Restauratie AK 400 (1973) en 2cv6 (1978) voor fun/onderdelen
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
even een vraagje over het stralen van je chassis, ik wil het mijne ook gaan doen, maar waarmee ?
Ik heb een Airpess 2 cilinder zuigercompressor staan, 300liter ketel, 12 bar werkdruk, 15 bar maximaal, die lijkt me de klus iig makkelijk aan te kunnen
grit roest, dus dacht aan zilverzand ofzo, wat heb jij gebruikt ?
straal je tectyl e.d. ook weg of moet je er die eerst voor een deel afsteken met een beitel ?
Ik heb een Airpess 2 cilinder zuigercompressor staan, 300liter ketel, 12 bar werkdruk, 15 bar maximaal, die lijkt me de klus iig makkelijk aan te kunnen
grit roest, dus dacht aan zilverzand ofzo, wat heb jij gebruikt ?
straal je tectyl e.d. ook weg of moet je er die eerst voor een deel afsteken met een beitel ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Tectyl kun je er het beste eerst afhalen idd. Met een verfbrander werkt dat perfect! Btje warm maken en dan steek je het er zo af!
Ik heb gewoon straalgrit bij de automaterialenhandel gehaald, dit is glas geloof ik. Mooie troep iig. Denk om goede PBM's!!
Die compressor kan het iig wel aan
Ik heb gewoon straalgrit bij de automaterialenhandel gehaald, dit is glas geloof ik. Mooie troep iig. Denk om goede PBM's!!
Die compressor kan het iig wel aan
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
straalgrit is afval ijzer (gietslakken als ik me niet vergis), erge troep roest als een gek. Kunstof korrels is veel beter, maar iets lastiger aan te komen.
Tectyl deed ik met de fohn, scheelt, iets minder kans op vlammen, maar wel buiten doen, want tectyl rookt als de t%&!us, je schraapt het er dan zo van af, compleet met de bodyschutz.
Tectyl deed ik met de fohn, scheelt, iets minder kans op vlammen, maar wel buiten doen, want tectyl rookt als de t%&!us, je schraapt het er dan zo van af, compleet met de bodyschutz.
Het straalgrit wat ik heb staan is echt geen ijzer, het is glas. Het spat ook uit elkaar, daardoor is het na een paar keer gebruiken helemaal verpulverd. Het roest trouwens ook niet, ligt al een hele tijd een hoopje straalgrit in een vochtig hoekje maar het glimt nog steeds
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
straalgrid zijn idd gemalen hoogovenslakken. Dit is geen ijzer, maar de verontreinigignen uit ijzer. idd. niet gebruiken voor een auto.. De verontreinibingen veroorzaken roest.
Overigens heeft het weinig zin om je chassis te stralen. De roest zit nl. aan de binnenkant en in de naden...
Stralen is leuk voor oppervlakteroest op plaatwerk.
Overigens heeft het weinig zin om je chassis te stralen. De roest zit nl. aan de binnenkant en in de naden...
Stralen is leuk voor oppervlakteroest op plaatwerk.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
vwb het stralen van mijn chassis, hier zijn boven en onderplaat vanaf, verdere felsranden open en word binnen en buiten gestraald, denk wel dat het dan nut heeft.
en aangaande dat stralen en het stof verhaal, ik verwacht niet dat je na af en toe wat straalwerk ineens dood neervalt of 50 jaar minder leeft.....zelde geld trouwens voor meer van dat soort zaken waar tegenwoordig zo moeilijk over gedaan word, asbest bijvoorbeeld, ook zoiets,
je moet zulk soort spul niet op je brood doen, maar als je het 3 keer in je leven tegenkomt ?
Ik maak me er niet erg druk over
een ander rookt 4 pakken zware van nelle per dag.
en aangaande dat stralen en het stof verhaal, ik verwacht niet dat je na af en toe wat straalwerk ineens dood neervalt of 50 jaar minder leeft.....zelde geld trouwens voor meer van dat soort zaken waar tegenwoordig zo moeilijk over gedaan word, asbest bijvoorbeeld, ook zoiets,
je moet zulk soort spul niet op je brood doen, maar als je het 3 keer in je leven tegenkomt ?
Ik maak me er niet erg druk over
een ander rookt 4 pakken zware van nelle per dag.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Zo is't, de rommel die we inademen bij een rondje fietsen of wandelen in de stad is veel ongezonder en het gebeurt veel vaker.Patrick Hoskam schreef:vwb het stralen van mijn chassis, hier zijn boven en onderplaat vanaf, verdere felsranden open en word binnen en buiten gestraald, denk wel dat het dan nut heeft.
en aangaande dat stralen en het stof verhaal, ik verwacht niet dat je na af en toe wat straalwerk ineens dood neervalt of 50 jaar minder leeft.....zelde geld trouwens voor meer van dat soort zaken waar tegenwoordig zo moeilijk over gedaan word, asbest bijvoorbeeld, ook zoiets,
je moet zulk soort spul niet op je brood doen, maar als je het 3 keer in je leven tegenkomt ?
Ik maak me er niet erg druk over
een ander rookt 4 pakken zware van nelle per dag.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
Patrick, om maar eens volledig af te dwalen.. kan het zijn dat jij bij mij op de HTS in Den Bosch hebt gezeten?Patrick Hoskam schreef:vwb het stralen van mijn chassis, hier zijn boven en onderplaat vanaf, verdere felsranden open en word binnen en buiten gestraald, denk wel dat het dan nut heeft.
en aangaande dat stralen en het stof verhaal, ik verwacht niet dat je na af en toe wat straalwerk ineens dood neervalt of 50 jaar minder leeft.....zelde geld trouwens voor meer van dat soort zaken waar tegenwoordig zo moeilijk over gedaan word, asbest bijvoorbeeld, ook zoiets,
je moet zulk soort spul niet op je brood doen, maar als je het 3 keer in je leven tegenkomt ?
Ik maak me er niet erg druk over
een ander rookt 4 pakken zware van nelle per dag.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum