bron van irritatie : ventilatie

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

bron van irritatie : ventilatie

Bericht door hobbes » zo 9 mei, 2010 13:58

Volgens mij hebben er veel meer (vooral dyane ) eend rijders er last van : tochtige ventilatie sleuven. Ooit zat er een soort veter in die de boel tocht dicht moest houden maar ja die is na een tig jaren ook met vakantie...
Afbeelding

Nu zijn er wel allerlei noodoplossingen als een stuk karton er tussen steken of een poetsdoek maar om daar nu elke keer de kap voor los te trekken om het te monteren of te demonteren ( je wil ook wel eens met die heerlijke ventilatie aan rijden) vond ik wel erg lastig.

Na een lange tijd met die ergenis rondgereden te hebben ben ik vorige week er maar eens aan begonnen om het te verhelpen.
Eerst het ( soort van ) dashboard gedemonteerd en daarna de schuifjes uit elkaar gehaald.
Afbeelding

Afbeelding

De schuifjes hoeven er niet uit, gewoon het moertje aan de zijkant los geschroefd en het popnageltje uit geboord. Daarna een dunne schroevendraaier er tussen gestoken.
Heel toevallig had ik van de nieuwe ramen van het huis nog een stuk glasband over! die heb ik op maat geknipt en tussen het draai gedeelte en het vaste gedeelte van de schuifjes geplakt.
Afbeelding

Daarna heb ik het dashboard weer gemonteerd. Nu kan ik eindelijk weer rijden met een werkend ventilatiesyteem.
Weer een bron van irritatie weg ( ik heb er nog wel een paar bij de dyane...)
met eendige groeten,

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 9 mei, 2010 14:15

De Ami heeft hetzelfde probleem en dezelfde klepjes gemonteerd. In de nachtdienst een keer hetzelfde gedaan met tochtstrip van de bouwmarkt en dat geeft een heel verschil. Bij echte ijzige kou voel je nog wel wat hoor. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » zo 13 mar, 2011 13:41

volgens mij is het dezelfde bevestiging, gewoon met 4 boutjes die door het schutbord heen steken en daar met een ringetje en een moertje de handel vasthouden. Voor de afwaerking zit er tussen de unit en het schutbord nog wel een soort rubberen kit rand
met eendige groeten,

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 23 jun, 2011 12:25

Zo zie je maar, hoe meer luxe, hoe meer er kapot kan :wink:

Gewoon een 2cv kopen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Greetz David :P

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » do 23 jun, 2011 12:53

Niet vergeten om bij de terugplaatsing van de units tegen het schutbord aan de staat van de kitranden te controleren. Dit kan mogelijk een lekkage veroorzaken als er vanuit de wateropvangbak water naar binnen gezogen wordt.
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie