LE's restauratie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 21 aug, 2007 12:28

elmer hoe vaak ben jij met je eend in de bergen geweest, extra vermogen is alleen leuk om te scheuren, in de bergen ben je zoiezo niks met je eend, je koeling moet ook anders bij zoveel vermogen. ik weet er alles van!!

maargoed ik hoop dat je snel weer kan rijden want dat is het leukst natuurlijk..

kreazyV8wuppo
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 aug, 2007 11:58

Bericht door kreazyV8wuppo » ma 27 aug, 2007 12:02

onzin,,, temphuishouding word geregeld met een >
temperatuur geregelde oliekoeler.

oliefilter word vervangen door een 0,75 ltr filter.

maar hier zijn de spec's>

710 CC.
opgeboorde oliekanalen in de krukas.
hoogwaardige krukaslagers.
opgeboorde en gewogen drijfstangen.
aangepaste bigends.
aangepaste oliepomp.
aangepaste nokkenas, graden (7,5mm/288°/112°)
ge'nitreerde bigend lagers.
10 KG vliegwiel van AKA..
3vinger koppeling(aka)
onderblok dito.
temperatuurgeregelde oliekoeler.
vergroot oliefilter (ipv 0,25 naar 0,75 ltr)
cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG
en natuurlijk een zuiger + bussen kit van Porsche.
phirania ontsteking. al dan niet adaptief..
expansie uitlaat.
aangepaste sproeier bezetting op de carb.
en zo nog wat leuks..
max RPM koppel PK verhouding = 5500 max output..aan 47 PK.
beetje rommelen met de bak, = 140 op 15 seconden...(da's sneller dan een Lotus elise)
als de toeren te hoog zijn bouwen we een 5 bak in,, EN DA"S GEEN GS BAK..

mvgr wupke :wink:
techneut van vak en hobby.
revisiemonteur/transmissie's en mechanische technieken.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 27 aug, 2007 12:10

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb er 100% vertrouwen in. Het blok wordt gebouwd door een man die alles weet van 2cv motoren. Hij bouwt ook race-motoren voor de 24-uurs races en heeft 25 jaar ervaring met 2cv motoren.

Enneh, mijn Eend moet met een aanhanger er achter naar Turkije. dan kom ik vast wat bultjes tegen ;)
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 27 aug, 2007 12:48

Wat voor versnellingsbak ga je eraan hangen? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 27 aug, 2007 16:04

Dat is nog niet helemaal 100% exact zeker. Zeer hoogst waarschijnlijk eerst de bak van een 2cv6 of ween 2cv4. Aan de hand van mijn ervaringen daarmee wordt er dan waarschijnlijk een 5e versnelling in de bak gezet.

Maar eerst de motor en dan maar ens verder zien.
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 27 aug, 2007 17:54

kreazyV8wuppo schreef:onzin,,, temphuishouding word geregeld met een >
temperatuur geregelde oliekoeler.

oliefilter word vervangen door een 0,75 ltr filter.

maar hier zijn de spec's>

710 CC.
opgeboorde oliekanalen in de krukas.
hoogwaardige krukaslagers.
opgeboorde en gewogen drijfstangen.
aangepaste bigends.
aangepaste oliepomp.
aangepaste nokkenas, graden (7,5mm/288°/112°)
ge'nitreerde bigend lagers.
10 KG vliegwiel van AKA..
3vinger koppeling(aka)
onderblok dito.
temperatuurgeregelde oliekoeler.
vergroot oliefilter (ipv 0,25 naar 0,75 ltr)
cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG
en natuurlijk een zuiger + bussen kit van Porsche.
phirania ontsteking. al dan niet adaptief..
expansie uitlaat.
aangepaste sproeier bezetting op de carb.
en zo nog wat leuks..
max RPM koppel PK verhouding = 5500 max output..aan 47 PK.
beetje rommelen met de bak, = 140 op 15 seconden...(da's sneller dan een Lotus elise)
als de toeren te hoog zijn bouwen we een 5 bak in,, EN DA"S GEEN GS BAK..

