Ombouw acadiane voor trans afrika trip
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 3 mei, 2010 18:37
- Locatie: sint-amands / belgie
- Contacteer:
Ombouw acadiane voor trans afrika trip
halo iedereen, (ben nieuw op het forum sinds gisteren)
Afgelopen weekend ben ik gestart met de ombouw van mijn acadiane
voor van belgie uit naar kaapstad te rijden en terug.
Ik wil er een supersterke machine van maken en de volgende aanpassingen
sprongen mij te binnen:
- cardanassen verlengen
- draagarmen verstevigen
- assen verstevigen
- chassis verstevigen
-2de benzinetank plaatsen
- olietemp. en oliedruk meter en toerenteller plaatsen
- verstralers plaatsen
- 123 ignition
- beschermplaat monteren
Heeft er iemand nog tips?
Afgelopen weekend ben ik gestart met de ombouw van mijn acadiane
voor van belgie uit naar kaapstad te rijden en terug.
Ik wil er een supersterke machine van maken en de volgende aanpassingen
sprongen mij te binnen:
- cardanassen verlengen
- draagarmen verstevigen
- assen verstevigen
- chassis verstevigen
-2de benzinetank plaatsen
- olietemp. en oliedruk meter en toerenteller plaatsen
- verstralers plaatsen
- 123 ignition
- beschermplaat monteren
Heeft er iemand nog tips?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Hey Jan,
De onderstaande link moet je eens proberen. Deze persoon zit geloof ik in Lokeren. Is niet zo extreem ver van Sint-amands. Hij heeft reeds verscheidene raids gedaan met zijn 2cv.
Ik ben er een paar maal geweest. Een heel vriendelijke en sympathieke persoon. Hij zal je met raad en daad bij staan.
http://www.demarre2cv.be/
Verder kan je ook op http://www.pp-2cv.be/ terecht voor onder delen
Veel plezier.
Robin
De onderstaande link moet je eens proberen. Deze persoon zit geloof ik in Lokeren. Is niet zo extreem ver van Sint-amands. Hij heeft reeds verscheidene raids gedaan met zijn 2cv.
Ik ben er een paar maal geweest. Een heel vriendelijke en sympathieke persoon. Hij zal je met raad en daad bij staan.
http://www.demarre2cv.be/
Verder kan je ook op http://www.pp-2cv.be/ terecht voor onder delen
Veel plezier.
Robin
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 3 mei, 2010 18:37
- Locatie: sint-amands / belgie
- Contacteer:
helo,
Inderdaad marnix weet hier ook veel over staat veel uitleg over het ombouwen voor een raid. Ik ben er ook ooit eens geweest.
Het verlengen van de cardans
ze doen dit voor als je ( per ongeluk) met de 2cv springt dan kunnen ze zeker niet uit elkaar schuiven, je last eigenlijk een stukje bij aan de zijde van de versnellingsbak op de site van marnix staat er een afbeelding van.
verder het volgende vraagje wat is eigenlijk de beste 123 ignition.
Inderdaad marnix weet hier ook veel over staat veel uitleg over het ombouwen voor een raid. Ik ben er ook ooit eens geweest.
Het verlengen van de cardans
ze doen dit voor als je ( per ongeluk) met de 2cv springt dan kunnen ze zeker niet uit elkaar schuiven, je last eigenlijk een stukje bij aan de zijde van de versnellingsbak op de site van marnix staat er een afbeelding van.
verder het volgende vraagje wat is eigenlijk de beste 123 ignition.
2cv6 1987 ( opgeknapt sinds 2008) acadiane 1987 ( in ombouw)
http://laroutedukikkermobiel.jimdo.com/
http://laroutedukikkermobiel.jimdo.com/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Ik had 'm al gezien, nog nooit van gehoord, maar linkt wel logisch.jan coppens schreef:
Het verlengen van de cardans
ze doen dit voor als je ( per ongeluk) met de 2cv springt dan kunnen ze zeker niet uit elkaar schuiven, je last eigenlijk een stukje bij aan de zijde van de versnellingsbak op de site van marnix staat er een afbeelding van.
Eend voor allen, allen voor eend..
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Ik zou gaan voor de eenvoudigste 123. Er zijn instelbare per motortype en die zijn ook betrouwbaar (inmiddels 80000km zit ie erin bij mij), maar een eenvoudige(re) lijkt mij handiger in de rimboe. zit iets minder elektronica in.
Ik weet niet of je het boek "Een vreemde eend in Afrika" kent? Dit is geschreven door 1 van de organisatoren van de Touareg Trail, Gert Duson. Uit dit boek is veel info te halen over dingen die stuk kunnen gaan/breken en dergelijke.
Is sowieso een leuk boek om te lezen.
