Restauratie van de backfire eend
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nou ik was in mijn hoofd al bezig met een touch screen met navigatie, muziek center en km-teller van 7" 800x480 te bouwen achter het stuur als vervanger van het dashbord, met daarnaast vingerprint sensor voor te starten, maar dat zal nog wel even duren, voordat ik zover ben. Je moet dan natuurlijk wel de juistware en hardware bij elkaar vinden.
-
- Veelvuldig poster
mooi spul, vingerprintsensor, zo werkt de toegang van de creche van bram ook! wist niet dat dat al zo ingeburgerd was. wil ik ook in de eend, geweldige combinatie van high tech en zero tech!backfire schreef:vingerprint sensor voor te starten,
mocht je zoiets kunnen maken, dan ben ik zeer geinteresseerd.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Addicted user
- Contacteer:
Idee is simpel, natuurlijk iets van Linux of Embedded XP in een micro PC, zijn iets van 15 x 15 x 5 cm groot. Daar via USB een controllerbord aan hangen, ongetwijfeld wel in duitsland te vinden. Via controllerbord relais aansturen voor startcircuit en starten. Alleen het allemaal ff doen gaat denk ik stiekum veul tied kosten. Touchscreen heb ik al site gevonden, 190 euro voor een 7". Voordeel is ook nog dat het allemaal op 12 volt werkt. Leukste is natuurlijk dat je afdruk van bijvoorbeeld je zwager invoeren, mocht hij hem een keer nodig hebben.
ik zie het al helemaal zitten.
Het voordeel is ook dat als je het zelf maakt en de hightech stopt je de spullen kunt overroulen en er weer lowtech van maken.

Het voordeel is ook dat als je het zelf maakt en de hightech stopt je de spullen kunt overroulen en er weer lowtech van maken.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Niet goed gelezen 2cvfreak, daar je het systeem zelf maakt weet je ook hoe je het kunt omzeilen, dus dat is geen probleem. Tevens als je accu leeg is kunt je toch niet starten, dus de noodzaak om dan iets te omzeilen vervalt ook.
Als je dan ook nog eens lid bent van de anwb of zo, kun je natuurlijk wel gruwelijk gaan lachen als je doorgeeft dat het systeem van je eend op storing is en of ze het kunnen komen resetten. Whohahaha.
Voor wat betreft virussen, ja ik weet niet of ik zo ver wil gaan dat ik ook mail wil ontvangen, of wifi of bluetooth gebruik. Hoewel bluetooth wel handig kan zijn om onderweg te porgrammeren. Wifi is ook handig als je google maps er op zet, kun je ff sniffen naar een access point en even controlleren waar je zit.
Hoe meer ik er over praat hoe meer ik de potenties zie van deze optie, kriebels ontstaan.
Als je dan ook nog eens lid bent van de anwb of zo, kun je natuurlijk wel gruwelijk gaan lachen als je doorgeeft dat het systeem van je eend op storing is en of ze het kunnen komen resetten. Whohahaha.
Voor wat betreft virussen, ja ik weet niet of ik zo ver wil gaan dat ik ook mail wil ontvangen, of wifi of bluetooth gebruik. Hoewel bluetooth wel handig kan zijn om onderweg te porgrammeren. Wifi is ook handig als je google maps er op zet, kun je ff sniffen naar een access point en even controlleren waar je zit.
Hoe meer ik er over praat hoe meer ik de potenties zie van deze optie, kriebels ontstaan.