Bericht
door André Post » di 18 dec, 2007 23:17
De slangen kunnen absoluut niet tegen LHM.
Een ander probleem is ook de diameter van de leidingen.
De oude leidingen zijn dikker, met een grotere wartel met M9 draad.
Als de auto helemaal uitelkaar ligt zou ik proberen alles om te bouwen naar LHM.
Dit zeggend, moet ik wel toegeven dat ik dat niet gedaan heb.
Ik heb toen ik daarmee bezig was eerst getest of de LHM rubbers wel tegen DOT4 konden.
Nadat de rubbers een aantal weken in de DOT4 gelegen hadden kon ik geen veranderingen in eigenschappen constateren
en heb een combinatie systeem gemaakt met LHM cilinders en DOT leidingen, en DOT4 als remvloeistof.
Alle gaten waar de wartels in komen heb ik vergroot naar M9.
Dat heeft er 6 jaar in gezeten en daarna een deel vernieuwd, want alles wat ik had kwam uit een sloper,
de vloeistof vervangen voor DOT5, een silicone vloeistof.
Dit is neutraal, niet hygroscopisch en tast de rubbers niet aan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.