olie stop en olie druk stop maten van de draad M of "

Plaats reactie
joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

olie stop en olie druk stop maten van de draad M of "

Bericht door joe_catchou » ma 19 mei, 2008 23:35

vraagje of 2 voor ik zelf begin te draaien .

weet er iemand de maten van bv. de schroefdraad van de olie stop gewoon onderaan het motorblok.
voor ik hem er dus uitdraai dat er iemand gewoon uit het hoofd of uit zijn schap het maar te pakken heeft .
zou hier in een olie temp. sencor willen draaien maar ja als ik de stop er uit haal kan ik niet rijden naar de winkel natuurlijk.

ook van de olie drukcontakt zou ik een olie druk censor willen steken .
dus ook hier van de maat ?

helaas niet in mijn vraagbaak geen maten

zijn deze maten wel in M of in inch "

manny thnkxx ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~ ~:-)~
see you when you see me

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » di 20 mei, 2008 09:08

De schroefdraad van de carterstop is M16x1,5.

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 20 mei, 2008 18:34

thankx edwin das al 1

nu de andere nog
see you when you see me

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 20 mei, 2008 19:27

van de oliedruk sensor heb je meerdere maten, dus het ligt er aan welke je gaat kopen (makkelijkste verkrijgbaar / goedkooptste?)

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 20 mei, 2008 19:46

ow ja had vroeger racimex
en de metertjes had ik nog liggen en terug gevonden onder het stof .
maar de censors zijn toen blijven zitten op de verkochte eend .
nu jaren later terug boven water .
nu had ik ondertussen al iets gehoord dat je mogenlijk ook niet kan mixen .
zoals racimex meter met VDO censor

bedankt voor het wakker schudden zal ik al zeggen
see you when you see me

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 20 mei, 2008 20:35

van racimex zijn ze volgens mij los verkrijgbaar in diverse maten.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 20 mei, 2008 21:11

VDO heeft een passende temperatuur sonde die op de plaats van de aftapplug van de 2cv past. Maar is het niet beter in een kleppendeksel temperatuur te meten?
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 20 mei, 2008 21:49

Nee hoor, zo wordt het al jaren gedaan met luchtgekoelde motoren (tweewielers) waar mee geraced wordt. Enige risico bij eend is dat je de sensor er onder uit rijdt, bescherming is wel noodzaak. Iets wat op een circuit niet snel zal gebeuren met een motor.

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » di 20 mei, 2008 21:55

Of je zou een sensorflens kunnen monteren.
Voordeel is dat je de originele sensors en pluggen kunt laten zitten en er ook meerdere verschillende soorten oliefilters op kunt zetten voor betere koeling.

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 21 mei, 2008 11:44

En de sensorflens is onlangs ook weer iets verbeterd heb ik begrepen.

Toch vind ik het best riskant om met zo een sensor onderaan het carter te rijden. Tenzij je er een beschermingsplaat onder maakt. Er kan zomaar iets opspatten en de sensor vernielen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » wo 21 mei, 2008 16:36

TB schreef:En de sensorflens is onlangs ook weer iets verbeterd heb ik
begrepen.
Heb zelf sinds dit weekend een sensorflens, was hele tijd niet leverbaar.
'Vroeger' moest je de draad waar het standaard 2cv oliefilter opzit eruit draaien en vervangen, nu is de bus verandert en draai je de bus er gewoon op en blijft de originele draad dus zitten, nog makkelijker :wink:

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Plaats reactie