Agent Oranje

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Agent Oranje

Bericht door hobbes » zo 1 okt, 2006 12:16

na een zeer lange tijd stil gestaan te hebben in een slooppand in Belgie en daarna nog een tijdje in een garage in Gent kwam de oranje Dyane vorig jaar in mijn bezit.

Ze was er wel erg aan toe maar de belangrijkste onderelen bleken nog zeer goed te zijn. Ik had haar aangeschaft voor sleutel / knutselauto voor de wat apartere dingen. Nu ze zo goed bleek te zijn ga ik de dyane toch klaarmaken.

Ze heeft weer een kenteken gekregen ( november 1972) het chassis ( keihard!) is schoon gemaakt en in de grondverf gezet en netjes weer zwart gemaakt. De koets heeft de aandacht gehad ( eigelijk geen laswerk aan) de onderdelen die ik miste ben ik langzaam weer bij elkaar aan het zoeken ( ja oranje tenere met een bruin dashbord is wat lastiger)

2 weken terug heb ik de deuren schoon gemaakt en getectyleerd, dan kon ik daarna de oranje deurpanelen weer monteren.
Gister 4 nieuwe banden gemonteerd, een ashoes vervangen en de ruitenwisser / sproeier in orde gemaakt.

De motor had al een grote beurt gehad. Het remsysteem is vervangen voor een groen systeem omdat er ook een schijvenbak is in gekomen.

Gisteravond de accu van de casper en hobbes eend erin gezet, een scheut benzine erin en na een paar kuchels liep ze!

Er zit nog wel wat werk aan om hem af te maken maar dat heeft niet zo'n haast. de dyane is nog steeds geschorst.

Ik hoop er volgend jaar toch mee de weg op te kunnen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hobbes op do 22 feb, 2007 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 1 okt, 2006 12:31

Klinkt hartstikke goed. Ben wel benieuwd naar wat foto's! Ik denk wel meerdere mensen....
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 1 okt, 2006 13:06

Yep TB :wink: Ik wil ook wel een paar plaatjes zien
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » zo 1 okt, 2006 20:12

Ook een leuk project denk ik. Ik ben benieuwd hoe de foto's zijn. Het is druk met de restauraties in de polder.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » ma 23 okt, 2006 23:31

Als het morgen een beetje redelijk weer is zal ik nog een paar plaatjes van Agent Oranje maken. Mommenteel staat ze weer onder zeil op de oprit want volgende week heb ik de aanemer op de stoep staan.
De grootste klus is het leeghalen van de garage...( daar komt een nieuw dak op)

Voorlopig ligt het project weer even stil.
Heel mischien van de winter weer maar de casper en hobbes eend vraagt ook om aandacht...
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » di 28 nov, 2006 22:41

Ja goed nieuws! het nieuwe dak zit erop en van de week ben ik dus druk bezig geweest eerst alles weer een plaatsje te geven.

Vandaag heb ik de dyane weer onder het zeil weggehaald en eerst helemaal leeggehaald ( ik had haar tijdelijk als opslaghok van allerlei onderdelen in gebruik genomen, moest dat spul ergens laten...) omdat het toch in 1 moeite doorging heb ik haar vanavond meteen in de garage gezet en de casper en hobbes eend er naast.
Nu kan ze in ieder geval weer wat opdrogen ( een zeil is ook niet alles...)
Volgende week ga ik met de casper en hobbes eend aan de slag en daarna wil ik toch verder gaan met Agent Oranje.

Omdat ik nog niet over een digi camera beschik moeten jullie dus nog even op de plaatjes wachtten.
met eendige groeten,

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » di 28 nov, 2006 23:16

Ik blijf toch nieuwsgierig hoe het allemaal eruit ziet.
2cv6 spécial 1986

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » wo 29 nov, 2006 19:25

Je mag ook wel een keer komen kijken hoor.
Meestal ben s'avonds wel thuis ( of in de schuur bezig) Volgende week dinsdag ben ik vrij en dan ga ik met de casper en hobbes eend aan de gang. Zodra die weer klaar is, is Agent Oranje aan de beurt
met eendige groeten,

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerbenv6 » zo 17 dec, 2006 19:42

De Casper en Hobbes Eend schiet lekker op heb ik gezien.
2cv6 spécial 1986

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 21 jan, 2007 20:13

nog weer nieuws of nog niet?
Verbruik: Afbeelding

gaëtan
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door gaëtan » do 25 jan, 2007 13:18

Dag Hobbes,

Bij het lezen van post over je Agent Oranje vroeg ik me af of het die bewuste oranje Dyane is die ongeveer twee jaar terug werd ontdekt bij de ontmanteling van een oud fabriekspand in Gent. Er zijn destijds een aantal artikeltjes in de Vlaamse kranten verschenen over die vreemde vondst want niemand kon zich herinneren waar die auto vandaan kwam, aan wie hij toebehoorde en nog minder hoe hij daar terecht was gekomen. Er was blijkbaar ook een boom gegroeid voor de poort van de garage waarin de auto stond zodat het zeker was dat ze daar al jaren stond stof te vergaren. Toen was de conclusie dat het vermoedelijk een dienstvoertuig was van één of andere overheidsinstelling (stadsdiensten, maar ook posterijen en de nationale telefoonmaatschappij hadden hele vloten tweecilinders in dienst) dat vergeten was…

Zou het effectief om die wagen gaan en is er ondertussen al meer bekend over de oorsprong ervan?

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » do 15 feb, 2007 22:45

daar is ie dan ( als het goed is...)een foto van Agent oranje letterlijk onder zeil en vol spullen vanwege de verbouwing van de garage.
http:www.mijnalbum.nl/Foto=LQSFKD6Y
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » do 15 feb, 2007 22:49

hmm niet dus...
morgen maar verder zien.
wel heb ik een mailtje van de krant uit Gent ontvangen met alle info over dat artikel van deze "vreemde" dyane

Het mysterie van de oranje geit ||--------------------------------------------------||GENTBRUGGE Bij snoeiwerken op een terrein aan de||Maurice Verdoncklaan in Gentbrugge is een oude||garage tevoorschijn gekomen. In die garage staat||een heel oude oranje Citroën Diane 6. Niemand||lijkt te weten hoe 'de geit' er komt, van wie de||auto is, of wat er verder mee moet gebeuren. || ||Volgens buurtbewoners moet die geit daar al||minstens 20 jaar staan, verborgen onder onkruid en||klimop. Voor de uitgang van de garage zijn||intussen zelfs al enkele flinke bomen gegroeid.||Nummerplaten heeft de geit niet meer, en kentekens||van nutsmaatschappijen staan er ook al niet op.||Het terrein was vroeger van EGW, de elektriciteit,||gas en waterdiensten van de stad Gent. Die||nutsmaatschappijen werden in 1986 geprivatiseerd.||Op het terrein staan nog een gascabine van Imewo,||en een watertoren van TMVW. Maar nog bij Imewo,||noch bij TMVW weten ze iets af van de mysterieuze||geit, die intussen ongetwijfeld als oldtimer kan||geklasseerd worden... (VDS)

leuk he?
met eendige groeten,

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 16 feb, 2007 09:32

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LQSFKD6Y

zo doet ie het als linkje.
Auto ziet er goed uit!!!! Ben benieuwd hoe ze er in levende lijve uit ziet.

groet,
Michiel
Verbruik: Afbeelding

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » za 17 feb, 2007 23:43

Leuk ding :)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie