Beugel voor reservewiel in de motorruimte past niet?

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Beugel voor reservewiel in de motorruimte past niet?

Bericht door Boudewijn » do 22 jun, 2023 17:49

AZL57 schreef: do 22 jun, 2023 07:57 Hoi Boudewijn, je remleidingen lijken kort bij de uitlaat te zitten of is dit optisch bedrog?
Nee dat lijkt maar zo. Daar zitten echt wel de nodige centimeters tussen.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Lo Bouwens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: za 17 jun, 2023 10:20

Re: Beugel voor reservewiel in de motorruimte past niet?

Bericht door Lo Bouwens » di 27 jun, 2023 12:18

Misschien is het probleem al voldoende besproken en opgelost, maar ik voeg toch voor de zekerheid bij een foto van een beugel voor een (tweede) reservewiel onder de motorkap. Dit is een zeer stevige en serieuze constructie. Zit bevestigd binnen aan het linker en rechter scherm en aan het tussenschot. Centraal een lange bout met een moer om het wiel vast te zetten tegen springen etc. Let niet op de chaos in het motorcompartiment ("work in progress"). Ik denk niet dat ik de beugel handhaaf, dus wie hem hebben wil mag zich melden, dan haal ik hem er vast uit.
Bijlagen
steun extra reservewiel.jpg

Gebruikersavatar
Dokkie Duckie
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 12 aug, 2020 19:17
Locatie: Balkbrug

Re: Beugel voor reservewiel in de motorruimte past niet?

Bericht door Dokkie Duckie » di 27 jun, 2023 19:50

Als je 'm eruit haalt... . Neem dan ook ff de maten op. Altijd fijn om te hebben. Deze ziet er wel heel degelijk uit

Lo Bouwens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: za 17 jun, 2023 10:20

Re: Beugel voor reservewiel in de motorruimte past niet?

Bericht door Lo Bouwens » ma 18 dec, 2023 09:20

Ik lees deze probleemstelling nu voor het eerst, dus misschien heb je al lang een prima passende reservebandsteun gemonteerd. Zo niet, dan ben je van harte welkom om eens bij mij in Baarn te komen kijken. Die van mij is van heel solide vierkant staal en is door de vorige eigenaar gebruikt voor zijn avontuur dwars door sub-Sahara Afrika. Hij had toen drie reservewielen bij zich, eentje onderin de achterbak, eentje op de achterklep en dus eentje in het motorcompartiment.
AfbeeldingZie bijgaande foto. Al dat bruin op de foto is geen roest maar Saharazand...
Bijlagen
steun voor extra reservewiel.jpg

Plaats reactie