Sensor-flens
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Sensor-flens
Heeft iemand op dit forum ervaring met de sensor-flens?
Je hoort er namelijk zo weinig over.
Je hoort er namelijk zo weinig over.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Oeps , Ik zie dat ik de link vergeten ben.
De sensorflens is een druk-, en olietemperatuurmeter voor een 2cv. Veder zou deze voor meer koeling kunnen zorgen dmv een groter oliefilter.
http://home.planet.nl/~cwille/
De sensorflens is een druk-, en olietemperatuurmeter voor een 2cv. Veder zou deze voor meer koeling kunnen zorgen dmv een groter oliefilter.
http://home.planet.nl/~cwille/
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Klopt Marcel ik heb de Sensorflens, ik ben heel erg blij dat ik hem er op heb gezet (heeft mij een hoop ellende bespaart). Je hebt namelijk een goede indicatie van hoe warm je olie en dus je motor aan het worden is. Ik mag geen reclame maken maar het is werkelijk een fantastisch ding, ik heb de meeste luxe genomen dus temperatuur en druk.
Plop
Plop
Plopperdeplop
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
sensoren
Je kunt je temperatuur sensor ook onder in het carter plaatsen, en de oliedruksensor bij de oliedrukschakelaar.
Wil je dan toch nog een groter oliefilter dan kun je daarvoor een eenvoudig adaptortje kopen.
Wil je dan toch nog een groter oliefilter dan kun je daarvoor een eenvoudig adaptortje kopen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: sensoren
Hoeveel moet je daarvoor sleutelen???Le Patron schreef:Je kunt je temperatuur sensor ook onder in het carter plaatsen, en de oliedruksensor bij de oliedrukschakelaar.
Wil je dan toch nog een groter oliefilter dan kun je daarvoor een eenvoudig adaptortje kopen.
en hoeveel ben je dan ongeveer kwijt???
Is de sensorflens niet makkelijker dan???
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Sensorflens
Hallo,
ook ik heb de sensorflens gemonteerd naar grote tevredenheid!
Een adapterdraadstuk+de sensorflens en een groter oliefilter.
Het is echt een aanrader, vooral als je soms wat extra van je motor vraagt. In Augustus ben ik met de eend op vakantie geweest in de Provence. Het was ruim 30 graden en soms bergachtig. Toen ik de mont Ventoux (2000m) aan het beklimmen was, liep de olietemperatuur op tot 140 graden. Dankzij de sensor kon ik de eend tijdig rust gunnen!
En ohja, ik heb gewoon de top gehaald .
Marcel
ook ik heb de sensorflens gemonteerd naar grote tevredenheid!
Een adapterdraadstuk+de sensorflens en een groter oliefilter.
Het is echt een aanrader, vooral als je soms wat extra van je motor vraagt. In Augustus ben ik met de eend op vakantie geweest in de Provence. Het was ruim 30 graden en soms bergachtig. Toen ik de mont Ventoux (2000m) aan het beklimmen was, liep de olietemperatuur op tot 140 graden. Dankzij de sensor kon ik de eend tijdig rust gunnen!
En ohja, ik heb gewoon de top gehaald .
Marcel
hello
Ook ik heb een sensor flens op mijn visablokje gezet. Nu is ermaar een probleempje als ik deze aangesloten heb blijk ik altijd het maximum aantal graden te hebben weet iemand hoe dit komt? Mijn flens en meters komen van www.2cv.be
Ik hebh er ook een ampere meter bij gezet alleen krijg ik deze niet te goei aangesloten. Hoewel ze volgens de bij gegeven info is aangesloten kan iemand mij helpen ?
de temperatuur sensor zelf kan ook stuk zijn. Bij het bevestigen van de draad erop heb ik de scgroefdraad overgedraaid misschien dat ie daardoor niet de goede info geeft? weet iemand waar ik alleen de sensor zou kunnen krijgen ?
greets robin
Ook ik heb een sensor flens op mijn visablokje gezet. Nu is ermaar een probleempje als ik deze aangesloten heb blijk ik altijd het maximum aantal graden te hebben weet iemand hoe dit komt? Mijn flens en meters komen van www.2cv.be
Ik hebh er ook een ampere meter bij gezet alleen krijg ik deze niet te goei aangesloten. Hoewel ze volgens de bij gegeven info is aangesloten kan iemand mij helpen ?
de temperatuur sensor zelf kan ook stuk zijn. Bij het bevestigen van de draad erop heb ik de scgroefdraad overgedraaid misschien dat ie daardoor niet de goede info geeft? weet iemand waar ik alleen de sensor zou kunnen krijgen ?
greets robin
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
losse sensoren
De temperatuur sender gebruik je ipv de aftapplug.
