foto's kilometerteller

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » za 9 feb, 2008 17:40

Afbeelding

En dan gaat het om de kilometerstand, snelheid is niet zo indrukwekkend.. :oops:
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » za 9 feb, 2008 22:30

@ Tim: Ik schrok even... 60km als top....... :wink:
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » za 9 feb, 2008 22:51

In z'n 2 zou het nog wel wat lijken, maarja, het nieuwe rijden heh ;)

Hoe schakelen jullie eigenlijk? Vroeg doorschakelen, of toch lekker doortrappen.. Ik las van iemand (weet niet wie) wie beweerde dat door het nieuwe rijden hij/zij al 2 blokjes had opgemaakt (weet het niet precies).
Zelf ga ik tot 20 in z'z 1,
45 in z'n 2
60 in z'n 3 (of 70-80 als ik de snelweg opkom)
de rest: 110 in zn 4

Ben wel benieuwd wat jullie doen.
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 10 feb, 2008 00:51

whahaha ik moet ineens denken aan het topic "41 km te hard" (geen zin om nu op te zoeken zodat ik link kan geven). Dat moet circa 2 jaar geleden geweest zijn, toen ik nog maar net eend reed. Toen was ik hoogst verbaasd dat iedereen zo ver doortrok in de versnelling. Ik schakelde toen vrij vlot door en soms al bij 50 in de 4. Ik had gewoon niet door dat het eigenlijk retetraag was en slecht voor het blok. Nu zou ik dit niet meer kunnen en zou ik meteen doorhebben dat de motor dan inhoud.

Nu schakel ik als volgt; rij ik "relax" dan bij 40 in de 3, 60 in de 4. Rij ik lekker door, wat ik meestal doe, dan tot 45 in de 2, en tot 70 in de 3. Zak ik onder de 55, dan weer terug naar 3. De rode streepjes heb ik nog nooit overschreden en dit laat ik ook zo. Alleen een vriend van me heeft een keer de bak in de 2 gezet bij terugschakelen in de bergen toen we ca 55-60 km per uur reden. Dit omdat ik zei dat hij vooral moest afremmen op de motor (maar er zijn natuurlijk grenzen). Hopelijk heeft de motor er geen schade aan over gehouden.

Ik denk dat je een prima schakelschema hebt Tim. Alleen is bij 45 in de 3 niet in overeenstemming met bij 60 in zn 4. Dan schakel je beide momenten niet met dezelfde toerentallen. Niet dat dit kwaad kan volgens mij vind het eendeblokje dit prima.

Overigens: in de 4e versnelling kan ik niet zo ver doortrekken als bijv in de 3e. Bij een x aantal toeren is het gewoon op. Daarom kan ik ook nauwelijks 115 km u rijden. Bij 110 houdt het meestal op. Het duurt ook een paar km op de snelweg voor ik uberhaupt 110 kan rijden. De eerste minuten na het invoegen is de motor kennelijk niet in staat om even lekker door te trekken naar 110, maar moet ik eerst 100 blijven rijden en dan langzaam opkrabbelen naar 110, ondanks dat ik gewoon plankgas rijd vanaf invoegen. Dit neem ik natuurlijk voor lief; het is wel een eendje ;-)
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » zo 10 feb, 2008 10:46

Ja dat van die 4e versnelling klopt inderdaad (60 in zn 4). Maar das in de stad, daar heb ik gauw de neiging 60 te rijden waar je 50 mag, dus dan kan het net in zn 4. Heb trouwens ook gemerkt dat het veel lekkerder naar z'n 4 doorschakelt als je al heel wat toeren in z'n 3 draait, en dat is bij invoegen wel lekker.

