Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Hei Siemen bedankt voor de foto's nee wordt de volgende klus voor dit weekend (de kriksteunen), Hoewel de voorste zit bij jou erg ver naar achteren, bij mijn orginele balk zit deze ter hoogte van de deurpost.
Anyways, vandaag weer een beetje verder, de onderkant is dicht, alleen dus nog de kriksteunen en nog 2 moertjes van de achterspatborden lassen, die zijn er door de rottigheid af gevallen.
Ook vandaag de voorste beugel gemonteerd, sjees wat is dat een hoop werk, zeker als je het ook nog pas wilt krijgen. De gaatjes heb ik kunnen boren met een haakse boormachine, te gek ding, hadden we toevallig op het werk liggen. En dan te bedenken dat ik het internet en bouwmarkten heb afgezocht voor zo'n haakse boorkop. Maar goed nog ff foto's van de bevestiging.
Stap 1 men boren de gaatjes, in dit geval 7 en een beetje mm's. Dat busje is dus een blindklinkmoer.

Vervolgens klink je de busjes met een speciale klinktang, ja hebben we ook op het werk liggen

Even passen

Alle boutjes vastdraaien, ja hoor het past. Ik ga de gaatjes nog wel ietsjes ruimen, in plaats van 5,5mm maak ik er 6mm van, dat is straks makkelijker monteren, nu past het maar net.

En zo zit het dan, volgende stap is dus de platte strip met verbindingsstukjes vastlassen aan de buis. De hele boel zit dan met 12.9 boutjes vast. Mocht ik ooit een orgineel dashbord terug willen dan is dat geen probleem.

Anyways, vandaag weer een beetje verder, de onderkant is dicht, alleen dus nog de kriksteunen en nog 2 moertjes van de achterspatborden lassen, die zijn er door de rottigheid af gevallen.
Ook vandaag de voorste beugel gemonteerd, sjees wat is dat een hoop werk, zeker als je het ook nog pas wilt krijgen. De gaatjes heb ik kunnen boren met een haakse boormachine, te gek ding, hadden we toevallig op het werk liggen. En dan te bedenken dat ik het internet en bouwmarkten heb afgezocht voor zo'n haakse boorkop. Maar goed nog ff foto's van de bevestiging.
Stap 1 men boren de gaatjes, in dit geval 7 en een beetje mm's. Dat busje is dus een blindklinkmoer.

Vervolgens klink je de busjes met een speciale klinktang, ja hebben we ook op het werk liggen

Even passen


Alle boutjes vastdraaien, ja hoor het past. Ik ga de gaatjes nog wel ietsjes ruimen, in plaats van 5,5mm maak ik er 6mm van, dat is straks makkelijker monteren, nu past het maar net.

En zo zit het dan, volgende stap is dus de platte strip met verbindingsstukjes vastlassen aan de buis. De hele boel zit dan met 12.9 boutjes vast. Mocht ik ooit een orgineel dashbord terug willen dan is dat geen probleem.

-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Waarschijnlijk gemist poffie, deze buis is voor de stevigheid omdat mijn standaard dashbord met aflegplank weg is. Aan deze buis komen straks ook de schakelpook, de handrem en stuurhuis vast. Ook komt hier indirect het schutbord aan vast, want dat zit nu ook los en omdat de pedalen aan het schutbord vastzitten is het wel goed om dit te verstevigen 

-
- Gebruiker
- Berichten: 91
- Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
- Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
- Contacteer:
ok, nu begrijp ik het, maar wat bedoel je met schutbord? Ik moet nog een beetje wennen aan het nederlands vakjargon
Alleszins al heel mooi wat je allemaal al verwezenlijkt hebt. Ik ben nu ook begonnen met een restauratie maar voor mij is het allemaal nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal hoort maar het lukt me vast wel 


-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Zo vandaag ff lekker met de kwast en d'n rollert bezig geweest en den onderkant in den epoxy primert gestoken. Helaas kom je met een kwast niet overal bij, dus d'r zal toch wat gespoten moeten worden alvorens ik aan het kitten sla.

ok, niet helemaal perfect, maar goed genoeg.

En het zelf gemaakte staartstukje met inwendige delen

Oh en met behulp van de foto van Siemen, de orginele kriksteunen weer teug geplaats, beetje vastgebakken, wordt straks net zoals het orgineel geheel in de kit gesmeerd

En natuurlijk de onderkant in de epoxy, de oplettende kijker ziet nog witte delen, dat wordt dus nog gedaan met spuit

En nog even gekeken waar struks de beugel komt voor het stuur, nu die zo op zijn kop ligt is het wel makkelijk.


ok, niet helemaal perfect, maar goed genoeg.

En het zelf gemaakte staartstukje met inwendige delen

Oh en met behulp van de foto van Siemen, de orginele kriksteunen weer teug geplaats, beetje vastgebakken, wordt straks net zoals het orgineel geheel in de kit gesmeerd

En natuurlijk de onderkant in de epoxy, de oplettende kijker ziet nog witte delen, dat wordt dus nog gedaan met spuit

En nog even gekeken waar struks de beugel komt voor het stuur, nu die zo op zijn kop ligt is het wel makkelijk.

-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
inderdaad k*t plek en je weet ik moet lassen met een ferm lassert, je weet dat is nou niet je van het. Ik roei met de riemen die ik heb zalk maar zeggen.
En vond het wel gezegend, was beetje uitgekeken op dat hoekje, wie weet over een jaar of tig een vervangingsdeel er in lassen. Maar goed als mijn eendje klaar is dan wordt er werk gemaakt aan een Barbot (lees roadster), liefst met hydropneumatische vering, maar wel met een 2cv/visa motor.
