gegalvaniseerd chassis
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 31 aug, 2010 15:51
gegalvaniseerd chassis
Kan iemand bevestigen of een gegalvaniseerd chassis veel stijver is dan een gewoon exemplaar? Het zou de vering nogal stug maken, niet des 2CV's.
Die geruchten heb ik ook weleens gehoord. Maar als je een chassis van een bekend merk met Tuv keurkerk hebt lijkt me dat er niets aan de hand is.
Overigens heb ik nog nooit een eend gezien die is gaan scheuren door een gegalvaniseerd chassis.
Maar je vraag gaat over het veercomfort. Ik zou haast zeggen "ja, dat merk je een klein beetje". Waarom? Ik heb in verschillende eenden gereden met gegalvaniseerd chassis en een gewoon of origineel chassis.
Een gegalvaniseerd lijkt inderdaad wat stugger te zijn. Maar misschien heb ik het wel niet juist, misschien voelde ik het verschil in banden of bandenspanning.
En dan zijn er ook nog eens verschillende producenten van gegalvaniseerde chassis's met elk hun eigen eigenschappen.
Overigens heb ik nog nooit een eend gezien die is gaan scheuren door een gegalvaniseerd chassis.
Maar je vraag gaat over het veercomfort. Ik zou haast zeggen "ja, dat merk je een klein beetje". Waarom? Ik heb in verschillende eenden gereden met gegalvaniseerd chassis en een gewoon of origineel chassis.
Een gegalvaniseerd lijkt inderdaad wat stugger te zijn. Maar misschien heb ik het wel niet juist, misschien voelde ik het verschil in banden of bandenspanning.
En dan zijn er ook nog eens verschillende producenten van gegalvaniseerde chassis's met elk hun eigen eigenschappen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
De oorspronkelijke chassis hadden niet alleen te lijden van roest, ze waren ook niet heel goed bestand tegen de vele verkeersdrempels en andere obstakels op het moderne wegennet. Van de honderden puntlasjes waren op elk exemplaar wel een paar minder goed gelukt. Die begaven het op de lange duur dankzij de goede zorgen van de hedendaagse verkeerskundigen. Gevolg: wijkende felsnaden, toenemende kans op roest. Een stijver (lees: beter gelast) chassis is in deze tijd een zegen. Stijver zijn goede nieuwe exemplaren ongetwijfeld; meestal is bij voorbaat al een versterking gemaakt bij het beruchte knikpunt ter hoogte van de voorasbuis. En inderdaad; het veercomfort wordt vooral bepaald door de veerpotten en schokdempers.
TB,TB schreef:En wil het trouwens lukken icm de trommelremmen?PJ'74 schreef:een galva chassis is gewoon het beste alternatief voor een originele lijkt me!!? Hoe stijver, hoe beter het weggedrag toch? Ik zal blij zijn als de mijne eronder zit
Ik moet die trommelrembak nog bestellen maar ga ervan uit dat het allemaal wel gaat passen! Duitse degelijkheid toch? Zal denk ik wel moeten lassen..
Ik ben nu nog bezig met het weer inelkaar zetten van motor en bak e.d.
Moet nog een paar andere kachelpotten scoren en wat kleine dingen, maar dan ga ik de koets erafhalen en de assen e.d. overzetten op het galva chassis. Als het zover is meld ik het natuurlijk hier!
gr. pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.