Enkele weken geleden mijn 2CV aangeschaft en trek binnen enkele dagen het koordje los
Ik heb alle tips uit dit onderwerp gelezen en ben aan de slag gegaan. Viel niet tegen en was binnen een halfuurtje klaar.
Dit was mijn aanpak:
--> Eerst de schroeven van de haken los geschroeft. (eerst de bovenste en dan de voorste)
--> Met een plat kop schroevendraaier gelijkmatig de plastic kop los gedrukt.
--> De haak van de veer bleek open getrokken te zijn waardoor het riempje los getrokken was.
--> Met een trekveer heb ik een dun nylontouw door de buis getrokken.
--> Aan de kant welke nog goed was heb ik de haak extra dicht geknepen (wilde niet nog een keer hetzelfde mee maken)
--> De veer door de buis getrokken en één kant weer opgebouwd. Vergeet niet het haakje van de zijkant mee te klemmen!
--> De veer zo ver doorgetrokken dat hij buiten de buis kwam en hier een lijmklem opgezet. Zo kan hij niet terug schieten en kun je rustig de andere kant vast maken.
--> De plastic kop weer terug gezet. Vergeet niet ook hier niet het haakje van de zijkant mee te klemmen!
--> Haken weer vast en en dak dicht.
Natuurlijk een proefritje gemaakt (dat is nooit een straf) en geen probleem. Zag er best tegen op na alle verhalen, maar het valt echt mee.
Succes met de klus als je hem zelf nog moet uitvoeren.