lekkende cilinderkoppen
lekkende cilinderkoppen
mij nieuwe ami heeft een beetje last van lekkende koppen in de auto ruik i flink wat gassen, nu heb ik de koppen erg vast gedraaid en de kleppen opnieuw gesteld, maar nog steeds ruikt het een beetje naar uitlaat,
nou is mijn uitlaat aan de achterkant wel erg kort en komt ie zowat tegen de bumper. heb verder nergens een lek kunnen vinden!
ramon
nou is mijn uitlaat aan de achterkant wel erg kort en komt ie zowat tegen de bumper. heb verder nergens een lek kunnen vinden!
ramon
-
- Regelmatige poster
Als je erg fanatiek bent regel je gereedschapje GT2011 ==>
http://www.ecas2cvparts.co.uk/dept.asp?dept%5Fid=178
http://www.ecas2cvparts.co.uk/dept.asp?dept%5Fid=178
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het bij de eend zit, maar bij de visa zit een rubber ring tussen de kop en de cilinder. De freesgroeven zorgen dan voor een betere hechting en daardoor betere afdichting.
Zo is dat ook bij mijn 2 en 4 cilinder honda, hoe gladder de koppen zijn des te slechter werkt de afdichting, je wilt net juist de groeven er in houden zodat de pakking beter hecht.
Lijkt me trouwens lochisch dat de kop bewerkt is omdat deze absoluut recht moet zijn, dat gaat je niet lukken met het ruwe gietwerk.
Zo is dat ook bij mijn 2 en 4 cilinder honda, hoe gladder de koppen zijn des te slechter werkt de afdichting, je wilt net juist de groeven er in houden zodat de pakking beter hecht.
Lijkt me trouwens lochisch dat de kop bewerkt is omdat deze absoluut recht moet zijn, dat gaat je niet lukken met het ruwe gietwerk.
-
- Regelmatige poster
Bij een eend is het een afdichting van de alu kop op de stalen cilinder. Net als bij een visa. Die o-ring zit er voor andere doeleinden neem ik aan. Ik mag nl. hopen dat een rubberen o-ring niet de verbrandingsgassen hoeft tegen te houden.
Een o-ring dicht af door het vervormen, niet door het hebben van grip op groeven. Als dat tenminste is wat je bedoelt.
Een o-ring dicht af door het vervormen, niet door het hebben van grip op groeven. Als dat tenminste is wat je bedoelt.