bcc's vermogens test dag.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2082
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 10 apr, 2008 22:42

ik ga de 26e

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 10 apr, 2008 23:02

Ramonami schreef:dolf ik vertrek vanuit brabant dus als je mee wil.. wist niet meer of je nou kon
Wil wel, maar moet helaas werken. Veel suc6 daar. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 12 apr, 2008 22:49

zo ben ik weer

26,7 pk dus plus verlies bak is dus 31,7 pk
er goed dus

ik ben weer tevreden

1e run en alles was goed dat kan dus ook
heb wel weer vreemde dingen gezien

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 12 apr, 2008 23:51

Ramonami schreef:heb wel weer vreemde dingen gezien
Zoals? :roll: een eendenchassis met een polyester opbouw ofzo? :roll: :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » zo 13 apr, 2008 08:56

De Transat had bij de eerste meting 24,2 pk aan de wielen (dus ongeveer 29,2 aan de krukas). De 'prognose' was dat er een iets grotere sproeier in de tweede trap moest worden gezet, dus de '90' werd vervangen door een '100'. En idd: bij een proefritje bleek dat ie lekkerder oppakte in de tweede trap. Bijvoorbeeld als je na een bocht in z'n twee ineens het gas vloert. Voorheen gaf de Transat dan eerst een hik voordat ie er vandoor ging, maar nu ging ie meteen soepel naar z'n maximale toeren :D .
Ander voordeel: door de iets rijkere samenstelling heb ik nu waarschijnlijk ook geen last meer van pingelen bij plankgas op een warme zomerdag.

Het eindresultaat: 25,0 pk (ong. 30,0 aan de krukas). Niet slecht voor een standaard 602!

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » zo 13 apr, 2008 23:03

Foto's: www.revi.nu
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » ma 14 apr, 2008 22:18

Dus zo klinkt een 602 cc die optrekt tot 6500 toeren :shock: . Leuke filmpjes en foto's Revi!

En Ramon en Remco: volgens het Dyane instructieboekje uit 1973 start je een warme 435 en 602 motor als volgt (ook handig voor nieuwe Deuchisten op dit forum :wink: ):
- Chokeknop niet aanraken
- Gaspedaal geheel intrappen en in deze stand houden zolang de motor nog niet loopt
- Startmotor in werking stellen en gaspedaal op laten komen zodra de motor aanslaat
- Gaspedaal niet op laten komen wanneer de motor bij de eerste startpoging niet aanslaat. Enkele seconden wachten alvorens de startmotor opnieuw in werking te stellen.

Dus niet zoals ze bij die rollenbank zeiden 'zonder het gas aan te raken'. Wie rijdt er nog ff terug om 't ze te vertellen :?: :!:

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 15 apr, 2008 08:10

wat en gast zeg!!!! denken dat ik bijdehand ben

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » di 15 apr, 2008 12:35

Ze willen gewoon ruzie met André Citroën en dat pikken we niet!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 18 apr, 2008 12:49

Wat zijn eigenlijk de standaard sproeiermaten van een regulier 2cv6 blok. Dus geen AM2 enzo? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 18 apr, 2008 13:16

2cv6 tweetraps carburateur: eerste trap 102 en tweede trap 87.5 of 90 op de wat oudere types.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 18 apr, 2008 17:15

Ok thanks, dan ben ik al flink aan het vergroten geweest zeg. Heb nu eerste trap een 125 en tweede trap een 115 en een 120 komt morgen binnen. :shock:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lutz
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 16 mar, 2008 23:03
Locatie: Leidschendam

Bericht door Lutz » zo 6 jul, 2008 09:37

Bartje schreef:2cv6 tweetraps carburateur: eerste trap 102 en tweede trap 87.5 of 90 op de wat oudere types.
Bij mij zaten er 90 en 102 in, maar vraag mij niet welke de eerste trap en welke de tweede trap was.

Nu zitten er twee keer 105: dus je hoeft niet meer te vragen :lol:

Heeft kleine 2pk extra opgelevert en de motor kan nu lekker optrekken.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 6 jul, 2008 09:46

102 is eerte en 90 is tweede


hoeveel pk had je?? na sproeiers vervangen

Lutz
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 16 mar, 2008 23:03
Locatie: Leidschendam

Bericht door Lutz » zo 6 jul, 2008 09:55

Ramonatype schreef:102 is eerte en 90 is tweede


hoeveel pk had je?? na sproeiers vervangen
Ik ben van 24,5 naar 26,7 gegaan. Maar het winst ligt erin, dat ik geen turbogat meer heb. De motor neemt nu veel beter gas aan.

Plaats reactie