bougiekabels

Gesloten
kwakkieftd
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 00:54
Locatie: krimpen a/d ijssel
Contacteer:

bougiekabels

Bericht door kwakkieftd » zo 27 jul, 2008 11:12

Misschien een stomme vraag, maar waarom zit er een verschil van 10cm in de lengte van de bougiekabels ?
Ik vond het weer eens nodig om een paar nieuwe kabeltjes, olie en bougies te plaatsen en nu had mijn lokale onderdelenboer alleen maar 2 identieke kabels op voorraad en volgens zijn onderdelenlijst moest het een setje zijn waarvan 1 kabel 10 cm langer moet zijn.
Nu heb ik gewoon even gepast en ik zie geen probleem met de lengte van de kabels, maar in de huidige situatie is de linker kabel inderdaad 10 cm langer.
Nu twijfel ik alleen of ik ze er gewoon in moet zetten of dat ik een langere kabel er bij moet halen. :?
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum
*** Ignore the next post ***

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » zo 27 jul, 2008 11:49

volgens mij is het geen probleem. ik heb ook langeren dan normaal en me eend rijd gewoon. dus zie geen probleem.

greets dukw

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 27 jul, 2008 11:53

Je bobine zit midden op de koplampsteun en je bougies zitten dus beide even ver van de bobine af [edit NP: = niet waar, zie volgende bericht!] ; ergo, 2 identieke kabels moeten voldoen. Lengte doet niet echt ter zake bij bougiekabels, hoewel met langere kabels eerder spanningsverlies voorkomt als kabels uidrogen/hard worden.
Laatst gewijzigd door the Nosepicker op zo 27 jul, 2008 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 27 jul, 2008 12:03

je linker cilinder zit verder naar achteren!
dus vandaar!

kwakkieftd
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 00:54
Locatie: krimpen a/d ijssel
Contacteer:

Bericht door kwakkieftd » zo 27 jul, 2008 12:48

ramonatype: inderdaad, daar had ik helemaal niet naar gekeken. Had het ook eerlijk gezegd niet verwacht :shock:

Maar ik heb ze er nu inzitten, de jongedame kan er weer even tegen. Nieuwe puntjes, kleppen gesteld, olie ververst, bakolie ververst en nu dan een paar nieuwe bougiekabeltjes.

Bedankt voor de snelle reactie's, weer wat wijzer geworden :wink:
Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum
*** Ignore the next post ***

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » zo 27 jul, 2008 13:05

bougie kabel werkt ook als een soort condensator, hoe langer hoe groter je secundaire capaciteit

mvg

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 27 jul, 2008 18:45

kwakkieftd schreef:ramonatype: inderdaad, daar had ik helemaal niet naar gekeken. Had het ook eerlijk gezegd niet verwacht :shock:

Maar ik heb ze er nu inzitten, de jongedame kan er weer even tegen. Nieuwe puntjes, kleppen gesteld, olie ververst, bakolie ververst en nu dan een paar nieuwe bougiekabeltjes.

Bedankt voor de snelle reactie's, weer wat wijzer geworden :wink:
Problem solved case closed.

[wakker geschud door Ramon, moet weer eens onder de klep kruipen. ;) ]
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gesloten