Aankoop 2CV - Tijdelijk oplappen chassis mogelijk?
Aankoop 2CV - Tijdelijk oplappen chassis mogelijk?
Beste mensen...
Het is eigenlijk voor het volgende: ik heb een geitje gevonden aan een heel schappelijke prijs, waarvan de koets niet rot is en het interieur in een meer of degelijke staat is... Ook technisch gezien is ze echt in goede staat!
1 probleem: het chassis is al licht geplooid... en het is waarschijnlijk nog het originele uit de swingende jaren '80, dus ja, kdenk dat men al weet hoe laat het is .
Nu, ik zoek eigenlijk een wagen met karakter die leuk is om mee te rijden (en ben al jaren fan van de 2pk ook, dus de keuze is eigenlijk snel gemaakt...) .
Ik zou deze wagen ook willen gebruiken voor dagelijks gebruik, omdat ik mijn eigen auto wegdoe (teveel kosten en te weinig cash, jammer genoeg).
En daar wringt het schoentje: om eerlijk te zijn kan ik deze geit kopen voor een goede €800, en aangezien mijn financiële situatie dusdanig goed is (wegens omstandigheden) is een chassiswissel nu niet direct één van de mogelijkheden .
Is een (tijdelijke!) oplossing eventueel mogelijk? dan bedoel ik maximum voor één jaar of zo!
Thanks in ieder geval!
Het is eigenlijk voor het volgende: ik heb een geitje gevonden aan een heel schappelijke prijs, waarvan de koets niet rot is en het interieur in een meer of degelijke staat is... Ook technisch gezien is ze echt in goede staat!
1 probleem: het chassis is al licht geplooid... en het is waarschijnlijk nog het originele uit de swingende jaren '80, dus ja, kdenk dat men al weet hoe laat het is .
Nu, ik zoek eigenlijk een wagen met karakter die leuk is om mee te rijden (en ben al jaren fan van de 2pk ook, dus de keuze is eigenlijk snel gemaakt...) .
Ik zou deze wagen ook willen gebruiken voor dagelijks gebruik, omdat ik mijn eigen auto wegdoe (teveel kosten en te weinig cash, jammer genoeg).
En daar wringt het schoentje: om eerlijk te zijn kan ik deze geit kopen voor een goede €800, en aangezien mijn financiële situatie dusdanig goed is (wegens omstandigheden) is een chassiswissel nu niet direct één van de mogelijkheden .
Is een (tijdelijke!) oplossing eventueel mogelijk? dan bedoel ik maximum voor één jaar of zo!
Thanks in ieder geval!
- the older it is, the more fun it is -
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
Hmmm... vrij dure grap dus!
En een tussentijdse oplossing is absoluut niet mogelijk?
(pas op: Belgische keuring is net iets 'soepelder' als ze het niet zien , en kben een meester in camoufleren voor de keuring bij ons, kwestie van gewoonte )
kben wel redelijk technisch aangelegd, dus zelf vervangen met (indien te vinden) een opgelapt/goed tweedehands chassis zou geen optie zijn?
Kwestie van toch een beetje de kosten binnen de perken te houden!
En een tussentijdse oplossing is absoluut niet mogelijk?
(pas op: Belgische keuring is net iets 'soepelder' als ze het niet zien , en kben een meester in camoufleren voor de keuring bij ons, kwestie van gewoonte )
kben wel redelijk technisch aangelegd, dus zelf vervangen met (indien te vinden) een opgelapt/goed tweedehands chassis zou geen optie zijn?
Kwestie van toch een beetje de kosten binnen de perken te houden!
- the older it is, the more fun it is -
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Lees: Ik ben een meester in het spelen met mijn leven. Kwestie van gewoonte.Den Dzjo schreef:...en kben een meester in camoufleren voor de keuring bij ons, kwestie van gewoonte )
Een geplooid chassis kan ervoor zorgen dat je stuurstang afbreekt tijdens het rijden. Ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
aha, iets dat ik NIET wist...
normaal let ik wel op wat het technisch aspect betreft van de wagen... maar dat de stuurstang het kan begeven wist ik niet! Dus mss beter nog wat langer budgetje opbouwen en een 'technisch goede' geit kopen!
In ieder geval om mijn leven te redden...
normaal let ik wel op wat het technisch aspect betreft van de wagen... maar dat de stuurstang het kan begeven wist ik niet! Dus mss beter nog wat langer budgetje opbouwen en een 'technisch goede' geit kopen!
In ieder geval om mijn leven te redden...
