bcc's vermogens test dag.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
De Transat had bij de eerste meting 24,2 pk aan de wielen (dus ongeveer 29,2 aan de krukas). De 'prognose' was dat er een iets grotere sproeier in de tweede trap moest worden gezet, dus de '90' werd vervangen door een '100'. En idd: bij een proefritje bleek dat ie lekkerder oppakte in de tweede trap. Bijvoorbeeld als je na een bocht in z'n twee ineens het gas vloert. Voorheen gaf de Transat dan eerst een hik voordat ie er vandoor ging, maar nu ging ie meteen soepel naar z'n maximale toeren .
Ander voordeel: door de iets rijkere samenstelling heb ik nu waarschijnlijk ook geen last meer van pingelen bij plankgas op een warme zomerdag.
Het eindresultaat: 25,0 pk (ong. 30,0 aan de krukas). Niet slecht voor een standaard 602!
Ander voordeel: door de iets rijkere samenstelling heb ik nu waarschijnlijk ook geen last meer van pingelen bij plankgas op een warme zomerdag.
Het eindresultaat: 25,0 pk (ong. 30,0 aan de krukas). Niet slecht voor een standaard 602!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Dus zo klinkt een 602 cc die optrekt tot 6500 toeren . Leuke filmpjes en foto's Revi!
En Ramon en Remco: volgens het Dyane instructieboekje uit 1973 start je een warme 435 en 602 motor als volgt (ook handig voor nieuwe Deuchisten op dit forum ):
- Chokeknop niet aanraken
- Gaspedaal geheel intrappen en in deze stand houden zolang de motor nog niet loopt
- Startmotor in werking stellen en gaspedaal op laten komen zodra de motor aanslaat
- Gaspedaal niet op laten komen wanneer de motor bij de eerste startpoging niet aanslaat. Enkele seconden wachten alvorens de startmotor opnieuw in werking te stellen.
Dus niet zoals ze bij die rollenbank zeiden 'zonder het gas aan te raken'. Wie rijdt er nog ff terug om 't ze te vertellen
En Ramon en Remco: volgens het Dyane instructieboekje uit 1973 start je een warme 435 en 602 motor als volgt (ook handig voor nieuwe Deuchisten op dit forum ):
- Chokeknop niet aanraken
- Gaspedaal geheel intrappen en in deze stand houden zolang de motor nog niet loopt
- Startmotor in werking stellen en gaspedaal op laten komen zodra de motor aanslaat
- Gaspedaal niet op laten komen wanneer de motor bij de eerste startpoging niet aanslaat. Enkele seconden wachten alvorens de startmotor opnieuw in werking te stellen.
Dus niet zoals ze bij die rollenbank zeiden 'zonder het gas aan te raken'. Wie rijdt er nog ff terug om 't ze te vertellen
Bij mij zaten er 90 en 102 in, maar vraag mij niet welke de eerste trap en welke de tweede trap was.Bartje schreef:2cv6 tweetraps carburateur: eerste trap 102 en tweede trap 87.5 of 90 op de wat oudere types.
Nu zitten er twee keer 105: dus je hoeft niet meer te vragen
Heeft kleine 2pk extra opgelevert en de motor kan nu lekker optrekken.