Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 22 jan, 2008 22:27

oooowje
supper netjes werk man!!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 23 jan, 2008 19:06

Hei Siemen bedankt voor de foto's nee wordt de volgende klus voor dit weekend (de kriksteunen), Hoewel de voorste zit bij jou erg ver naar achteren, bij mijn orginele balk zit deze ter hoogte van de deurpost.

Anyways, vandaag weer een beetje verder, de onderkant is dicht, alleen dus nog de kriksteunen en nog 2 moertjes van de achterspatborden lassen, die zijn er door de rottigheid af gevallen.

Ook vandaag de voorste beugel gemonteerd, sjees wat is dat een hoop werk, zeker als je het ook nog pas wilt krijgen. De gaatjes heb ik kunnen boren met een haakse boormachine, te gek ding, hadden we toevallig op het werk liggen. En dan te bedenken dat ik het internet en bouwmarkten heb afgezocht voor zo'n haakse boorkop. Maar goed nog ff foto's van de bevestiging.

Stap 1 men boren de gaatjes, in dit geval 7 en een beetje mm's. Dat busje is dus een blindklinkmoer.

Afbeelding

Vervolgens klink je de busjes met een speciale klinktang, ja hebben we ook op het werk liggen

Afbeelding

Even passen :)

Afbeelding

Alle boutjes vastdraaien, ja hoor het past. Ik ga de gaatjes nog wel ietsjes ruimen, in plaats van 5,5mm maak ik er 6mm van, dat is straks makkelijker monteren, nu past het maar net.

Afbeelding

En zo zit het dan, volgende stap is dus de platte strip met verbindingsstukjes vastlassen aan de buis. De hele boel zit dan met 12.9 boutjes vast. Mocht ik ooit een orgineel dashbord terug willen dan is dat geen probleem.

Afbeelding

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 23 jan, 2008 22:26

fiieeeew, netjes hoor!!! :D
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » zo 27 jan, 2008 19:29

echt in orde, begrijp alleen nog niet echt wat de bedoeling is van die buis :s misschien heb ik het gemist toen ik aan het lezen was.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 27 jan, 2008 19:38

om de eend bij elkaar te houden :P
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 jan, 2008 19:39

Waarschijnlijk gemist poffie, deze buis is voor de stevigheid omdat mijn standaard dashbord met aflegplank weg is. Aan deze buis komen straks ook de schakelpook, de handrem en stuurhuis vast. Ook komt hier indirect het schutbord aan vast, want dat zit nu ook los en omdat de pedalen aan het schutbord vastzitten is het wel goed om dit te verstevigen ;)

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » zo 27 jan, 2008 19:44

ok, nu begrijp ik het, maar wat bedoel je met schutbord? Ik moet nog een beetje wennen aan het nederlands vakjargon :wink: Alleszins al heel mooi wat je allemaal al verwezenlijkt hebt. Ik ben nu ook begonnen met een restauratie maar voor mij is het allemaal nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal hoort maar het lukt me vast wel :lol:

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 jan, 2008 19:47

vuurmuur :) In ieder geval de plaat tussen de moterruimte en de zitruimte, ook wel de plaat waar je zekeringen aan vast zitten en dergelijke.

Ennuh vragen gewoon stellen, als je er niet uit komt, meestal werkt een foto ook makkelijk voor de verduidelijking van een vraag. :D

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » zo 27 jan, 2008 19:51

daarom heb ik me geregistreerd op dit forum, heel veel voorbeelden en als je een vraag hebt kan je ze gewoon afvuren, het begin van mijn project is al te zien bij restauraties verbouwingen 2cv special, hoop dat het een beetje opschiet, ik zou graag tegen de grote vakantie er al in rondsnorren :wink:

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 29 jan, 2008 23:14

savonds half 7 beginnen tot 10 half 11 stoppen en tempo er in houde zou ik zeggen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » wo 30 jan, 2008 12:26

Dat zal moeilijk gaan, kzit op kot in gent, nu een maand half in die examenperiode gezeten :twisted: maar kheb nu de krokusvakantie die eraan komt dus kan ook al veel doen dan :D

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 feb, 2008 22:38

Zo vandaag ff lekker met de kwast en d'n rollert bezig geweest en den onderkant in den epoxy primert gestoken. Helaas kom je met een kwast niet overal bij, dus d'r zal toch wat gespoten moeten worden alvorens ik aan het kitten sla.

Afbeelding

ok, niet helemaal perfect, maar goed genoeg.

Afbeelding

En het zelf gemaakte staartstukje met inwendige delen

Afbeelding

Oh en met behulp van de foto van Siemen, de orginele kriksteunen weer teug geplaats, beetje vastgebakken, wordt straks net zoals het orgineel geheel in de kit gesmeerd

Afbeelding

En natuurlijk de onderkant in de epoxy, de oplettende kijker ziet nog witte delen, dat wordt dus nog gedaan met spuit

Afbeelding

En nog even gekeken waar struks de beugel komt voor het stuur, nu die zo op zijn kop ligt is het wel makkelijk.

Afbeelding

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 6 feb, 2008 22:43

jo backfire waarom heb je dat staart stukje onder niet afgelast?
(ik weet het het is een k*t plekje en is moeilijk bij te komen!
verder ziet het er erg goed uit hoor!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 feb, 2008 22:47

inderdaad k*t plek en je weet ik moet lassen met een ferm lassert, je weet dat is nou niet je van het. Ik roei met de riemen die ik heb zalk maar zeggen. :D En vond het wel gezegend, was beetje uitgekeken op dat hoekje, wie weet over een jaar of tig een vervangingsdeel er in lassen. Maar goed als mijn eendje klaar is dan wordt er werk gemaakt aan een Barbot (lees roadster), liefst met hydropneumatische vering, maar wel met een 2cv/visa motor.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 6 feb, 2008 22:50

tsja ik zeg niks over dat apparaat maar denk er om back fire hea ! nie afraffelen!! word zobie zo een mooie stoere eend! had graag even bij je gekeken!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie