1e naar 2e trap carburateur erg schokkerig

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 28 dec, 2007 23:36

Eh jongens, ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar volgens mij is dat het enige schroefje van de carburateur waar je niet aan moet komen... (er zit ook niet voor niets een kapje op weet je :wink: ) Dit aanslag nokje is in de fabriek met een micro meter afgesteld om de tweede trap precies dicht te laten vallen, hij laat dan (praktisch) geen (valse) lucht door waar door je stationair enkel op de eerste trap draait, maar de klep van de tweede trap slaat ook niet in het carburateurhuis waardoor deze niet in slijt.

Succes,Bart

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 29 dec, 2007 00:14

klopt :)

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 29 dec, 2007 18:22

Hmm, het klonk anders wel verleidelijk, bij mij zit die hapering tussen 1e en 2e trap er ook en dat gaat soms van dik hout zaagt men planken.
Maar goed, afblijven dus maar. Ik heb geen kaas van carbs gegeten.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » za 5 jan, 2008 17:55

Oké ik wil best aannemen dat ze dit heel precies afstellen en ik snap best dat niet idereen het verstandig vind om eraan te draaien. Maar volgens mijn beredenatie heft het het inhouden wel wat op en na wat proberen was dat inderdaad het geval.

Ik reageerde ook op de eerste vraag in dit topic, die van Ramon. En hij heeft wat ik ervan weet ook een power-tube heeft en ook niet bang is om ergens aan te sleutelen. Maar inderdaad... er zit niet voor niks een kapje op.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 7 jan, 2008 19:40

toch blijf ik het vervelend vinden doordat ik de carburateur heb vervangen is het vele male minder geworden maar ik ga morgen toch maar eens kijken of het iets uithaald door er aan te draaien. deze carburateur heef overigens nul speling nergens niet.

het stel schroefje zit er niet voor niets toch?

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » wo 9 jan, 2008 16:50

Dat vind ik ook... en als je onthoud of opschrijft hoeveel slagen je 'm geeft kan je 'm toch zo terug zetten?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie