LE's restauratie
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 27 aug, 2007 11:58
onzin,,, temphuishouding word geregeld met een >
temperatuur geregelde oliekoeler.
oliefilter word vervangen door een 0,75 ltr filter.
maar hier zijn de spec's>
710 CC.
opgeboorde oliekanalen in de krukas.
hoogwaardige krukaslagers.
opgeboorde en gewogen drijfstangen.
aangepaste bigends.
aangepaste oliepomp.
aangepaste nokkenas, graden (7,5mm/288°/112°)
ge'nitreerde bigend lagers.
10 KG vliegwiel van AKA..
3vinger koppeling(aka)
onderblok dito.
temperatuurgeregelde oliekoeler.
vergroot oliefilter (ipv 0,25 naar 0,75 ltr)
cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG
en natuurlijk een zuiger + bussen kit van Porsche.
phirania ontsteking. al dan niet adaptief..
expansie uitlaat.
aangepaste sproeier bezetting op de carb.
en zo nog wat leuks..
max RPM koppel PK verhouding = 5500 max output..aan 47 PK.
beetje rommelen met de bak, = 140 op 15 seconden...(da's sneller dan een Lotus elise)
als de toeren te hoog zijn bouwen we een 5 bak in,, EN DA"S GEEN GS BAK..
mvgr wupke
temperatuur geregelde oliekoeler.
oliefilter word vervangen door een 0,75 ltr filter.
maar hier zijn de spec's>
710 CC.
opgeboorde oliekanalen in de krukas.
hoogwaardige krukaslagers.
opgeboorde en gewogen drijfstangen.
aangepaste bigends.
aangepaste oliepomp.
aangepaste nokkenas, graden (7,5mm/288°/112°)
ge'nitreerde bigend lagers.
10 KG vliegwiel van AKA..
3vinger koppeling(aka)
onderblok dito.
temperatuurgeregelde oliekoeler.
vergroot oliefilter (ipv 0,25 naar 0,75 ltr)
cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG
en natuurlijk een zuiger + bussen kit van Porsche.
phirania ontsteking. al dan niet adaptief..
expansie uitlaat.
aangepaste sproeier bezetting op de carb.
en zo nog wat leuks..
max RPM koppel PK verhouding = 5500 max output..aan 47 PK.
beetje rommelen met de bak, = 140 op 15 seconden...(da's sneller dan een Lotus elise)
als de toeren te hoog zijn bouwen we een 5 bak in,, EN DA"S GEEN GS BAK..
mvgr wupke
techneut van vak en hobby.
revisiemonteur/transmissie's en mechanische technieken.
revisiemonteur/transmissie's en mechanische technieken.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb er 100% vertrouwen in. Het blok wordt gebouwd door een man die alles weet van 2cv motoren. Hij bouwt ook race-motoren voor de 24-uurs races en heeft 25 jaar ervaring met 2cv motoren.
Enneh, mijn Eend moet met een aanhanger er achter naar Turkije. dan kom ik vast wat bultjes tegen
Enneh, mijn Eend moet met een aanhanger er achter naar Turkije. dan kom ik vast wat bultjes tegen
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
kreazyV8wuppo schreef:onzin,,, temphuishouding word geregeld met een >
temperatuur geregelde oliekoeler.
oliefilter word vervangen door een 0,75 ltr filter.
maar hier zijn de spec's>
710 CC.
opgeboorde oliekanalen in de krukas.
hoogwaardige krukaslagers.
opgeboorde en gewogen drijfstangen.
aangepaste bigends.
aangepaste oliepomp.
aangepaste nokkenas, graden (7,5mm/288°/112°)
ge'nitreerde bigend lagers.
10 KG vliegwiel van AKA..
3vinger koppeling(aka)
onderblok dito.
temperatuurgeregelde oliekoeler.
vergroot oliefilter (ipv 0,25 naar 0,75 ltr)
cilinderkoppen op laag octaan + aangepast vor LPG
en natuurlijk een zuiger + bussen kit van Porsche.
phirania ontsteking. al dan niet adaptief..
expansie uitlaat.
aangepaste sproeier bezetting op de carb.
en zo nog wat leuks..
max RPM koppel PK verhouding = 5500 max output..aan 47 PK.
beetje rommelen met de bak, = 140 op 15 seconden...(da's sneller dan een Lotus elise)
als de toeren te hoog zijn bouwen we een 5 bak in,, EN DA"S GEEN GS BAK..
mvgr wupke
kijk dat wist ik niet, nu is het duidelijk.
zal aardig wat kosten
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Klinkt als een dure verbouwing allemaal, maar is een GSA bak niet veel goedkoper+ betere remmen dan een aangepaste eendenbak? Ik zou het ook niet vertrouwen met zoveel vermogen.
Aandrijvassen kunnen idd heel veel hebben, die subaru-eend met 110 pk heeft naar ik geloof ook gewone eendenaandrijvassen. Ik heb alleen eens gehoord dat als je auto te hoog staat die dingen in een verkeerde hoek kunnen komen te staan.
Thomas
Aandrijvassen kunnen idd heel veel hebben, die subaru-eend met 110 pk heeft naar ik geloof ook gewone eendenaandrijvassen. Ik heb alleen eens gehoord dat als je auto te hoog staat die dingen in een verkeerde hoek kunnen komen te staan.
Thomas
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Bij een GS(A) bak zijn de versnellingsbakverhoudingen niet goed. Dus die bak valt daarom af. En een gewoon Eendenbakje is prima, daar racen ze ook mee (en dan ligt er ook zo'n 710cc monster op het chassis).
Ik heb inderdaad ook gehoord dat 650cc al teveel is voor een Eendenbakje, maar de man die mijn motor bouwt en al 25 jaar ervaring heeft met sterkere Eenenmotoren zei dat een Eendenbak het prima aan kan. Volgens hem trekken veel mensen die een 650cc blok hebben een oude versnellinbgsbak van de sloop waar de status niet van bekend is (nooit olie ververst of de verkeerde olie er in of ... nouja, vul maar een manier in waarop je een versnellingsbak om zeep helpt) en gaan daar mee rijden om vervolgens het toegenomen motorvermogen de schuld te geven van hun defecte versnellingsbak.
En blijkt dat de motor de bak toch opvreet (volgens mij is dat wel te zien aan het slijpsel op de aftapplug) dan knal ik er alsnog een andere versnellingsbak achter die het vermogen wel aan kan. Desnoods een versnellingsbak waarbij alle tandwielen custom made zijn zodat ik wel de juiste versnellingsbakverhoudingen over houd en het ding ook bestand is tegen heel veel PK's.
Ik heb inderdaad ook gehoord dat 650cc al teveel is voor een Eendenbakje, maar de man die mijn motor bouwt en al 25 jaar ervaring heeft met sterkere Eenenmotoren zei dat een Eendenbak het prima aan kan. Volgens hem trekken veel mensen die een 650cc blok hebben een oude versnellinbgsbak van de sloop waar de status niet van bekend is (nooit olie ververst of de verkeerde olie er in of ... nouja, vul maar een manier in waarop je een versnellingsbak om zeep helpt) en gaan daar mee rijden om vervolgens het toegenomen motorvermogen de schuld te geven van hun defecte versnellingsbak.
En blijkt dat de motor de bak toch opvreet (volgens mij is dat wel te zien aan het slijpsel op de aftapplug) dan knal ik er alsnog een andere versnellingsbak achter die het vermogen wel aan kan. Desnoods een versnellingsbak waarbij alle tandwielen custom made zijn zodat ik wel de juiste versnellingsbakverhoudingen over houd en het ding ook bestand is tegen heel veel PK's.
Afblijven.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Dit is de bak van een 24h Spa Franchorchamps eend... En die heeft geen eendenbakje (rijden ze allemaal niet mee volgens mij..):
Je trekt toch alleen een Visa blok van de sloop... Bak heb je toch al in je eend zitten.. Of ben ik nu stomLelijke Eend schreef:Volgens hem trekken veel mensen die een 650cc blok hebben een oude versnellinbgsbak van de sloop waar de status niet van bekend is
Laatst gewijzigd door Tom Duckpower op di 4 sep, 2007 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Op het Citroën-forum staat daar wel een draadje over geloof ik. Bekijk dit bericht maar eens + de berichten er voor en er na.
Afblijven.