Advies gevraagd voor remmerij
- Erwin 110TD5
- Beginner
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 4 okt, 2007 20:30
- Locatie: Waalre
- Contacteer:
Advies gevraagd voor remmerij
Van de auto vind ik de werking van het middelste pedaal bijna het belangrijkste....Dus graag wat advies.
Mijn Mehari '69 heeft nu voor schijfjes en achter trommels.
De leiding naar de achterwielen is voorzien van een stuk uit rubber om het bewegen van de achterwielarmen op te vangen. NU heb ik me laten vertellen dat Dot-remvloeistof niet werkt in combinatie met de rubberen leidingen omdat rubber daar niet tegen kan. En dat LHM niet kan in combinatie met schijfjes.....
Hoe los ik dit op , zonder van mijn schijfje af te stappen ??
En....klopt het dat de remcylinder van DOT en LHM anders is ??
Mijn Mehari '69 heeft nu voor schijfjes en achter trommels.
De leiding naar de achterwielen is voorzien van een stuk uit rubber om het bewegen van de achterwielarmen op te vangen. NU heb ik me laten vertellen dat Dot-remvloeistof niet werkt in combinatie met de rubberen leidingen omdat rubber daar niet tegen kan. En dat LHM niet kan in combinatie met schijfjes.....
Hoe los ik dit op , zonder van mijn schijfje af te stappen ??
En....klopt het dat de remcylinder van DOT en LHM anders is ??
Heeft een DS geen slangen achter voor LHM remmen die je zou kunnen aanpassen?
Mengen systemen kan niet, daar kan inderdaad de rubber in de cupjes en verbindingen niet tegen. Ook kun je de hoofdremcylinder niet van het ene op het andere systeem gebruiken om dezelfde reden. NIET DOEN - LEVENSGEVAARLIJK.
Mengen systemen kan niet, daar kan inderdaad de rubber in de cupjes en verbindingen niet tegen. Ook kun je de hoofdremcylinder niet van het ene op het andere systeem gebruiken om dezelfde reden. NIET DOEN - LEVENSGEVAARLIJK.
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De slangen kunnen absoluut niet tegen LHM.
Een ander probleem is ook de diameter van de leidingen.
De oude leidingen zijn dikker, met een grotere wartel met M9 draad.
Als de auto helemaal uitelkaar ligt zou ik proberen alles om te bouwen naar LHM.
Dit zeggend, moet ik wel toegeven dat ik dat niet gedaan heb.
Ik heb toen ik daarmee bezig was eerst getest of de LHM rubbers wel tegen DOT4 konden.
Nadat de rubbers een aantal weken in de DOT4 gelegen hadden kon ik geen veranderingen in eigenschappen constateren
en heb een combinatie systeem gemaakt met LHM cilinders en DOT leidingen, en DOT4 als remvloeistof.
Alle gaten waar de wartels in komen heb ik vergroot naar M9.
Dat heeft er 6 jaar in gezeten en daarna een deel vernieuwd, want alles wat ik had kwam uit een sloper,
de vloeistof vervangen voor DOT5, een silicone vloeistof.
Dit is neutraal, niet hygroscopisch en tast de rubbers niet aan.
Een ander probleem is ook de diameter van de leidingen.
De oude leidingen zijn dikker, met een grotere wartel met M9 draad.
Als de auto helemaal uitelkaar ligt zou ik proberen alles om te bouwen naar LHM.
Dit zeggend, moet ik wel toegeven dat ik dat niet gedaan heb.
Ik heb toen ik daarmee bezig was eerst getest of de LHM rubbers wel tegen DOT4 konden.
Nadat de rubbers een aantal weken in de DOT4 gelegen hadden kon ik geen veranderingen in eigenschappen constateren
en heb een combinatie systeem gemaakt met LHM cilinders en DOT leidingen, en DOT4 als remvloeistof.
Alle gaten waar de wartels in komen heb ik vergroot naar M9.
Dat heeft er 6 jaar in gezeten en daarna een deel vernieuwd, want alles wat ik had kwam uit een sloper,
de vloeistof vervangen voor DOT5, een silicone vloeistof.
Dit is neutraal, niet hygroscopisch en tast de rubbers niet aan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Voor al uw antwoorden check CATS
Dot naar LHM:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... tml#brake1
Algemeen:
http://www.cats-citroen.net
Dot naar LHM:
http://www.cats-citroen.net/citroen_aty ... tml#brake1
Algemeen:
http://www.cats-citroen.net
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
daarom ook mijn vraag, je hoort vaak dat iemand dot 5 gebruikt terwijl ze dan 5.1 gebruiken. Dot 5 wordt bij de H-D mannen gebruikt, maar ik was toch in de veronderstelling dat je dot 5 nooit in een dot 4 systeem mag gebruiken omdat het alles aantast, vergelijk het maar met LHM in je DOT 4 systeem. Of is dit ook al weer achterhaald?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Dat silicone spul wordt ook altijd bij de klassieker beurzen verkocht als alternatief voor de hygroscopische Dot4.
Het is wel aanbevolen het systeem te vernieuwen voor toepassen.
Waarschijnlijk net als Dot in een LHM systeem, de LHM rubbers kunnen best tegen Dot4, maar niet gemengd.
Het is wel aanbevolen het systeem te vernieuwen voor toepassen.
Waarschijnlijk net als Dot in een LHM systeem, de LHM rubbers kunnen best tegen Dot4, maar niet gemengd.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
In een origineel Dot systeem nooit!! LHM doen.gheert schreef:Hey Erwin gewoon lhm vloeistof gebruiken. Mijn eend heeft voor ook schijven en achter trommels. paar weken geleden alles voor vervangen en weer bijgevuld met lhm vloeistof.
gr Gheert
LHM is gebaseerd op minerale vloeistoffen en lost gewoon de Dot rubbers op!
Echt waar!
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ja een '87 er wel, maar topic starter heeft een '69 Mehari die origineel met trommelremmen uitgerust is geweest en dus ook Dot4 als remvloeistof.
Met de overgang naar schijfremmen is ook de LHM geïntroduceerd in de a types.
Mijn Mehari uit 1972 heeft ook nog het oude remsysteem gehad, dit heb ik omgebouwd naar schijfremmen tijdens de restauratie.
Met de overgang naar schijfremmen is ook de LHM geïntroduceerd in de a types.
Mijn Mehari uit 1972 heeft ook nog het oude remsysteem gehad, dit heb ik omgebouwd naar schijfremmen tijdens de restauratie.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.