Krakend piepend geluid vanachter
-
- Gebruiker
Krakend piepend geluid vanachter
Sinds kort kraakt en piept mijn geit vanachter als ik rij. Ik vind het erg storend. Het kraken lijkt op een krakend/piepend bed eigenlijk. Niet echt hard maar het lijkt alsof er iets gesmeerd moet worden. Als ik vanachter de auto op en neer duw hoor ik het geluid ook. Weet iemand wat dit kan zijn en of het gevaarlijk is? Ik heb examens en ik heb echt geen tijd om mijn geit naar de garage te doen.
Sempre o dois cavalos
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
hey, dat heb ik ook, of had moet ik eigenlijk zeggen. Even spontaan als het kwam, is het nou ook weer weg. Na voelen ( ik duwen en Andre eronder liggend) kwamen we tot de conclusie dat het waarschijnlijk een draagarm lager moest zijn. Dit omdat het niet bij de veerpotten vandaan kwam. je voelde niets klikken als je wel gekraak hoorde. En dat voelde je wel op de stofkap op de draagarm.
Het is nou weg bij mijn eend, ik maak me er niet zo druk over, volgens mij kan het niet zoveel kwaad, maar zeker weten doe ik het niet.
Greatnix Spookeend
Het is nou weg bij mijn eend, ik maak me er niet zo druk over, volgens mij kan het niet zoveel kwaad, maar zeker weten doe ik het niet.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user
Misschien je draagarmlagers, misschien je veerpotten. Probeer eens te horen waar het geluid precies vandaan komt. Indien het uit je lagers komt: vervangen door nieuwen (als lagers kraken is smeren een lapmiddel). In dien het uit je veerpot(ten) komt; smeer ze door er ricinusolie (= wonderolie) in te gieten.
Afblijven.
-
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
-
- Gebruiker
-
- Addicted user
- Contacteer:
Dan is je budget erg krap, complete uitlaat is tenslotte 58 euro. Maar als student zijnde kan ik me dat wel voorstellen.
Kantelmessen zijn driehoekige hard stalen pennen welke je draagarm verbinden met je veerpot. Dus aan het einde van die dunne stang onder je auto zie je een soort oog geschroefd zitten. Daarin zit het kantelmes. Rijkelijk voorzien van vet is dan de oplossing.
Kantelmessen zijn driehoekige hard stalen pennen welke je draagarm verbinden met je veerpot. Dus aan het einde van die dunne stang onder je auto zie je een soort oog geschroefd zitten. Daarin zit het kantelmes. Rijkelijk voorzien van vet is dan de oplossing.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
als je op de auto drukt, m inveert, dan hoor je het gekraak. Als je dan iemand anders ff laat veren, en je kruipt er zelf even een beetje onder, en je voelt aan verschillende delen, dan voel je op den duur wel waar het kraakt. Zo heb ik het ook gedaan. Ik zal niet zeggen dat ondanks dat het gekraak nu weg is, mijn "probleem" is opgelost. Maar bij mij waren het al die andere dingen niet, dus bleef alleen dat over, dat en het gevoel op de stofkap van de draagarm. Ze zijn achter bij mij ook nog niet vervangen (voor ook niet trouwens) en dit zijn nog wel mijn orginele assen, dus VEEEL km's gelopen. Ik weet eigenlijk niet hoelang dat allemaal mee gaat.
Ow, nou ik er over na denk, bestuurders zijde is wel vervangen bij mij, maar dat was omdat de draagarm rot was (fusee gat) Toen is wel het lager mee gegaan van de andere draagarm. Ik had toen gehoord (van de gene die mijn hielp) dat je de lagers bij de draagarm moest houden. Dus dat maar gedaan.
Greatnix Spookeend
Ow, nou ik er over na denk, bestuurders zijde is wel vervangen bij mij, maar dat was omdat de draagarm rot was (fusee gat) Toen is wel het lager mee gegaan van de andere draagarm. Ik had toen gehoord (van de gene die mijn hielp) dat je de lagers bij de draagarm moest houden. Dus dat maar gedaan.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Gebruiker
Aangezien ik twee linkerhanden heb, heb ik de uitlaat moeten laten zettenbackfire schreef:Dan is je budget erg krap, complete uitlaat is tenslotte 58 euro. Maar als student zijnde kan ik me dat wel voorstellen.

Sempre o dois cavalos
-
- Heavy user
-
- Heavy user