mvgr wupke :wink:

kijk dat wist ik niet, nu is het duidelijk.

zal aardig wat kosten

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 27 aug, 2007 19:58

maar is een diafragmakoppeling niet sterker dan een 3 vinger koppeling? ivm met mogelijk slippen bij dat soort koppel (blijkbaar wordt t nogal wat)?
Ami 8 break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 27 aug, 2007 21:40

volgens mij was het andersom en is de drie vinger sterker.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 27 aug, 2007 23:46

Kan een versnellingsbak en de aandrijassen die 710cc uberhaupt wel aan. Daar hoor ik mensen al over klagen bij 650cc namelijk. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 27 aug, 2007 23:49

Versnellingsbak heb ik ook mijn twijfels over. De aandrijfassen kunnen t wel hebben. Botleneck bij aandrijfassen is voornamelijk t smeren. Ami super met eende-assen gaat ook een hele tijd goed. Mits op de juiste intervallen gesmeerd.
Ami 8 break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 28 aug, 2007 17:49

Klinkt als een dure verbouwing allemaal, maar is een GSA bak niet veel goedkoper+ betere remmen dan een aangepaste eendenbak? Ik zou het ook niet vertrouwen met zoveel vermogen.

Aandrijvassen kunnen idd heel veel hebben, die subaru-eend met 110 pk heeft naar ik geloof ook gewone eendenaandrijvassen. Ik heb alleen eens gehoord dat als je auto te hoog staat die dingen in een verkeerde hoek kunnen komen te staan.

Thomas
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 3 sep, 2007 17:17

Bij een GS(A) bak zijn de versnellingsbakverhoudingen niet goed. Dus die bak valt daarom af. En een gewoon Eendenbakje is prima, daar racen ze ook mee (en dan ligt er ook zo'n 710cc monster op het chassis).

Ik heb inderdaad ook gehoord dat 650cc al teveel is voor een Eendenbakje, maar de man die mijn motor bouwt en al 25 jaar ervaring heeft met sterkere Eenenmotoren zei dat een Eendenbak het prima aan kan. Volgens hem trekken veel mensen die een 650cc blok hebben een oude versnellinbgsbak van de sloop waar de status niet van bekend is (nooit olie ververst of de verkeerde olie er in of ... nouja, vul maar een manier in waarop je een versnellingsbak om zeep helpt) en gaan daar mee rijden om vervolgens het toegenomen motorvermogen de schuld te geven van hun defecte versnellingsbak.

En blijkt dat de motor de bak toch opvreet (volgens mij is dat wel te zien aan het slijpsel op de aftapplug) dan knal ik er alsnog een andere versnellingsbak achter die het vermogen wel aan kan. Desnoods een versnellingsbak waarbij alle tandwielen custom made zijn zodat ik wel de juiste versnellingsbakverhoudingen over houd en het ding ook bestand is tegen heel veel PK's.
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 3 sep, 2007 17:42

hee elmer wat voor olie adviseerd wuppo dan voor in je bak??

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 3 sep, 2007 18:37

Dit is de bak van een 24h Spa Franchorchamps eend... En die heeft geen eendenbakje (rijden ze allemaal niet mee volgens mij..):
Afbeelding
Lelijke Eend schreef:Volgens hem trekken veel mensen die een 650cc blok hebben een oude versnellinbgsbak van de sloop waar de status niet van bekend is
Je trekt toch alleen een Visa blok van de sloop... Bak heb je toch al in je eend zitten.. Of ben ik nu stom :roll:
Laatst gewijzigd door Tom Duckpower op di 4 sep, 2007 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 3 sep, 2007 18:52

Op het Citroën-forum staat daar wel een draadje over geloof ik. Bekijk dit bericht maar eens + de berichten er voor en er na.
Afblijven.

Plaats reactie