Ik weet niet of je het boek "Een vreemde eend in Afrika" kent? Dit is geschreven door 1 van de organisatoren van de Touareg Trail, Gert Duson. Uit dit boek is veel info te halen over dingen die stuk kunnen gaan/breken en dergelijke.
Is sowieso een leuk boek om te lezen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 3 mei, 2010 18:37
- Locatie: sint-amands / belgie
- Contacteer:
@ willem2 geen zin om een stukje mee te rijden?
@ iedereen dit dit leest geen zin om een stukje mee te rijden?
we zouden vertrekken begin oktober 2011 dus nog tijd zat om een 2cvtje te prepareren.
voor de geintreseerden onderaan vind je de link naar onze site die
gaat over deze trip
have fun, drive a 2cv as much as you can
@ iedereen dit dit leest geen zin om een stukje mee te rijden?
we zouden vertrekken begin oktober 2011 dus nog tijd zat om een 2cvtje te prepareren.
voor de geintreseerden onderaan vind je de link naar onze site die
gaat over deze trip
have fun, drive a 2cv as much as you can
2cv6 1987 ( opgeknapt sinds 2008) acadiane 1987 ( in ombouw)
http://laroutedukikkermobiel.jimdo.com/
http://laroutedukikkermobiel.jimdo.com/
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 3 mei, 2010 18:37
- Locatie: sint-amands / belgie
- Contacteer:
inderdaad een leuk boek ben hem voor de derde keer aan het lezen
en de inspiratie voor de trip komt deels voort uit dit boek
thanks
en de inspiratie voor de trip komt deels voort uit dit boek
thanks
2cv6 1987 ( opgeknapt sinds 2008) acadiane 1987 ( in ombouw)
http://laroutedukikkermobiel.jimdo.com/
http://laroutedukikkermobiel.jimdo.com/
Je schokdempers gaan het zwaar krijgen, de benzine is van zeer beroerde kwaliteit. Misschien je compressie verlagen.
Dicht alle gaten af van je versnellingsbak, dus ook het ontluchtingsgaatje.
Plak het gat in de ventilator dicht.
Met een kroonwiel van een 2cv in je acabak heb je een kortere overbrenging, iets minder snelheid, wel meer koppel.
Verstralers zijn goed, let er wel op dat het licht niet op je motorkap valt, dit gaat je verblinden, indien je ze hoog plaatst (voorkeur).
Vuil (grassen enzo) op je motorbeschermingsplaat kan worden ontstoken door je uitlaat.
Draagarmen en velgen krijgen het zwaar op wegen waar het asfalt om de gaten heen ligt.
Zorg voor een goede claxon.
Dicht alle gaten af van je versnellingsbak, dus ook het ontluchtingsgaatje.
Plak het gat in de ventilator dicht.
Met een kroonwiel van een 2cv in je acabak heb je een kortere overbrenging, iets minder snelheid, wel meer koppel.
Verstralers zijn goed, let er wel op dat het licht niet op je motorkap valt, dit gaat je verblinden, indien je ze hoog plaatst (voorkeur).
Vuil (grassen enzo) op je motorbeschermingsplaat kan worden ontstoken door je uitlaat.
Draagarmen en velgen krijgen het zwaar op wegen waar het asfalt om de gaten heen ligt.
Zorg voor een goede claxon.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Het boek, een vreemde eend in... is alleen nog als digitaal boek of via deze link te lezen. Het leek me een leuk boek vandaar een korte zoektocht en een overwachte link!
http://books.google.com/books?id=pcOhva ... &q&f=false
http://books.google.com/books?id=pcOhva ... &q&f=false
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
mijn tips! geen gewicht, haal zoveel mogelijk onnodige dingen er uit! zorg voor goede maar lichte stoelen, dus origineel en goed of bx stoelen (wel iets zwaarder)
verstevig je chassis goed met anti knik platen, meer info later als je dat wil.
zorg voor goede banden mijn advies is vredestein snow plus 155 85
motor beschermplaat
en tank bescherm plaat
een goede gps en een juiste 12 volt voorziening met een goede nieuwe accu
voor de rest hou de motor zo origineel mogelijk maar zorg dat deze in goede onderhouden stat is.
neem een 123 onsteking en zorg voor een extra massa draad naar je onsteking.
neem een paar goede bumpers, liefst die doorlopen onder je carter de ski je over de rotsblokken haha
r
verstevig je chassis goed met anti knik platen, meer info later als je dat wil.
zorg voor goede banden mijn advies is vredestein snow plus 155 85
motor beschermplaat
en tank bescherm plaat
een goede gps en een juiste 12 volt voorziening met een goede nieuwe accu
voor de rest hou de motor zo origineel mogelijk maar zorg dat deze in goede onderhouden stat is.
neem een 123 onsteking en zorg voor een extra massa draad naar je onsteking.
neem een paar goede bumpers, liefst die doorlopen onder je carter de ski je over de rotsblokken haha
r