Restauratie van de backfire eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Nee hoor je bent niet dom...... Hoewel ik ben net ff slimmer. Ik snap het ook niet en wacht gewoon tot jij het vraagtGreen-Duckman schreef:Eerlijk gezecht...........................snap ik niks van de bedoeling van het aluminium? wat ben je nu persies van plan?
Of ben ik nu dom?


weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Als je even de koplampbeugel in je hoofd te voorschijn tovert (of je pak er 1 die je hebt staan) dan loop je tegen 1 probleem aan. Wie heeft ooit de beugel los gekregen van de staanders zonder iets te slopen? Juist, niemand.
Als ik dus de chromen beugel in de staander terug wil zetten zal ik iets moeten doorslijpen en dus daarna ook weer vastlassen. In dit geval meestal het ronde deel bovenop waarin het pennetje zit. Als ik het van te voren lak dan moet ik weer lak weghalen om te lassen en zal ook lak verbranden. Als ik eerst las en daarna ga lakken dan komt het weer niet tussen het ronde deel bovenop.
Mijn idee was om dus dat ronde deel bovenop te maken van een aluminium strip welke ik dan om de beugel buig en deze vervolgens vast zet met twee boutjes. In die strip zit dan natuurlijk wel de gleuf waar het pennetje in valt. Als ik dit eenmaal pas heb gemaakt, kan ik alles in delen behandelen. De staanders kan ik goed lakken ook daar waar je normaal niet bij kunt. De alu strip kan ik mooi polijsten en de chromen beugel zit lekker gemonteerd en is dan zelfs demontabel geworden.
Als ik dus de chromen beugel in de staander terug wil zetten zal ik iets moeten doorslijpen en dus daarna ook weer vastlassen. In dit geval meestal het ronde deel bovenop waarin het pennetje zit. Als ik het van te voren lak dan moet ik weer lak weghalen om te lassen en zal ook lak verbranden. Als ik eerst las en daarna ga lakken dan komt het weer niet tussen het ronde deel bovenop.
Mijn idee was om dus dat ronde deel bovenop te maken van een aluminium strip welke ik dan om de beugel buig en deze vervolgens vast zet met twee boutjes. In die strip zit dan natuurlijk wel de gleuf waar het pennetje in valt. Als ik dit eenmaal pas heb gemaakt, kan ik alles in delen behandelen. De staanders kan ik goed lakken ook daar waar je normaal niet bij kunt. De alu strip kan ik mooi polijsten en de chromen beugel zit lekker gemonteerd en is dan zelfs demontabel geworden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nee, nog wat kleine puntjes, alles van voor tot de kofferbak is klaar, alleen achter de linker staart met stukje kofferbak en de achterste bevestiging voor de zelf gemaakt afdekplaat ter hoogte van de achterklep. Oh en moertje maken voor linker achterspatbord, die is door de rottigheid er af gevallen. Dus dat moet ik nog even aftekenen.
Ik ben nu bezig met het kaalmaken van de bodemplaten, zodat deze straks ook in de epoxy kunnen.
Oh en epoxy is er met de roller op gezet, gaat goed, moet alleen ander rollertje vinden, want degene die ik gebruikt heb lost op.
Als dat klaar is kan ik alvast de voorkant tot de kofferbak afkitten en de bodem alvast in de bodyschutz zetten.
Ik ben nu bezig met het kaalmaken van de bodemplaten, zodat deze straks ook in de epoxy kunnen.
Oh en epoxy is er met de roller op gezet, gaat goed, moet alleen ander rollertje vinden, want degene die ik gebruikt heb lost op.
Als dat klaar is kan ik alvast de voorkant tot de kofferbak afkitten en de bodem alvast in de bodyschutz zetten.
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Vandaag de beugel pas gemaakt

Meteen even gekeken hoe de handrem komt, ik ga de trekstang een cm of 8 inkorten, zodat hij niet zo ver uitsteekt. Vergeet niet dat er om de handrem en versnellingspook nog een rvs bak komt welke alles afdekt. Bovenop de bak komt straks de km teller, turbodruk meter en oliedruk meter.

Meteen even gekeken hoe de handrem komt, ik ga de trekstang een cm of 8 inkorten, zodat hij niet zo ver uitsteekt. Vergeet niet dat er om de handrem en versnellingspook nog een rvs bak komt welke alles afdekt. Bovenop de bak komt straks de km teller, turbodruk meter en oliedruk meter.