En de rode streepjes: daar kan je niet overheen, bij mij is dat de top per versnelling :oops:
Zelf rijd ik ook weinig harder dan 100, aangezien de reiskostenvergoeding die ik krijg anders niet dekkend is ;)
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 10 feb, 2008 11:36

110 en er een paar kilometer over doen is niet bijster goed. Zelfs met mijn eend met 167.000km op de teller rijd ik meestal 110, beetje doortrappen en 125 is dan ook nog steeds haalbaar, maar dat duurt dan wel wat langer. Het is natuurlijk wel erg afhankelijk van wind en drukte. Als het een beetje druk is en je kunt meerijden dan haal je wat makkelijkere hogere snelheden.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 10 feb, 2008 12:00

Het probleem is dat ik niet weet of mijn blok 115000 km, of 215000 km heeft gelopen. Dat laatste zou maar zo mogelijk zijn. Wel weet ik dat tussen 2001 en 2005 maar 3000 km is gereden, dit zal ook niet bepaald goed zijn geweest voor de motor.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 10 feb, 2008 12:02

mijn blokje heeft pas 132.000 gereden. en dan al niet meer fut hebben dan 110 km/h...
Verbruik: Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 10 feb, 2008 12:08

Voor een 6je vind ik dat erg weinig, mijn zwager had een zesje en die haalde op de A2 regelmatig 135, helaas kon ik met mijn eend zelfs in de slipstream dit tempo niet volgen :(

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 11 feb, 2008 10:09

Ik schakel ook altijd bij 60 naar z'n 4.....
Wie heeft eigenlijk een bebouwde-kom snelheid van 50 bedacht? dat valt toch niet normaal te rijden? in z'n 3 teveel herrie en in de vier eigenlijk net te weinig toeren, vandaar dat ik gewoon 55 tot 60 rij, kan ie prima in z'n 4....

op de snelweg trap ik hem op de plank, 2e trap van de carb lekker benutten en dan ergens tussen de 70 en 80 naar z'n 4, dan weer planken tot ik 110 rij, dan laat ik het pedaal los en rij ik precies maximaal op de eerste trap, rijd ook nog eens lekker omdat daar een klein weerstandspuntje in het pedaal zit waar de 2e trap begint..... en het is nog zuiniger ook....

bij 130 rammelt ie zo :wink:
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 11 feb, 2008 16:14

hee die 41 km te hard was is!!!!!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 11 feb, 2008 19:17

wow :shock:

wat schakelen jullie snel zeg :shock: Ik ga ALTIJD door tot 70 in zn 3, op de snelweg tot 80/85... Alleen zn 1, daar haal k m zo snel mogelijk uit, dan tot 40/45 in zn 2 en tot 70 in zn 3... :shock: :lol: Anders is toch ook helemaal niet goed voor dat blokje, dan draait ie vééls te weinig toeren dat kunnen die dingen helemaal niet hebben toch :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 11 feb, 2008 19:39

precies, toeren maken, ik trek door tot 10 km voorbij het rode streepje, top is ook ruim 120. knallen met die bak!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » vr 15 feb, 2008 21:42

thomaaas schreef:wow :shock:

wat schakelen jullie snel zeg :shock: Ik ga ALTIJD door tot 70 in zn 3, op de snelweg tot 80/85... Alleen zn 1, daar haal k m zo snel mogelijk uit, dan tot 40/45 in zn 2 en tot 70 in zn 3... :shock: :lol: Anders is toch ook helemaal niet goed voor dat blokje, dan draait ie vééls te weinig toeren dat kunnen die dingen helemaal niet hebben toch :roll:
Zo schakel ik ook altijd, ik vind het maar niets om met een laag toerental te rijden, dan zit er zo weinig fut in.
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » vr 15 feb, 2008 22:19

laag toerental... laag toerental... ik zou liever van hoog toerental en in jullie geval zeeeer hoog toerental spreken, maar goed ik zal niet op nieuw de discussie starten. Misschien zit er verschil in de motorblokjes en kan de ene eend meer hebben dan de ander, en voelt de ene eend trager aan dan de andere... ja dan kun je beter ver doortrekken.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Plaats reactie