Hallo allemaal,
De ontkoppeling van mijn dyane versnellingsbak doet het niet.
Kan manueel de versnellingen nog inzetten(ook zn achteruit) maar wanneer ik wil ontkoppelen gaat dit niet. Rijden wordt zo écht wel moeilijk
Iemand enig idee waar ik moet starten met zoeken?
alvast hartelijk dank!
Koen
Ontkoppeling weigert
Hoe groot is de vrije slag van je koppelingspedaal? Heb je nog ruimte op het stelstuk van de koppelingskabel om hem strakker te zetten?
Mij is al eens overkomen dat de vork van het druklager inscheurde en verboog. Telkens als ik een keer het pedaal intrapte, boog dat rotding verder.
Wat je zou kunnen doen: Afstellen op minimale vrije slag (een centimetertje aan het pedaal). Als je daarbij schroefdraad tekort komt, de afstand tussen stelstuk en schutbord vergroten met een dikke ingezaagde moer of een stevige (houten) wasknijper. Als na een paar keer intrappen de vrije slag weer te groot is, zal inderdaad de vork vervangen moeten worden.
Mij is al eens overkomen dat de vork van het druklager inscheurde en verboog. Telkens als ik een keer het pedaal intrapte, boog dat rotding verder.
Wat je zou kunnen doen: Afstellen op minimale vrije slag (een centimetertje aan het pedaal). Als je daarbij schroefdraad tekort komt, de afstand tussen stelstuk en schutbord vergroten met een dikke ingezaagde moer of een stevige (houten) wasknijper. Als na een paar keer intrappen de vrije slag weer te groot is, zal inderdaad de vork vervangen moeten worden.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Niet altijdachtpeter schreef:Dan zou het pedaal op de vloer liggen...

2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991