- the older it is, the more fun it is -
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
welkom den
als de rest van de eend wat gaaf is is het geen verkeerde prijs!
wat je ook kan doen is internet afsneupen naar een 2de hands chassis.
ik heb regelmatig een 2de hands chassis die knap ik op en gaat weg 250 a 300 euro.
dat is al een heel wat schappelijker als je dan nieuw moet kopen.ik zie dat je een vespa aan het restaureren bent dan moet een chassis wissel van een eend ook wel lukken met wat hulp!
als de rest van de eend wat gaaf is is het geen verkeerde prijs!
wat je ook kan doen is internet afsneupen naar een 2de hands chassis.
ik heb regelmatig een 2de hands chassis die knap ik op en gaat weg 250 a 300 euro.
dat is al een heel wat schappelijker als je dan nieuw moet kopen.ik zie dat je een vespa aan het restaureren bent dan moet een chassis wissel van een eend ook wel lukken met wat hulp!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Net even de geit aan een wat 'grondigere' inspectie gaan onderwerpen (dankzij vééééél nuttige info van deze site ) .
mijn (nederige) bevindingen:
- roest is niet overdreven, wel blijkbaar op de typische 2-pk plaatsen
- Het chassis is inderdaad finaal naar de knoppen...
- start wel vlot, remt goed
Conclusie: het is echt een opknapper... ééntje voor me bezig te houden op die mooie doorweekte Belgische zomerdagen
En @ Siemen: kben er nog net wel van overtuigd dat een Vespa nog net iets minder ingewikkeld is dan een Geit , maar ja, al doende leert men hé
Wat zijn eigenlijk de gangbare prijzen voor een op te knapen exemplaar? want bij ons zijn ze nog moeilijk te vinden!
mijn (nederige) bevindingen:
- roest is niet overdreven, wel blijkbaar op de typische 2-pk plaatsen
- Het chassis is inderdaad finaal naar de knoppen...
- start wel vlot, remt goed
Conclusie: het is echt een opknapper... ééntje voor me bezig te houden op die mooie doorweekte Belgische zomerdagen
En @ Siemen: kben er nog net wel van overtuigd dat een Vespa nog net iets minder ingewikkeld is dan een Geit , maar ja, al doende leert men hé
Wat zijn eigenlijk de gangbare prijzen voor een op te knapen exemplaar? want bij ons zijn ze nog moeilijk te vinden!
- the older it is, the more fun it is -
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
ok, kheb de knoop doorgehakt...
Deze geit zal het worden! Ook al heeft ze een 'dodgy' chassis, ze is compleet en het carrossiewerk kan ik zelf doen .
Al doende leert men, dus dat komt dik in orde.
Khou jullie verder op de hoogte van de verdere ontwikkelingen!
In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!
En btw: Siemen, mocht je eens een opgefrist chassis hebben, laat maar weten !!!
Deze geit zal het worden! Ook al heeft ze een 'dodgy' chassis, ze is compleet en het carrossiewerk kan ik zelf doen .
Al doende leert men, dus dat komt dik in orde.
Khou jullie verder op de hoogte van de verdere ontwikkelingen!
In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!
En btw: Siemen, mocht je eens een opgefrist chassis hebben, laat maar weten !!!
- the older it is, the more fun it is -
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
1983 Citroën 2CV (soon to come)
1967 Vespa GT (in restoration)
1982 Vespa PK 50 XL (for sale)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Als je zelf gaat lassen aan dat chassis en je wilt het zo goed mogelijk doen zonder chassiswissel heb ik hier een heel kort stappenplan:
- Haal de koets van het chassis af
- Slijp een stuk van de bovenplaat van het chassis er af (ongeveer ter hoogte van de knik)
- Trek je chassis recht
- Vervang alles wat IN je chassis zit en weggerot is
- Giet het chassis vol met anti-roest-rommel
- Las de bovenplaat er weer op (vergeet niet de bovenplaat ook vast te lassen aan de ribben in je chassis!)
- Las anti-knikplaten op de buitenkant van je chassis
- Schroef de koets terug
- Klaar
Wellicht dat er mensen zijn met nog wat nuttige aanvullingen/correcties ... ?
- Haal de koets van het chassis af
- Slijp een stuk van de bovenplaat van het chassis er af (ongeveer ter hoogte van de knik)
- Trek je chassis recht
- Vervang alles wat IN je chassis zit en weggerot is
- Giet het chassis vol met anti-roest-rommel
- Las de bovenplaat er weer op (vergeet niet de bovenplaat ook vast te lassen aan de ribben in je chassis!)
- Las anti-knikplaten op de buitenkant van je chassis
- Schroef de koets terug
- Klaar
Wellicht dat er mensen zijn met nog wat nuttige aanvullingen/correcties ... ?
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
die anti knip platen .
ik vermoed dat men hier bedoeld U-profiel .
deze zou ik dikker pakken normaal neemt men hier voor iets van 1,5mm
dacht ik galvanizeerde plaat .
ik zou dan opteren om bv 4mm te pakken heb ze zelf nog liggen voor in de mijne te steken maar komt er niet van .
mischien van de winter.
ook zijn er 3hoekjes verstevigingen voor die voor de vooras te plaatsen .
ik vermoed dat men hier bedoeld U-profiel .
deze zou ik dikker pakken normaal neemt men hier voor iets van 1,5mm
dacht ik galvanizeerde plaat .
ik zou dan opteren om bv 4mm te pakken heb ze zelf nog liggen voor in de mijne te steken maar komt er niet van .
mischien van de winter.
ook zijn er 3hoekjes verstevigingen voor die voor de vooras te plaatsen .
see you when you see me