gas hapert
gas hapert
Wanneer ik met een nog koude motor rijdt dan is het net als ik gas geeft of de motor iets inhoudt en dan pas gas geeft. Ik heb er vnl. last van in de 1e 2e en 3e versnelling. Ik heb er gisteren een 123ignition ingezet en had gehoopt dat, mede naast een aantal ander voordelen, dit euvel(tje) in ieder geval verholpen zou zijn. Wat kan er aan de hand zijn? Met een goeie warme motor veel minder of helemaal geen last van. Af en toe dieselt hij ook heel even na.
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)
C'est la tone que fait la musique.
C'est la tone que fait la musique.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
ik zou eens beginnen met de kleppen eens te stellen, en te controleren of de carburateur geen valse lucht zuigt. Dit laatste kun je kontroleren door bij een stationair draaiende motor wat remreiniger op de carburateur te spuiten. Als de motor dan hoger stationair gaat draaien, heb je op de betreffende plaats een lek.
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Als ik het verhaal goed lees , begrijp ik dat het alleen met koude motor gebeurt.
Dit is heel normaal , omdat met koude motor het benzine /luchtmengsel niet optimaal is , en , zeker met deze weersomstandigheden, de benzine niet volledig verdampt als het in de cilinders komt ( de voetverwarming van de carbuteur is nog niet op temperatuur) . Ga je ook nog eens extra gas geven , pomp je met je acceleratie pomp/sproeier nog meer benzine in de cilinders , waardoor er een veel te rijk en niet homogeen mengsel moet worden ontstoken.Deze ontbranding gaat trager dan onder bedrijfstemperatuur.
Wel is het zo, dat de ene motor er gevoeliger voor is dan de andere.
Daffy
Dit is heel normaal , omdat met koude motor het benzine /luchtmengsel niet optimaal is , en , zeker met deze weersomstandigheden, de benzine niet volledig verdampt als het in de cilinders komt ( de voetverwarming van de carbuteur is nog niet op temperatuur) . Ga je ook nog eens extra gas geven , pomp je met je acceleratie pomp/sproeier nog meer benzine in de cilinders , waardoor er een veel te rijk en niet homogeen mengsel moet worden ontstoken.Deze ontbranding gaat trager dan onder bedrijfstemperatuur.
Wel is het zo, dat de ene motor er gevoeliger voor is dan de andere.
Daffy
Een eendenkwaaltje dus? Het is haar enigste gelukkig.Daffy schreef:Als ik het verhaal goed lees , begrijp ik dat het alleen met koude motor gebeurt.
Dit is heel normaal , omdat met koude motor het benzine /luchtmengsel niet optimaal is , en , zeker met deze weersomstandigheden, de benzine niet volledig verdampt als het in de cilinders komt ( de voetverwarming van de carbuteur is nog niet op temperatuur) . Ga je ook nog eens extra gas geven , pomp je met je acceleratie pomp/sproeier nog meer benzine in de cilinders , waardoor er een veel te rijk en niet homogeen mengsel moet worden ontstoken.Deze ontbranding gaat trager dan onder bedrijfstemperatuur.
Wel is het zo, dat de ene motor er gevoeliger voor is dan de andere.
Daffy
Bedankt
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)
C'est la tone que fait la musique.
C'est la tone que fait la musique.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
heb ik ook last van, vooral bij het ingaan van de tweede trap. ben mezelf nu aant aanleren om met koude motor niet in de tweede trap te gaan rijden. maar ik heb geluk, ik woon nl op een berg, mocht ie gaan "bokken" blijf ik toch enigsins op snelheid
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
niet in zn 2e versnelling rijden ????
hoe doe je dat dan ? zn 1 vol doortrekken tot ver boven het rood en dan meteen naar zn 3 ??
die 2 zit er niet voor niks hoor, de versnellings overbrengingen zijn zo gemaakt dat de motor altijd binnen het ideale toerental blijft waarin hij de meeste prestaties leverd, wil je dus van 1 naar 3 zal de motor in nde eerste versnelling veels te hoge toeren moeten draaien voor hij naar 3 kan en in de 3 met een veel te laag toerental starten wat tot gevolg heeft, meer slijtage, meer brandstof verbruik, meer mileu vervuiling.... de 2 zit er niet voor niks
hoe doe je dat dan ? zn 1 vol doortrekken tot ver boven het rood en dan meteen naar zn 3 ??
die 2 zit er niet voor niks hoor, de versnellings overbrengingen zijn zo gemaakt dat de motor altijd binnen het ideale toerental blijft waarin hij de meeste prestaties leverd, wil je dus van 1 naar 3 zal de motor in nde eerste versnelling veels te hoge toeren moeten draaien voor hij naar 3 kan en in de 3 met een veel te laag toerental starten wat tot gevolg heeft, meer slijtage, meer brandstof verbruik, meer mileu vervuiling.... de 2 zit er niet voor niks
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF
euveltje
Ik ervaar hetzelfde euvel; maar na een paar straten is dit over. Volgens mij echt normaal. Trouwens, met ietsje choke is dit toch veel minder/ niet?
Effe lekker warm lopen is echt belangrijk voor onze eenden.
Ik heb weer iets anders: bij warme motor is net of ie af en toe heel kort niets doet, 'een slag overslaat', je hoort zo'n 'plop'.
ik denk dat ik de contactpuntjes moet vernieuwen?? Kan het iets anders zijn?
Maurits
Effe lekker warm lopen is echt belangrijk voor onze eenden.
Ik heb weer iets anders: bij warme motor is net of ie af en toe heel kort niets doet, 'een slag overslaat', je hoort zo'n 'plop'.
ik denk dat ik de contactpuntjes moet vernieuwen?? Kan het iets anders zijn?
Maurits
Motor hapert.
Ik ondervind soortgelijke problemen echter ook bij warme motor:
Bij laag toerental, bv een constante snelheid van ca. 40 - 45 km/h in z'n 3 (stadsverkeer), dan schokt het motortje erover. Bij het rijden met een hoger toerental en bij optrekken geen probleem.
Dit probleem deed zich voor met contactpuntjes. Na aanschaf 123 werd het beter maar naarmate de tijd vordert wordt het weer slechter. Kleppen zijn gesteld en bougies hebben na ca. 7000 km een grijsbruine aanslag (dus goed). Bougiekabels 10000 km geleden vervangen.
Wat nu? revisie carburateur?
Bij laag toerental, bv een constante snelheid van ca. 40 - 45 km/h in z'n 3 (stadsverkeer), dan schokt het motortje erover. Bij het rijden met een hoger toerental en bij optrekken geen probleem.
Dit probleem deed zich voor met contactpuntjes. Na aanschaf 123 werd het beter maar naarmate de tijd vordert wordt het weer slechter. Kleppen zijn gesteld en bougies hebben na ca. 7000 km een grijsbruine aanslag (dus goed). Bougiekabels 10000 km geleden vervangen.
Wat nu? revisie carburateur?