Door de rem heen trappen.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 11 mar, 2008 09:37

Heb ik ook aan zitten denken, maar die leiding zit nu al verder weg als origineel. :shock:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 11 mar, 2008 10:35

Punky,staat er op het flesje remolie ook een kooktemperatuur?
en welk merk gebruik je?

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5128
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 11 mar, 2008 10:52

Misschien een vreemd idee, maar zou je de remleiding niet een stuk door het interieur van de carrosserie kunnen laten lopen? bv. naast de hoofdremcylinder naar binnen en dan in de hoek van de carrosserie naar beneden en daar weer ergens door de vloer in richting chassis.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 11 mar, 2008 11:18

Gerard Maas schreef:Punky,staat er op het flesje remolie ook een kooktemperatuur?
en welk merk gebruik je?
Gerard: denk jij dat het aan de remolie ligt? Althans, dat maak ik een beetje uit je vraag op.

LHM is volgens mij het enige juiste dat erin hoort. En dat haal je gewoon bij de citroendealer in een literfles a 10 euro.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 11 mar, 2008 11:35

Dan vraag ik of hij wel zeker weet dat de HRC voor LHM bedoelt is?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 11 mar, 2008 12:31

Dat is zo onderhand nog de enige mogelijkheid wat het zou kunnen zijn.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 11 mar, 2008 12:59

De olie die erin gaat is LHM van Comma. en de HRC is ook een LHM variant. Vervangen van de oude HRC door een nieuwe lijkt geen invloed te hebben gehad op het probleem.
Zit er verschil in LHM soorten dan?

Ik heb net weer test kunnen rijden en het probleem is minder. Na een 5 km optrekken en stevig afremmen kwam het probleem weer terug, alleen nu blijf ik wel remdruk houden en hoef ik maar 1x extra te trappen om weer gehele remdruk te hebben.

Ik rijd dan nog wel met winterkapje. De rijstijl die ik gebruik bij testen lijkt veel op rijden in de bergen. Is het niet normaal dat ik na 5 km remmen vol belasten mijn rempedaal ga voelen wegzakken. En dat dit mogelijk versterkt wordt door het aangepast blok de Y-pijp en het ontbreken van de koelkappen om de schijven.

Ik heb nu wel het idee dat ik ermee rond kan rijden, want bij normaal gebruik verwacht ik geen problemen eigenlijk.

Opvallend is wel dat de remdruk niet sompig aanvoelt, maar ik hem (ook bij een koude situatie) De eerste x iets verder kan intrappen als de tweede maal. Dit zou mogelijk kunnen komen door het vullen van de cilinders en dat bij de tweede maal trappen nog niet alle LHM terug is kunnen zakken naar de oude stand. Lijkt me aannemelijk in iedergeval.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 11 mar, 2008 13:16

Ja ik moet eerste keer ook altijd iets dieper trappen als de tweede keer, als ik [bijna] direct na elkaar trap dan. Dat is idd gewoon druk die dan nog in je cilinders zit en is normaal geloof ik ;)

Maar wordt dat "eerst dieper moeten trappen voor dezelfde remdruk dan de tweede keer" erger na een tijdje rijden dan? Dat is namelijk niet helemaal zoals het hoort geloof ik... :roll:

Eerste keer trappen krijg k m trouwens nauwelijks helemaal tot aan de vloer, moet k wel heel veel kracht zetten ;)

'k vind zelf trouwens LHM van de shell wel minder dan van de citroen dealer, maar dit kan net zogoed tussen de oren zitten als feit zijn :lol: 8)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 11 mar, 2008 13:42

Naar mijn weten is Total de enige LHM producent.Maar elke olieboer kan
er een 200ltr vat kopen en in 1ltr kannen vullen.Het de eerste keer iets lager trappen dan snel erna wat hoger is vrij normaal.Je weet zeker dat je
de 2 rubbers in de voorcilinder niet verwisseld heb.er zit er een voor afdichting en 1 om de cilinder terug te trekken

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 11 mar, 2008 14:01

klopt de vierkante zit het diepste en die met de V schroef in de bovenste groef. Dit stond zo in de vraagbaak vermeld. Na het intrappen van de remmen en het weghalen van de veren, vallen de remblokken zo op de grond. Dus de zuigers komen goed terug.

Zou een ander merk LHM een mogelijke oplossing zijn dan?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 11 mar, 2008 16:54

ik gebruik volgens mij ook de LHM van Comma, en heb nergens last van. In elk geval de zaak waar ik olie haal verkoopt alleen maar Comma.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 11 mar, 2008 17:36

Daarom zeg ik ook volgens mij zit t tussen de oren dat k verschil denk te merken ;)

En zeker als Gerard zegt dat 'r maar één LHM producent is ;)

maarja, omdat we niet weten wat t is, je kunt t altijd probere toch?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 12 mar, 2008 07:20

Puncky,Ik neem aan dat je de achterremmen goed gesteld heb,Dus de
sleutel op de nok en van boven gezien naar buiten en zover terug dat hij net vrij is.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 12 mar, 2008 21:52

Yeps, die staan goed en lopen ook niet aan.

Ik ga morgen eens de originele eerste demper monteren met de koelkappen (als deze laatste nog passen door de oliefilter aanpassing). Eens kijken of het probleem dan helemaal verholpen is? :roll:

Ben ook benieuwd of ik veel merk aan het vermogen namelijk met de originele demper ipv de Y-pijp.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 12 mar, 2008 22:05

De koelkapjes zitten op de meeste eenden niet meer. En daar hoor je geen klachten met remmen. Dus dat zal het niet zijn gok ik. Misschien toch die Y pijp dan?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie