voorstoelen
-
- Beginner
voorstoelen
Afgelopen weekend de vulling in de voorstoeltjes van de eend (Club ui 87) vervangen, wat het zitcomfort aanzienlijk heeft verhoogd!
Wat me echter al langer was opgevallen, is de grote mate van speling die de stoelen in de rails hebben. Hoort dit gewoon bij de constructie of zijn mijn rails na 21 jaar vervormd en is dit te fixen (door reparatie of vervanging)?
Iemand hier tips over en/of ervaring mee?
Ik ben benieuwd!
Wat me echter al langer was opgevallen, is de grote mate van speling die de stoelen in de rails hebben. Hoort dit gewoon bij de constructie of zijn mijn rails na 21 jaar vervormd en is dit te fixen (door reparatie of vervanging)?
Iemand hier tips over en/of ervaring mee?
Ik ben benieuwd!
Mooi hè
alles
alles
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Mijn voorbank heeft dit ook een beetje. Dit komt doordat de vergrendeling in het midden zit, en bij stoelen ook maar eenzijdig. Je hebt dus altijd een beetje (schuine) speling. Wat het misschien erger zou kunnen maken zijn rails die niet goed vast zijn gedraaid, dit zou je ook nog kunnen controleren.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Wanneer je stoel in de achterste stand staat is het ook aan te raden om een blokje hout tussen het stoelframe en de bodemplaat te steken. Zo gaat je stoel minder naar achteren hangen wat de levensduur van het frame ook ten goede komt en speling opvangt.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- André Post
- Heavy user
- deuchevootje
- Gebruiker
Dat probleem ken ik. Door mijn lengte staat de stoel in de meest achterste stand....hierdoor komt er veel druk op dat voorste gedeelte waardor het losscheurt. Met twee houten wiggen aan deachterkant van de stoel was het probleem opgelost.....die tip kreeg ik pas bij mijn derde stoelAndré Post schreef:Ik heb ook wel eens gezien dat het stripje waarmee de stoel in de rail zit los gescheurd was aan de voorzijde.
2CV6 Club '85------Vandaag is Rood....de kleur van mijn Eendje