enkel de remlichten en één koplamp
enkel de remlichten en één koplamp
Hoi,
De kabelboom van me eend zit ook weer op z'n plek. Gisteren tijdens het testdraaien bleek dat enkel één koplamp, de claxon en de twee remlichten het deden...
Iemand enig idee hoe ik het beste kan nagaan waar het probleem zich situeert?
Bij het installeren van m'n dashboard bleek er één paars contactje te zijn dat loshing en waar ik niet meteen een aansluiting voor vond...
De kabelboom van me eend zit ook weer op z'n plek. Gisteren tijdens het testdraaien bleek dat enkel één koplamp, de claxon en de twee remlichten het deden...
Iemand enig idee hoe ik het beste kan nagaan waar het probleem zich situeert?
Bij het installeren van m'n dashboard bleek er één paars contactje te zijn dat loshing en waar ik niet meteen een aansluiting voor vond...
Als je de draden goed bekijkt , moeten deze gemerkt zijn met een gekleurd streepje op de draad. Geel, Blauw, Groen en Rood.
die moeten dan tegen over elkaar in de zekeringen kast gezet worden.
Als dat er niet meer op staat, dan moet je de draden met een schema door meten.
En dan wel ff kijken naar het juiste schema.
Er zijn er diversen.
Met 3, 4 , 5 en 6 zekeringen.
Hoop dat je er wat aan heb.
Grtz. André.
die moeten dan tegen over elkaar in de zekeringen kast gezet worden.
Als dat er niet meer op staat, dan moet je de draden met een schema door meten.
En dan wel ff kijken naar het juiste schema.
Er zijn er diversen.
Met 3, 4 , 5 en 6 zekeringen.
Hoop dat je er wat aan heb.
Grtz. André.
VENI-VIDI-VICI of foetsie!!!
NR-79-TX 2cv 1983 in construction. Turbo!!!
RJ-26-HN 2cv 1986 ready!!!
GD-BT-22 2cv 1993 spaireparts
HV-PL-49 Xantia
NR-79-TX 2cv 1983 in construction. Turbo!!!
RJ-26-HN 2cv 1986 ready!!!
GD-BT-22 2cv 1993 spaireparts
HV-PL-49 Xantia
-
- Heavy user
Geen stekkertjes vergeten aan te sluiten bij bijvoorbeeld de koplampen of de kabelboom in de koplampsteun? De stekkers tussen de kabelboom naar achteren toe en die achterin bij de achterlichten? Goed naar de kleurtjes kijken. Even opschuren als er wat corrosie op zit en ook de massa checken. Meer kan ik niet bedenken
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
Als je niks anders weet dan pak je gewoon een voltmeter en ga je van eind (koplamp) naar begin (accu) kijken waar je spanning begint te krijgen. Je meet tussen twee punten, met de plus kant ga je de spanning opsporen, met de min kant van de voltmeter druk je afwisselend op het aardpunt en op de minpool van de accu. Zo spoor je ook eventuele aardproblemen op.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Hoi,
'k heb het zekeringenkastje nu fatsoenlijk aangesloten, nu de zekeringen er terug in...
Weet iemand welke zekering bij welke kleur hoort?
Dan heb ik in het onderste zekeringenkastje nog plaats voor twee zekeringen, maar die kabeltjes zijn niet met kleurtjes gemerkt, weet iemand welke zekering hier in hoort?
'k heb het zekeringenkastje nu fatsoenlijk aangesloten, nu de zekeringen er terug in...
Weet iemand welke zekering bij welke kleur hoort?
Dan heb ik in het onderste zekeringenkastje nog plaats voor twee zekeringen, maar die kabeltjes zijn niet met kleurtjes gemerkt, weet iemand welke zekering hier in hoort?
Hoi,
Ja 'k heb de contactjes al met schuurpapier wat schoongeschuurd...
Zou ontvetter eventueel helpen?
Ondertussen werkt de andere koplamp ook al, maar wel veel zwakker als de linkse...
Op een gegeven moment werkten ook het contactlichtje en dat van de choke maar die gingen uit van zodra het knopje van de ruitenwissers werd ingeduwd
Ja 'k heb de contactjes al met schuurpapier wat schoongeschuurd...
Zou ontvetter eventueel helpen?
Ondertussen werkt de andere koplamp ook al, maar wel veel zwakker als de linkse...
Op een gegeven moment werkten ook het contactlichtje en dat van de choke maar die gingen uit van zodra het knopje van de ruitenwissers werd ingeduwd
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ja, dat is normaal. als er 1 lampje op zit, zou die een keer aan moeten gaan, en daarna of niets doen, of een soort van KNIP-knipper doen, in 2 standen zeg maar.
maar dat hangt van het relais af denk ik
Greatnix Spookeend
maar dat hangt van het relais af denk ik
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed