Uitlaat wil niet dicht

Gesloten
deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Uitlaat wil niet dicht

Bericht door deusjefoo » vr 10 jun, 2005 00:58

Hallo allemaal

Toen ik mijn eendje kocht (alweer zo'n 2 maanden geleden) maakte de moter veel lawaai. Wat bleek nu, de uitlaat zat vanaf 1 van de kachelverwarmers gewoon los :evil: Nu ik deze heb vastgezet, blijkt mijn uitlaat op nog 4 punten te lekken, maar ik krijg ze niet goed dicht. Ik heb de uitlaat zo op elkaar gezet en mijn vraag is of ik er ook een pakking tussen moet plaatsen of dat ik die klemmen gewoon nog veel strakker moet aandraaien, of heeft iemand een andere oplossing.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Punky @Work

Bericht door Punky @Work » vr 10 jun, 2005 07:23

Beetje uitlaat kit ertussen en deze eerst uit laten harden voor je hem start en je bent overal vanaf. :wink:

Zonder deze prut moet het ook lukken, maar dan moet je de aansluiting op maat gaan kloppen. Die kit is makkelijker :wink:

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2177
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 10 jun, 2005 09:18

Om het zaakje goed dicht te krijgen is een hele procedure.
De klemmen moeten aan de binnenkant schoon zijn, en van de uitlaat
moeten de delen die tegen elkaar komen schoon zijn.
Dan monteer je alle klemmen, maar nog niet vast.
Eigenlijk zou je ook de tweede demper bevestiging los moeten maken,
maar je kan het eerst zo proberen.
Met de klemmen niet vast hebben de kachelpotten wat bewegingsvrijheid.
Nu ga je beetje bij beetje alle klemmen aandraaien en met een hamer
rondom aantikken.
Voor je alles echt vastzet kan je de motor starten zodat je de lekkage
kan horen.
Nu kan je verder gaan met vast zetten.
Het moet mogelijk zijn het hele systeem dicht te krijgen zonder kit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 10 jun, 2005 11:25

Andre,

helemaal gelijk, met als aanvulling de klemmen langzaam vaster draaien en dan met een hamer rondom de uitlaat laten draaien, ben je zo kleert en gegarandeerd dicht. (bij voorkeur nieuwe klemmen gebruiken)

groet frank

pellewaes
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 15:18

Bericht door pellewaes » vr 10 jun, 2005 12:57

eigenlijk altijd nieuwe klemmen gebruiken, met oude krijg je het nooit goed dicht!! En gewoon een hoop prut ertussen volstaat vaak ook. Zorg wel dat je even de roet met een staalborstel wegpoetst, dat hecht wat beter.

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » vr 10 jun, 2005 13:38

Bedankt allemaal voor de tips, ik zal het morgenavond eventjes proberen en natuurlijk laat ik jullie weer eventjes weten of het gelukt is. Kan ik die klemmen trouwens bij alle autozaken halen of heb ik echt klemmen voor een eenduitlaat nodig?
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 10 jun, 2005 14:59

Echt voor een eendeuitlaat, mischien heeft de betere automaterialenzaak ze wel.

groet frank

Gesloten