Benzinemeter geeft vol aan terwijl de tank leeg is.
Benzinemeter geeft vol aan terwijl de tank leeg is.
Bij mijn mehari geeft de benzinemeter geeft vol aan, terwijl de tank leeg is.
Ook bij halfvol geeft hij vol aan.
Ik heb al een andere vlotter gemonteerd, maar deze gaf in het begin het goed aan en nu ook weer vol.
Vooral doordat dat ding massa gestuurd is snap ik er geen snars van.........
Ik vind het niet echt handig zonder brandstofmeter, dus wie weet waar te zoeken?
Ook bij halfvol geeft hij vol aan.
Ik heb al een andere vlotter gemonteerd, maar deze gaf in het begin het goed aan en nu ook weer vol.
Vooral doordat dat ding massa gestuurd is snap ik er geen snars van.........
Ik vind het niet echt handig zonder brandstofmeter, dus wie weet waar te zoeken?
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010
Ik weet niet precies hoe zo'n tankvlotter werkt, maar ik gok dat het een variabele weerstand is die je ook kunt doormeten (om te kijken of hij het doet en hoe hij werkt). Als de weerstand bij een volle tank minimaal is denk ik dat je een kortsluiting hebt tussen je wijzerplaatje en de tankvlotter waardoor hij dus geen weerstand heeft en constant een volle tank aangeeft. Misschien dat je bij het vervangen van de vlotter de kabel dusdanig hebt verplaatst dat hij tijdelijk geen kortsluiting maakte.
-
- Gebruiker
- Berichten: 125
- Lid geworden op: ma 13 okt, 2008 11:20
De wijzer van de brandstofmeter is ok, dus dat is het probleem niet.
Als ik het over het antwoord van gerard nadenk, betekent dit dat als ik de kabel van de tank los haal dat ik dan nog steeds een volle tank moet hebben (de "kortsluiting" zit immers ergens anders)
Helaas heeft dit geen effect. de wijzer doet niets. Als ik het draadje tegen het chassis houdt, gaat de meter vol uit.....
Dus ik weer de hele handel aangesloten, niets meer, ook geen volle tank.
Bij een Mehari kun je niet even bij de sensor, dus moet de complete tank (die halfvol is....)er onder uit.
Iemand nog ideeen?
Als ik het over het antwoord van gerard nadenk, betekent dit dat als ik de kabel van de tank los haal dat ik dan nog steeds een volle tank moet hebben (de "kortsluiting" zit immers ergens anders)
Helaas heeft dit geen effect. de wijzer doet niets. Als ik het draadje tegen het chassis houdt, gaat de meter vol uit.....
Dus ik weer de hele handel aangesloten, niets meer, ook geen volle tank.
Bij een Mehari kun je niet even bij de sensor, dus moet de complete tank (die halfvol is....)er onder uit.
Iemand nog ideeen?
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
Bijna zeker de vlotter stuk
de benzinne tank moet er altijd onderuit als je die wil vervangen
Is een uurtje werk
de benzinne tank moet er altijd onderuit als je die wil vervangen
Is een uurtje werk
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
Vlotters vreten??
Was dat een nieuwe die je geplaatst hebt of een oude
heb er laatst 3 getest die uit benzinne tanken kwamen en alle 3 stuk (oxidatie )
uitgemeten en gaven niets meer
een nieuwe gestoken en alles ok
Was dat een nieuwe die je geplaatst hebt of een oude
heb er laatst 3 getest die uit benzinne tanken kwamen en alle 3 stuk (oxidatie )
uitgemeten en gaven niets meer
een nieuwe gestoken en alles ok
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be