van 20 euro meen ik.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Loopt er hierover niet al ergens een draad? Maakt mij ook niet uit, maar het komt erop neer dat die anti knikplaten slechts een lapmiddel zijn. Je voorkomt niet dat een ietwat gammel chassis knikt door deze platen erin te zetten. Je stelt t uit. Dus als je ze erin wilt zetten om je knikkende chassis te "redden" dan is dat ijdele hoop. Heb zelf de dood van het chassis van mn eend ermee kunnen uitstellen tot de apk datum. ( ook alweer bijna 2 jaar geleden )
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 9 nov, 2004 16:11
De koets hoeft niet gelift te worden!Je kan ze er zo tussen lassen. D.w.z.: de U-profielen moeten wel ff op maat gemaakt worden, een uitsparing aan de onderzijde en wat gaten om wat meer "vlees" te hebben. Ik heb de mijne gekocht voor € 15,-- per set! Qua prijs maakt het niet zoveel uit waar je ze koopt en het is inderdaad een pleister i.p.v. een operatie.
Wie € 2,50 wil besparen: stuur mij een mailtje en ik vertel je waar je ze kunt halen. (Brabant: omgeving Den Bosch/Nijmegen)
Wie € 2,50 wil besparen: stuur mij een mailtje en ik vertel je waar je ze kunt halen. (Brabant: omgeving Den Bosch/Nijmegen)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27