ontluchtings methode
ontluchtings methode
Ik wil graag de remmen ontluchten zonder dat er een tweede persoon nodig is voor het bedienen van het rempedaal.
Ik wil hierbij ook kunnen zien of er nog lucht in olie zit die er uitkomt
Wie heeft er een goede tip voor een methode of te gebruiken (hulp) gereedschap.
Ik wil hierbij ook kunnen zien of er nog lucht in olie zit die er uitkomt
Wie heeft er een goede tip voor een methode of te gebruiken (hulp) gereedschap.
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
een doorzichtige slang die op de ontluchtingsnippel past. De slang aan het andere uiteinde in de pot, blik of fles steken met het uiteinde onder het vloeistofniveau. Met sleutel 8 de nippel opendraaien en trappen tot je in de slang geen luchtbellen meer ziet. Nippel dichtdraaien zonder de slang af te nemen. Als de nippel dicht is, slang afnemen en klaar....
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ook nog een mogelijkheid. Rempedaal indrukken en met een steeksleutel klem zetten. Dan naar onder en nippel openen en normaal ontluchten. Dicht en weer naar boven. Truc met pedaal herhalen enz. Er bestaan ook speciale ventieltjes die je in de slang kunt zetten dan kun je ook in de auto blijven zitten totdat ontlucht hebt.
Maar ook goed het reservoir in het oog houden zoals dyane-maniac zegt.
Maar ook goed het reservoir in het oog houden zoals dyane-maniac zegt.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Jawel, dat fietsventieltje (de uitvoering met kogelklepje) is heel effectief. Je drukt het in het ene einde van een stukje transparante bromfietsbenzineslang, andere einde op de ontluchtingsnippel, nippel een slag open draaien en stampen maar. Wel een bakje onder het ventieltje zetten. Denk aan de doorlaatrichting: Het dunne deel van het ventieltje, dat normaliter de binnenband inwijst, moet nu naar de buitenwereld wijzen.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Als je dan maar het uiteinde van de slang zoals gezegd door Roadrunner ónder het vloeistofniveau houdt (slang door deksel van een potje steken en daar een scheutje remvloeistof in gieten). Dan zuigt ie in ieder geval nooit lucht op bij loslaten pedaal.Ramon schreef:ik doe het altijd met een stuk benzine slang, nippel open draaien slang er omheen en die in een pot doen! dan lekker gaan trappen en idd je reservoir in de gaten houden, succes
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Van Midlock is er de Eezibleed, een reservoir waar je de nieuwe remvloeistof in doet en waar twee slangen uit komen. Een slang sluit je aan op het ventiel van je reservewiel en de andere op een deksel dat op je remvloeistof reservoir past. Er komt nu druk op je remsysteem te staan en je kunt de remmen ontluchten zonder dat er een tweede persoon nodig is. De remvloeistof die er uit loopt wordt aangevuld door de vloeistof uit het Midlock reservoir. Kost ca € 30.00
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, ik heb een zoon die graag even voor mij op de rem wil trappen, maar volgens mij moet het ook goed zelf te maken zijn.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, ik heb een zoon die graag even voor mij op de rem wil trappen, maar volgens mij moet het ook goed zelf te maken zijn.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Zo'n beetje alle hier beschreven methoden zijn beter dan het tweepersoons ritueel met het slangetje en de jampot: oppompen, nippel effe los, nippel dicht, schreeuw, pompen, schreeuw, nippel los, nippel vast, schreeuw enzovoorts. En nu hebben we het alleen nog over ontluchten. Bij het verversen van de hele inhoud van het remsysteem is de schreeuwmethode echt een ramp. Zelf zweer ik bij het fietsventieltje.
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Dit setje heb ik ook, werkt echt goed. Kost geen moeite en je hoeft niet telkens onder de auto te kruipen.Boudewijn schreef:Van Midlock is er de Eezibleed, een reservoir waar je de nieuwe remvloeistof in doet en waar twee slangen uit komen. Een slang sluit je aan op het ventiel van je reservewiel en de andere op een deksel dat op je remvloeistof reservoir past. Er komt nu druk op je remsysteem te staan en je kunt de remmen ontluchten zonder dat er een tweede persoon nodig is. De remvloeistof die er uit loopt wordt aangevuld door de vloeistof uit het Midlock reservoir. Kost ca € 30.00
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, ik heb een zoon die graag even voor mij op de rem wil trappen, maar volgens mij moet het ook goed zelf te maken zijn.
Gewoon druk op het reservoir en een voor een de beluchtings nippels open draaien en natuurlijk weer dicht. Let wel op voor spetteren want er staat natuurlijk best wel wat druk op de leiding.
ik heb ooit van een maat van me eens een dop met een ventiel erin gekregen
die zet je op het reservior en dan met heel lage druk de compressor erop
werkt super
had ie zelf gemaakt
oud doppie en een tupeless ventiel
die zet je op het reservior en dan met heel lage druk de compressor erop
werkt super
had ie zelf gemaakt
oud doppie en een tupeless ventiel
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Nooit zelf gebruikt altijd ff gewacht op de hulp van mijn vriendin (is ook gezelliger).
Maar google maar eens op "Eezibleed" of "http://www.midlock.nl/Adobe_handleiding ... L_1050.pdf"
Maar google maar eens op "Eezibleed" of "http://www.midlock.nl/Adobe_handleiding ... L_1050.pdf"