bezineleiding/wiellager
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
bezineleiding/wiellager
ff 2 vraagjes...
1: hoe kan ik de benzineleiding vanaf benzinepomp naar aansluiting bij het chassis vervangen zonder de pomp te demonteren..?? Kom er met m'n handjes zo niet bij.
2: ik moet de achterste wiellagers vervangen.lees op diverse plekken dat de moer op 2 plaats geborgd is. Op een oude as die ik nog heb liggen zie ik dat die moer maar op 1 plaats geborgd is. Kijk ik niet goed of klopt dat.?? Zo ja dan is het dus eigenlijk vrij eenvoudig..stofkapje verwijderen..borging terug meppen en de moer los draaien of ben ik te optimistisch?
1: hoe kan ik de benzineleiding vanaf benzinepomp naar aansluiting bij het chassis vervangen zonder de pomp te demonteren..?? Kom er met m'n handjes zo niet bij.
2: ik moet de achterste wiellagers vervangen.lees op diverse plekken dat de moer op 2 plaats geborgd is. Op een oude as die ik nog heb liggen zie ik dat die moer maar op 1 plaats geborgd is. Kijk ik niet goed of klopt dat.?? Zo ja dan is het dus eigenlijk vrij eenvoudig..stofkapje verwijderen..borging terug meppen en de moer los draaien of ben ik te optimistisch?
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
benzine slang vervangen lukt, voorzichtig vanaf boven af met een lange schroevendraaier er af duwen, neem zaklantaarn of looplamp om goed bij te schijnen zodat je ziet wat je doet, als je het te ruig doet bestaat de kans dat je het onderste pijpje breekt, terug gaat makkelijker, wel even spatbord weghalen, dan nieuwe lijding er voorzichtig opschuiven je hand past er net langs, er hoeven geen klemmen op, gewoon even proberen zier er lastig uit, maar meestal gaat het vrij vlot
2cv6 azu-b 250
De ring waarmee het lager zit opgesloten zit nogal eens flink vast. Centerpuntjes met 4mm boortje goed uitboren. Speciaal gereedschap voor demontage werkt beter als je het ergens kunt lenen. Anders zelf iets maken van een dik stuk hoek- of T-ijzer dat in de openingen past met een hefboom eraan.
Laatst gewijzigd door AZL57 op vr 9 okt, 2009 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
inderdaad goed uitboren! toen in Tsjechie tijdens de mechanische workshop Steve Hill wilde laten zien hoe het moest boorde hij net niet ver genoeg. Hij had uiteindelijk veel tijd en speciaal gereedschap nodig om een en ander weer op orde te krijgenAZL57 schreef:De ring waarmee het lager zit opgesloten zit nogal eens flink vast. Centerpuntjes met 4mm boortje goed uitboren. Speciaal gereedschap voor demontage werkt beter la s je het ergens kunt lenen. Anders zelf iets maken van een dik stuk hoek- of T-ijzer dat in de openingen past met een hefboom eraan.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik ram die ring er altijd uit. eerst haal je die moer met dop 44 los (1 borging) dan wip je de remtrommel eruit en zet je deze vast in de bankschroef. boor de twee center borgingen los. dan met een koud beitel en een vuistje de ring los tikken. heb het 1 keer met zo'n tooltje geprobeert op het ei met als resultaat een stuk tooltje. ik heb dit gister nog bij 3 remtrommels gedaan. 1 zal zo vast dat tpv de center borging de ring helemaal doorgeboord en met een koudbeiteltje de ring echt doormidden moeten beitelen en vervolgens naar binnen tikken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
een wiellager moet zoveel vaster dat je dat nauwelijks redt met een zelfgemaakt tooltje helaas. been there done that. zelfs dus een origineel citroen gereedschap aan gort gedraaid.
die draagarm moer hoeft gelukkig niet zo vast. daar heb ik idd ook zon soort tooltje voor, werkt idd prima. gemaakt van een oude draagarm moer/ring
die draagarm moer hoeft gelukkig niet zo vast. daar heb ik idd ook zon soort tooltje voor, werkt idd prima. gemaakt van een oude draagarm moer/ring
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
nou het schiet niet echt op. Wel al de fusee vervangen en de benzineleiding van en naar de pomp. Trommel wel al los maar krijg die kl%$#@ ring niet los.morgen maar eens een nieuw boortje halen en wat verder uitboren. wel al zelf een stukje gereedschap gemaakt wat precies in de ring past.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam