Door de rem heen trappen.
Misschien een vreemd idee, maar zou je de remleiding niet een stuk door het interieur van de carrosserie kunnen laten lopen? bv. naast de hoofdremcylinder naar binnen en dan in de hoek van de carrosserie naar beneden en daar weer ergens door de vloer in richting chassis.
diverse Citroens, wat anders.
Gerard: denk jij dat het aan de remolie ligt? Althans, dat maak ik een beetje uit je vraag op.Gerard Maas schreef:Punky,staat er op het flesje remolie ook een kooktemperatuur?
en welk merk gebruik je?
LHM is volgens mij het enige juiste dat erin hoort. En dat haal je gewoon bij de citroendealer in een literfles a 10 euro.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De olie die erin gaat is LHM van Comma. en de HRC is ook een LHM variant. Vervangen van de oude HRC door een nieuwe lijkt geen invloed te hebben gehad op het probleem.
Zit er verschil in LHM soorten dan?
Ik heb net weer test kunnen rijden en het probleem is minder. Na een 5 km optrekken en stevig afremmen kwam het probleem weer terug, alleen nu blijf ik wel remdruk houden en hoef ik maar 1x extra te trappen om weer gehele remdruk te hebben.
Ik rijd dan nog wel met winterkapje. De rijstijl die ik gebruik bij testen lijkt veel op rijden in de bergen. Is het niet normaal dat ik na 5 km remmen vol belasten mijn rempedaal ga voelen wegzakken. En dat dit mogelijk versterkt wordt door het aangepast blok de Y-pijp en het ontbreken van de koelkappen om de schijven.
Ik heb nu wel het idee dat ik ermee rond kan rijden, want bij normaal gebruik verwacht ik geen problemen eigenlijk.
Opvallend is wel dat de remdruk niet sompig aanvoelt, maar ik hem (ook bij een koude situatie) De eerste x iets verder kan intrappen als de tweede maal. Dit zou mogelijk kunnen komen door het vullen van de cilinders en dat bij de tweede maal trappen nog niet alle LHM terug is kunnen zakken naar de oude stand. Lijkt me aannemelijk in iedergeval.
Zit er verschil in LHM soorten dan?
Ik heb net weer test kunnen rijden en het probleem is minder. Na een 5 km optrekken en stevig afremmen kwam het probleem weer terug, alleen nu blijf ik wel remdruk houden en hoef ik maar 1x extra te trappen om weer gehele remdruk te hebben.
Ik rijd dan nog wel met winterkapje. De rijstijl die ik gebruik bij testen lijkt veel op rijden in de bergen. Is het niet normaal dat ik na 5 km remmen vol belasten mijn rempedaal ga voelen wegzakken. En dat dit mogelijk versterkt wordt door het aangepast blok de Y-pijp en het ontbreken van de koelkappen om de schijven.
Ik heb nu wel het idee dat ik ermee rond kan rijden, want bij normaal gebruik verwacht ik geen problemen eigenlijk.
Opvallend is wel dat de remdruk niet sompig aanvoelt, maar ik hem (ook bij een koude situatie) De eerste x iets verder kan intrappen als de tweede maal. Dit zou mogelijk kunnen komen door het vullen van de cilinders en dat bij de tweede maal trappen nog niet alle LHM terug is kunnen zakken naar de oude stand. Lijkt me aannemelijk in iedergeval.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja ik moet eerste keer ook altijd iets dieper trappen als de tweede keer, als ik [bijna] direct na elkaar trap dan. Dat is idd gewoon druk die dan nog in je cilinders zit en is normaal geloof ik
Maar wordt dat "eerst dieper moeten trappen voor dezelfde remdruk dan de tweede keer" erger na een tijdje rijden dan? Dat is namelijk niet helemaal zoals het hoort geloof ik...
Eerste keer trappen krijg k m trouwens nauwelijks helemaal tot aan de vloer, moet k wel heel veel kracht zetten
'k vind zelf trouwens LHM van de shell wel minder dan van de citroen dealer, maar dit kan net zogoed tussen de oren zitten als feit zijn
Maar wordt dat "eerst dieper moeten trappen voor dezelfde remdruk dan de tweede keer" erger na een tijdje rijden dan? Dat is namelijk niet helemaal zoals het hoort geloof ik...
Eerste keer trappen krijg k m trouwens nauwelijks helemaal tot aan de vloer, moet k wel heel veel kracht zetten
'k vind zelf trouwens LHM van de shell wel minder dan van de citroen dealer, maar dit kan net zogoed tussen de oren zitten als feit zijn
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Naar mijn weten is Total de enige LHM producent.Maar elke olieboer kan
er een 200ltr vat kopen en in 1ltr kannen vullen.Het de eerste keer iets lager trappen dan snel erna wat hoger is vrij normaal.Je weet zeker dat je
de 2 rubbers in de voorcilinder niet verwisseld heb.er zit er een voor afdichting en 1 om de cilinder terug te trekken
er een 200ltr vat kopen en in 1ltr kannen vullen.Het de eerste keer iets lager trappen dan snel erna wat hoger is vrij normaal.Je weet zeker dat je
de 2 rubbers in de voorcilinder niet verwisseld heb.er zit er een voor afdichting en 1 om de cilinder terug te trekken
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
klopt de vierkante zit het diepste en die met de V schroef in de bovenste groef. Dit stond zo in de vraagbaak vermeld. Na het intrappen van de remmen en het weghalen van de veren, vallen de remblokken zo op de grond. Dus de zuigers komen goed terug.
Zou een ander merk LHM een mogelijke oplossing zijn dan?
Zou een ander merk LHM een mogelijke oplossing zijn dan?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Yeps, die staan goed en lopen ook niet aan.
Ik ga morgen eens de originele eerste demper monteren met de koelkappen (als deze laatste nog passen door de oliefilter aanpassing). Eens kijken of het probleem dan helemaal verholpen is?
Ben ook benieuwd of ik veel merk aan het vermogen namelijk met de originele demper ipv de Y-pijp.
Ik ga morgen eens de originele eerste demper monteren met de koelkappen (als deze laatste nog passen door de oliefilter aanpassing). Eens kijken of het probleem dan helemaal verholpen is?
Ben ook benieuwd of ik veel merk aan het vermogen namelijk met de originele demper ipv de Y-pijp.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!