De 9 gaten in het Chassis (grote!)
De 9 gaten in het Chassis (grote!)
ik kan niet echt iets vinden over de grote gaten die ik vaker zie op andere foto's. Staan niet allemaal op de site van Jeroen Cats bij chassisgaatjes dus lijken niet standaard.
Ze zijn ter grote van de gaten die op de bodemplaat zit om het chassis en de cabine aan elkaar te houden (vaak zo'n hard plastic afdek kapje).
Het lijkt mij handig om deze ook ter behandeling van mijn chassis.
maar hoe groot en zijn er standaard afdek doppen (beter dan die harde die op de bodemplaat gebruikt worden).
En wat voor soort boor of iets zou ik die gaten kunnen maken?
Ze zijn ter grote van de gaten die op de bodemplaat zit om het chassis en de cabine aan elkaar te houden (vaak zo'n hard plastic afdek kapje).
Het lijkt mij handig om deze ook ter behandeling van mijn chassis.
maar hoe groot en zijn er standaard afdek doppen (beter dan die harde die op de bodemplaat gebruikt worden).
En wat voor soort boor of iets zou ik die gaten kunnen maken?
onder druk wordt alles vloeibaar
Die grote gaten komen alleen voor in de latere chassis. Die zijn erin gekomen nadat Citroen een hoop rotte chassis in garantie heeft moetten vervangen. Het zijn dezelfde formaat gaten en doppen als die in de vloerplaten. Er bestaan gatenzagen voor metaal. Voor de precieze plaats moet je toch even kijken en meten bij een auto met een recenter chassis.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
oh, onder "latere" wordt geen 81, 84 of 86 gerekend (dat is wat ik onder handen heb gehad)...leek me best laat...maar pas aan het einde…dan na 86 of zo?!
Dan zij de doppen het zelfde als die op de bodem platen?
Zijn er nog andere doppen die toevallig passen en soepeler blijven om het zelfde doel te dienen? Bij mij zijn ze zo stug en hard dat ik ze er niet meer terug op krijg, dan liggen ze er meer op dan dat ze er in klemmen...
Dan zij de doppen het zelfde als die op de bodem platen?
Zijn er nog andere doppen die toevallig passen en soepeler blijven om het zelfde doel te dienen? Bij mij zijn ze zo stug en hard dat ik ze er niet meer terug op krijg, dan liggen ze er meer op dan dat ze er in klemmen...
onder druk wordt alles vloeibaar
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Er zijn diverse maten doppen te koop, de mijne komen bij een carosseriebedrijf vandaan, omdat ze niet standaard bij het vervangingschassis zaten.
Als het je alleen om het inwendig behandelen haat, kun je toch ook een veel kleiner gaatje boren en daar een ML dopje in drukken?
Als het je alleen om het inwendig behandelen haat, kun je toch ook een veel kleiner gaatje boren en daar een ML dopje in drukken?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Dat kan natuurlijk ook, ik wilde met oatrol in de weer...of grote of kleine gaten nu handig zijn weet ik dan eigenlijk ook niet, heb nog niet echt een goed idee over hoe ik de oatrol er in wil spuiten.Bertje Beige schreef:Er zijn diverse maten doppen te koop, de mijne komen bij een carosseriebedrijf vandaan, omdat ze niet standaard bij het vervangingschassis zaten.
Als het je alleen om het inwendig behandelen haat, kun je toch ook een veel kleiner gaatje boren en daar een ML dopje in drukken?
Maar je hebt gelijk die grote gaten zijn misschien helemaal niet nodig, dacht alleen dat het onderdeel was van een standaard methode om de binnen kant te behandelen.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
ML gaten kun je trouwens beter niet boren, maar er beter met een priem in slaan, dan krijg je geen boorsplinters (heb ik geleerd op het forum en is inderdaad wel logisch).
Grote gaten werken wel lekker bij het behandelen, maar als ze er niet hadden ingezeten, had ik ze er ook niet zo groot ingemaakt.
Gewoon een klein gaatje en dan spuitbussen met een slangetje eraan moet volgens mij prima kunnen.
Grote gaten werken wel lekker bij het behandelen, maar als ze er niet hadden ingezeten, had ik ze er ook niet zo groot ingemaakt.
Gewoon een klein gaatje en dan spuitbussen met een slangetje eraan moet volgens mij prima kunnen.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Is wat van te zeggen. Maar als je daarna toch met ML aan de gang gaat dan roest het volgens mij niet meer. Die splinters komen dan ook onder de ML te zitten.Bertje Beige schreef:ML gaten kun je trouwens beter niet boren, maar er beter met een priem in slaan, dan krijg je geen boorsplinters (heb ik geleerd op het forum en is inderdaad wel logisch).
Grote gaten werken wel lekker bij het behandelen, maar als ze er niet hadden ingezeten, had ik ze er ook niet zo groot ingemaakt.
Gewoon een klein gaatje en dan spuitbussen met een slangetje eraan moet volgens mij prima kunnen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987