Ik was aan het zoeken op het forum naar een how-to hoe ik mijn dyane iets naar beneden kan krijgen (verlagen). Ik kon daar direct niet iets over vinden maar denk dat het komt omdat het zo simpel is. Want toen ik m'n boek ''zelf sleutelen aan uw citroen 2cv4/dyane 435'' las stond daar (slechts) het volgende:
Wagenhoogte:
De hoogte van de wagen kan met de trekstangen worden ingesteld. In onbeladen toestand, dat wil zeggen met reserveband, gereedschap en 5 liter benzine in de tank, moet de afstand tussen onderzijde van de naaf van de draagarm en de vloer - die geheel vlak moet zijn - aan de voorzijde 288mm bedragen en 383 aan de achterzijde. Voor beide maten geldt een tolerantie van 2,5mm naar boven en beneden. Door de trekstangen te verdraaien in de oogbouten kan de hoogte worden gewijzigd.
How-to zal dus zijn?(aanvullen wenselijk)
1: auto opkrikken of op de brug
2: borgveertje kantelmes verwijderen
3: trekstang van kantelmes loshalen
4: stelgaffel (dat oog zegmaar) uitdraaien (hoever weet ik niet?)
5: alles weer terug monteren en auto laten zakken om resultaat te meten.
Hierbij nog even een plaatje van het veersysteem voor de duidelijkheid:
verlagen van een dyane (how-to)
-
- Gebruiker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
- Locatie: Rhenen
- Contacteer:
verlagen van een dyane (how-to)
www.proxive.nl - autoreclame
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je kunt gewoon alles laten zitten, want aan de trekstang zit een platte kant van 9mm en deze kun je met goed passend gereedschap gewoon verdraaien, terwijl alles blijft zitten. Zelf gebruik ik gewoon 2 steeksleutels maat 9. Verder moet je er gewoon voor zorgen dat alles gangbaar is, dus begin alvast maar met inspuiten van de draadeinde met kruipolie.
Zorg dat er nog voldoende draadeinde in de trekstang blijft zitten. Leidraad is 1,5 keer de dikte van de bout. Dus ongeveer 1,5 cm. Meer is natuurlijk beter, minder niet, dan moet je verlengde trekogen aanschaffen.
Let wel dat je uitlijning veranderd, waardoor het sturen zwaarder zal worden.
Vreemd dat je niets kan vinden op 2cv.nl want er zijn talloze topics daarover.
Zorg dat er nog voldoende draadeinde in de trekstang blijft zitten. Leidraad is 1,5 keer de dikte van de bout. Dus ongeveer 1,5 cm. Meer is natuurlijk beter, minder niet, dan moet je verlengde trekogen aanschaffen.
Let wel dat je uitlijning veranderd, waardoor het sturen zwaarder zal worden.
Vreemd dat je niets kan vinden op 2cv.nl want er zijn talloze topics daarover.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6261
met plaatje van hoe en wat qua lengte van schroefdraad en wat wel of niet handig of veilig is te doen.
met plaatje van hoe en wat qua lengte van schroefdraad en wat wel of niet handig of veilig is te doen.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Gebruiker
- Berichten: 136
- Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
- Locatie: Rhenen
- Contacteer:
bedankt voor de info...en voor de link. Begrijp nu goed hoe het zit en ga er binnenkort eens mee aan de slag. Zal vandaag vast de boel een beetje kruipolie(wd40) geven...
www.proxive.nl - autoreclame
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam