lange bak
lange bak
ik wil eens gaan kijken of ik een lange bak kan gaan maken.
ik heb namelijk een 2cv6 bak (trommels)
en een kapotte dyane 6 bak (SCHIJVEN)
heeft er iemand wat tips en evt een goede beschrijving
of is er iemand die mij hiermee wil helpen!!
thanks
ik heb namelijk een 2cv6 bak (trommels)
en een kapotte dyane 6 bak (SCHIJVEN)
heeft er iemand wat tips en evt een goede beschrijving
of is er iemand die mij hiermee wil helpen!!
thanks
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
niet doen.
of je moet je vliegwiel laten afdraaien.
want het wodt machtig traag met op trekken...
of je moet je vliegwiel laten afdraaien.
want het wodt machtig traag met op trekken...
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
hé Ramon, ik heb pas zo'n bak gemaakt, voor m'n visablok, en helemaal afgesteld (hier heb je speciaal gereedschap voor nodig!!! en kan echt niet zonder) ik heb gemerkt dat er meestal heel wat slechte onderdelen in een bak zitten en je er 3-4 nodig hebt om een goede te maken (als je alles hergebruikt)
verder over de bak zelf, de bak is aan de lange kant voor een visablok zonder turbotube issie zelfs te lang (in een eend) nu met turbotube gaat het net, maar vooral boven de 100 wordt ie erug traag.... ik weet nog niet of ik deze bak erin hou, eerst nog maar een paar 100 km rijden.
mijn advies: hou het lekker bij een acabak (heb je al meteen een lange spline)
ik heb trouwens al het een en ander hierover gezegt in 123 op visablok en haperende ontsteking (ook bij visaconversie) misschien staat daar nog iets tussen wat van nut kan zijn en wat ik nog niet verteld heb.
anders rij maar een keer mee op SDE.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
verder over de bak zelf, de bak is aan de lange kant voor een visablok zonder turbotube issie zelfs te lang (in een eend) nu met turbotube gaat het net, maar vooral boven de 100 wordt ie erug traag.... ik weet nog niet of ik deze bak erin hou, eerst nog maar een paar 100 km rijden.
mijn advies: hou het lekker bij een acabak (heb je al meteen een lange spline)
ik heb trouwens al het een en ander hierover gezegt in 123 op visablok en haperende ontsteking (ook bij visaconversie) misschien staat daar nog iets tussen wat van nut kan zijn en wat ik nog niet verteld heb.
anders rij maar een keer mee op SDE.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
wat is er dan niet goed aan de dyanebak dan? het probleem is dat je een lange spline priseas nodig hebt (eendenbak van na '82 of ACAdianebak) als je tenminste een dun (nieuw vliegwiel met diafragmadrukgroep) hebt
verder kun je niet zomaar de priseas vervangen, dan moet ook de hele bak uit elkaar en opnieuw afgesteld worden en die priseas van de eendenbak kun je niet vervangen door die van de dyane, omdat de tandwielen anders zijn
heeft de dyanebak eigenlijk wel een lange spline?? anders kun je met deze combi zowiezo nix!
dus, ....
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
verder kun je niet zomaar de priseas vervangen, dan moet ook de hele bak uit elkaar en opnieuw afgesteld worden en die priseas van de eendenbak kun je niet vervangen door die van de dyane, omdat de tandwielen anders zijn
heeft de dyanebak eigenlijk wel een lange spline?? anders kun je met deze combi zowiezo nix!
dus, ....
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
laat even horen wat er uit komt Ramon! ben ook nog zoiets van plan, alleen zit ik ook met dat afgedraaide Visa vliegwiel! die wil ik wel graag houden!
is de prise as niet in te korten?
is de prise as niet in te korten?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
met een (afgedraaid) visavliegwiel/dun (nieuw type) eendenvliegwiel heb je een diafragmakoppeling nodig, en die is alleen te combineren met een versnellingsbak met een lange spline, dit is de vertanding van de priseas die in de koppelingsplaat grijpt. als je een nieuwe koppeling monteerd kan het wel een tijdje goed gaan met een bak mat korte spline, maar ga er wel van uit dat er een dag komt dat je koppelingsplaat van je spline afschiet/doordraait......
dus als je een extra lange bak wil (laten) maken heb je een (goede!!) eendenbak nodig met lange spline (na '82) en een dyane,ami/acadiane bak nodig voor de eindoverbrenging (pignon en kroonwiel).
vervang iig de synchroveren en het lagertje van de 3e versnelling (laatste heb ik niet gedaan en heb daar nu spijt van, hij giert een beetje in de 3e versnelling, maar kan verder geen kwaad)
verder is deze bak niet af te stellen als je geen speciaal gereedschap hebt! hou daar rekening mee!
ik weet niet of ik dit nog een keer ga doen, maar in m'n pick-up (snel visablok) komt iig geen lange bak, maar een ACAdianebak, die heef al een lange spline, en hoef ik dus alleen maar te voorzien van nieuwe synchroveren en lagertje.
ik zal binnenkort ff kijken of ik wat foto's kan maken van het speciale gereedschap. van de bakrevisie heb ik al foto's, maar die zijn niet heel spannend.
greetzzzzz
Rusty
dus als je een extra lange bak wil (laten) maken heb je een (goede!!) eendenbak nodig met lange spline (na '82) en een dyane,ami/acadiane bak nodig voor de eindoverbrenging (pignon en kroonwiel).
vervang iig de synchroveren en het lagertje van de 3e versnelling (laatste heb ik niet gedaan en heb daar nu spijt van, hij giert een beetje in de 3e versnelling, maar kan verder geen kwaad)
verder is deze bak niet af te stellen als je geen speciaal gereedschap hebt! hou daar rekening mee!
ik weet niet of ik dit nog een keer ga doen, maar in m'n pick-up (snel visablok) komt iig geen lange bak, maar een ACAdianebak, die heef al een lange spline, en hoef ik dus alleen maar te voorzien van nieuwe synchroveren en lagertje.
ik zal binnenkort ff kijken of ik wat foto's kan maken van het speciale gereedschap. van de bakrevisie heb ik al foto's, maar die zijn niet heel spannend.
greetzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
hey
wel ik had ongveer hetzelfde probleem inverband met spiebanen van priseas.
Ik heb een visa met diafragma. Nu ik had ergens uit een oude dyane een bak gaan halen omwille van de langere 4de. Dus een probleem. nee hoor. Naar godfried van de bergh een email gestuurd. Hij heeft me een frictie/koppelingsplaat opgestuurd met een langere spiebanen in zogezegd. Hij heeft dus een ringetje erop gelast waardoor de spiebanen in de koppelingsplaat langer zijn en ik een oude bak kon gebruiken en jawel rijd perfect en koste niet heel veel. Nu is de bak wel stilletjes aan revisie toe. Maar eerst de kever opbouwen en dan 2cv uiteen en alles + motorblok onderhanden nemen. Ik heb ook afgedraaid vliegwiel.
greets robin
wel ik had ongveer hetzelfde probleem inverband met spiebanen van priseas.
Ik heb een visa met diafragma. Nu ik had ergens uit een oude dyane een bak gaan halen omwille van de langere 4de. Dus een probleem. nee hoor. Naar godfried van de bergh een email gestuurd. Hij heeft me een frictie/koppelingsplaat opgestuurd met een langere spiebanen in zogezegd. Hij heeft dus een ringetje erop gelast waardoor de spiebanen in de koppelingsplaat langer zijn en ik een oude bak kon gebruiken en jawel rijd perfect en koste niet heel veel. Nu is de bak wel stilletjes aan revisie toe. Maar eerst de kever opbouwen en dan 2cv uiteen en alles + motorblok onderhanden nemen. Ik heb ook afgedraaid vliegwiel.
greets robin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
rusty schreef;
met een (afgedraaid) visavliegwiel/dun (nieuw type) eendenvliegwiel heb je een diafragmakoppeling nodig, en die is alleen te combineren met een versnellingsbak met een lange spline, dit is de vertanding van de priseas die in de koppelingsplaat grijpt. als je een nieuwe koppeling monteerd kan het wel een tijdje goed gaan met een bak mat korte spline, maar ga er wel van uit dat er een dag komt dat je koppelingsplaat van je spline afschiet/doordraait......
ik rijd zelf met een visa met dun vliegwielmet eend bak met korte spline'76
dit is geen probleem
heb bij lepatron een koppelings plaat met lange tut die is afgedraaid op juiste diameter
en dit doet het perfect
dit heeft lepatron van de franse deux rijders
met een (afgedraaid) visavliegwiel/dun (nieuw type) eendenvliegwiel heb je een diafragmakoppeling nodig, en die is alleen te combineren met een versnellingsbak met een lange spline, dit is de vertanding van de priseas die in de koppelingsplaat grijpt. als je een nieuwe koppeling monteerd kan het wel een tijdje goed gaan met een bak mat korte spline, maar ga er wel van uit dat er een dag komt dat je koppelingsplaat van je spline afschiet/doordraait......
ik rijd zelf met een visa met dun vliegwielmet eend bak met korte spline'76
dit is geen probleem
heb bij lepatron een koppelings plaat met lange tut die is afgedraaid op juiste diameter
en dit doet het perfect
dit heeft lepatron van de franse deux rijders
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Ik heb laatst een acadiane gekocht met onder andere 3 extra visa motoren er bij Aankomend weekeind wil ik met de aca bezig. Het blok wat er nu in ligt zit vast en moet vervangen worden. Wat voor bak kan ik het beste gebruiken indien ik in de aca een visa motor wil leggen en geen afgedraaid vliegwiel heb? Ik heb gelezen dat ik een bak met lange spiebanen moet hebben en een drie-vinger koppeling moet gebruiken. Klopt dit, of kan het ook anders?