foto's kilometerteller
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
In z'n 2 zou het nog wel wat lijken, maarja, het nieuwe rijden heh
Hoe schakelen jullie eigenlijk? Vroeg doorschakelen, of toch lekker doortrappen.. Ik las van iemand (weet niet wie) wie beweerde dat door het nieuwe rijden hij/zij al 2 blokjes had opgemaakt (weet het niet precies).
Zelf ga ik tot 20 in z'z 1,
45 in z'n 2
60 in z'n 3 (of 70-80 als ik de snelweg opkom)
de rest: 110 in zn 4
Ben wel benieuwd wat jullie doen.
Hoe schakelen jullie eigenlijk? Vroeg doorschakelen, of toch lekker doortrappen.. Ik las van iemand (weet niet wie) wie beweerde dat door het nieuwe rijden hij/zij al 2 blokjes had opgemaakt (weet het niet precies).
Zelf ga ik tot 20 in z'z 1,
45 in z'n 2
60 in z'n 3 (of 70-80 als ik de snelweg opkom)
de rest: 110 in zn 4
Ben wel benieuwd wat jullie doen.
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
whahaha ik moet ineens denken aan het topic "41 km te hard" (geen zin om nu op te zoeken zodat ik link kan geven). Dat moet circa 2 jaar geleden geweest zijn, toen ik nog maar net eend reed. Toen was ik hoogst verbaasd dat iedereen zo ver doortrok in de versnelling. Ik schakelde toen vrij vlot door en soms al bij 50 in de 4. Ik had gewoon niet door dat het eigenlijk retetraag was en slecht voor het blok. Nu zou ik dit niet meer kunnen en zou ik meteen doorhebben dat de motor dan inhoud.
Nu schakel ik als volgt; rij ik "relax" dan bij 40 in de 3, 60 in de 4. Rij ik lekker door, wat ik meestal doe, dan tot 45 in de 2, en tot 70 in de 3. Zak ik onder de 55, dan weer terug naar 3. De rode streepjes heb ik nog nooit overschreden en dit laat ik ook zo. Alleen een vriend van me heeft een keer de bak in de 2 gezet bij terugschakelen in de bergen toen we ca 55-60 km per uur reden. Dit omdat ik zei dat hij vooral moest afremmen op de motor (maar er zijn natuurlijk grenzen). Hopelijk heeft de motor er geen schade aan over gehouden.
Ik denk dat je een prima schakelschema hebt Tim. Alleen is bij 45 in de 3 niet in overeenstemming met bij 60 in zn 4. Dan schakel je beide momenten niet met dezelfde toerentallen. Niet dat dit kwaad kan volgens mij vind het eendeblokje dit prima.
Overigens: in de 4e versnelling kan ik niet zo ver doortrekken als bijv in de 3e. Bij een x aantal toeren is het gewoon op. Daarom kan ik ook nauwelijks 115 km u rijden. Bij 110 houdt het meestal op. Het duurt ook een paar km op de snelweg voor ik uberhaupt 110 kan rijden. De eerste minuten na het invoegen is de motor kennelijk niet in staat om even lekker door te trekken naar 110, maar moet ik eerst 100 blijven rijden en dan langzaam opkrabbelen naar 110, ondanks dat ik gewoon plankgas rijd vanaf invoegen. Dit neem ik natuurlijk voor lief; het is wel een eendje
Nu schakel ik als volgt; rij ik "relax" dan bij 40 in de 3, 60 in de 4. Rij ik lekker door, wat ik meestal doe, dan tot 45 in de 2, en tot 70 in de 3. Zak ik onder de 55, dan weer terug naar 3. De rode streepjes heb ik nog nooit overschreden en dit laat ik ook zo. Alleen een vriend van me heeft een keer de bak in de 2 gezet bij terugschakelen in de bergen toen we ca 55-60 km per uur reden. Dit omdat ik zei dat hij vooral moest afremmen op de motor (maar er zijn natuurlijk grenzen). Hopelijk heeft de motor er geen schade aan over gehouden.
Ik denk dat je een prima schakelschema hebt Tim. Alleen is bij 45 in de 3 niet in overeenstemming met bij 60 in zn 4. Dan schakel je beide momenten niet met dezelfde toerentallen. Niet dat dit kwaad kan volgens mij vind het eendeblokje dit prima.
Overigens: in de 4e versnelling kan ik niet zo ver doortrekken als bijv in de 3e. Bij een x aantal toeren is het gewoon op. Daarom kan ik ook nauwelijks 115 km u rijden. Bij 110 houdt het meestal op. Het duurt ook een paar km op de snelweg voor ik uberhaupt 110 kan rijden. De eerste minuten na het invoegen is de motor kennelijk niet in staat om even lekker door te trekken naar 110, maar moet ik eerst 100 blijven rijden en dan langzaam opkrabbelen naar 110, ondanks dat ik gewoon plankgas rijd vanaf invoegen. Dit neem ik natuurlijk voor lief; het is wel een eendje
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
Ja dat van die 4e versnelling klopt inderdaad (60 in zn 4). Maar das in de stad, daar heb ik gauw de neiging 60 te rijden waar je 50 mag, dus dan kan het net in zn 4. Heb trouwens ook gemerkt dat het veel lekkerder naar z'n 4 doorschakelt als je al heel wat toeren in z'n 3 draait, en dat is bij invoegen wel lekker.
En de rode streepjes: daar kan je niet overheen, bij mij is dat de top per versnelling
Zelf rijd ik ook weinig harder dan 100, aangezien de reiskostenvergoeding die ik krijg anders niet dekkend is
En de rode streepjes: daar kan je niet overheen, bij mij is dat de top per versnelling
Zelf rijd ik ook weinig harder dan 100, aangezien de reiskostenvergoeding die ik krijg anders niet dekkend is
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
110 en er een paar kilometer over doen is niet bijster goed. Zelfs met mijn eend met 167.000km op de teller rijd ik meestal 110, beetje doortrappen en 125 is dan ook nog steeds haalbaar, maar dat duurt dan wel wat langer. Het is natuurlijk wel erg afhankelijk van wind en drukte. Als het een beetje druk is en je kunt meerijden dan haal je wat makkelijkere hogere snelheden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Het probleem is dat ik niet weet of mijn blok 115000 km, of 215000 km heeft gelopen. Dat laatste zou maar zo mogelijk zijn. Wel weet ik dat tussen 2001 en 2005 maar 3000 km is gereden, dit zal ook niet bepaald goed zijn geweest voor de motor.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
Ik schakel ook altijd bij 60 naar z'n 4.....
Wie heeft eigenlijk een bebouwde-kom snelheid van 50 bedacht? dat valt toch niet normaal te rijden? in z'n 3 teveel herrie en in de vier eigenlijk net te weinig toeren, vandaar dat ik gewoon 55 tot 60 rij, kan ie prima in z'n 4....
op de snelweg trap ik hem op de plank, 2e trap van de carb lekker benutten en dan ergens tussen de 70 en 80 naar z'n 4, dan weer planken tot ik 110 rij, dan laat ik het pedaal los en rij ik precies maximaal op de eerste trap, rijd ook nog eens lekker omdat daar een klein weerstandspuntje in het pedaal zit waar de 2e trap begint..... en het is nog zuiniger ook....
bij 130 rammelt ie zo
Wie heeft eigenlijk een bebouwde-kom snelheid van 50 bedacht? dat valt toch niet normaal te rijden? in z'n 3 teveel herrie en in de vier eigenlijk net te weinig toeren, vandaar dat ik gewoon 55 tot 60 rij, kan ie prima in z'n 4....
op de snelweg trap ik hem op de plank, 2e trap van de carb lekker benutten en dan ergens tussen de 70 en 80 naar z'n 4, dan weer planken tot ik 110 rij, dan laat ik het pedaal los en rij ik precies maximaal op de eerste trap, rijd ook nog eens lekker omdat daar een klein weerstandspuntje in het pedaal zit waar de 2e trap begint..... en het is nog zuiniger ook....
bij 130 rammelt ie zo
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
wow
wat schakelen jullie snel zeg Ik ga ALTIJD door tot 70 in zn 3, op de snelweg tot 80/85... Alleen zn 1, daar haal k m zo snel mogelijk uit, dan tot 40/45 in zn 2 en tot 70 in zn 3... Anders is toch ook helemaal niet goed voor dat blokje, dan draait ie vééls te weinig toeren dat kunnen die dingen helemaal niet hebben toch
wat schakelen jullie snel zeg Ik ga ALTIJD door tot 70 in zn 3, op de snelweg tot 80/85... Alleen zn 1, daar haal k m zo snel mogelijk uit, dan tot 40/45 in zn 2 en tot 70 in zn 3... Anders is toch ook helemaal niet goed voor dat blokje, dan draait ie vééls te weinig toeren dat kunnen die dingen helemaal niet hebben toch
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Zo schakel ik ook altijd, ik vind het maar niets om met een laag toerental te rijden, dan zit er zo weinig fut in.thomaaas schreef:wow
wat schakelen jullie snel zeg Ik ga ALTIJD door tot 70 in zn 3, op de snelweg tot 80/85... Alleen zn 1, daar haal k m zo snel mogelijk uit, dan tot 40/45 in zn 2 en tot 70 in zn 3... Anders is toch ook helemaal niet goed voor dat blokje, dan draait ie vééls te weinig toeren dat kunnen die dingen helemaal niet hebben toch
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
Mercedes L319D 1965
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
laag toerental... laag toerental... ik zou liever van hoog toerental en in jullie geval zeeeer hoog toerental spreken, maar goed ik zal niet op nieuw de discussie starten. Misschien zit er verschil in de motorblokjes en kan de ene eend meer hebben dan de ander, en voelt de ene eend trager aan dan de andere... ja dan kun je beter ver doortrekken.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's