De oliedrukschakelaar eruit, T stuk erin, gever in T stuk schroeven en oliedrukschakelaar in T stuk schroeven klaar.
En als je dan een groter filter wil dan schroef je de originele adaptor waar het filter op geschroefd zit eruit en een andere erin.
De oliedrukschakelaar eruit, T stuk erin, gever in T stuk schroeven en oliedrukschakelaar in T stuk schroeven klaar.
En als je dan een groter filter wil dan schroef je de originele adaptor waar het filter op geschroefd zit eruit en een andere erin.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Ik denk dat de massadraad van de meter maakt geen goed contact maakt, de sensordraad ergens kortsluiting tegen de massa maakt of dat de sensor idd stuk is.robin2cv schreef:hello
Ook ik heb een sensor flens op mijn visablokje gezet. Nu is ermaar een probleempje als ik deze aangesloten heb blijk ik altijd het maximum aantal graden te hebben weet iemand hoe dit komt? Mijn flens en meters komen van www.2cv.be
Ik hebh er ook een ampere meter bij gezet alleen krijg ik deze niet te goei aangesloten. Hoewel ze volgens de bij gegeven info is aangesloten kan iemand mij helpen ?
de temperatuur sensor zelf kan ook stuk zijn. Bij het bevestigen van de draad erop heb ik de scgroefdraad overgedraaid misschien dat ie daardoor niet de goede info geeft? weet iemand waar ik alleen de sensor zou kunnen krijgen ?
greets robin
Welk merk meter is het, zo'n sensor kun je los krijgen hoor!
Ik ben wel benieuwd naar hoe die flens bij jou op het visablok paste, de sensoflens van Cees Wille die ik heb paste niet op een VISA motor zonder eerst een heleboel materiaal van de sensorflens weg te vijlen.
Verder is het een heel goede en betrouwbare oplossing om de temperatuur te meten meten, zondermeer een aanrader als je een olietemperatuurmeter wil hebben! Sensoren van andere meters passen ook op de flens.
Het is ook handig dat je keus uit oliefilters groeter wordt, let er wel op altijd een filter met terugslagklep te kopen (kun je voelen als jer eraan zuigt en blaast) anders riskeer je iedere keer zonder oliedruk te starten!!!
Een groter filter is misschien wel handig omdat het minder gauw verstopt raakt maar voor de koeling echt niet nodig. De eendmotor is toch al overgekoeld en is in noramale gevallen eerder onder bedrijfstemp dan erboven, ook bij zware beklimmingen en hoge buitentemperaturen. Als een motor dreigt oververhit te raken komt dat doordat de onsteking niet goed op tijd is of de de brandstof te een te laag oktaan getale heeft (pingelen), danwel de olie ververst moet worden. Normaal is het erg moeilijk om een eend te heet te krijgen als de ventalator er tenminste opzit en de oliekoeler niet dichtgekoekt is. De temperatuurmeter is wel handig om te kijken waneer je wnterkapje erop en af moet, ideale motorolietemp is rond de 100 graden, dan rijdt ie het zuinigst en verdampt condenswater uit de olie die 's winters vaak als mayonaise onder de vuldop te zien is.
De tempsensor onderin het carter is mij niet goed bevallen, de meter geeft afhankelijk van de buitentemperatuur altijd te weinig aan omdat de sensor en het carter door de rijwind en opspattend water afgekoeld worden. Bovendien is het onhandig als je olie aftapt en raakt ie daar makkelijk beschadigt omdat ie onder de motor uitsteekt. Dan is een betere plaats om er een in het kleppendeksel te doen, er zijn ook peilstikken met sensor ingebouwt en die kan je ook zelfmaken en dat meet natuurlijk nauwkeuring maar ik vind een peilstok met draad eran onhandig.
Oliedruk is misschien beter om bij het contact te meten, maar bij een VISA motor lukt het niet om een T stuk te gebruiken voor de zender van de meter en het oliedrukcontact omdat het contact bij de VISA motor meteen een wartel is voor de oliedrukleiding.
Hoe je een amperemeter aan moet sluiten heb ik eders al op geantwoord geloof ik.
/Aryan
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Je moet de olietemperatuurmeterLelijke Eend schreef:Hoe zet je een olietemperatuurmeter in het kleppendeksel
gewoon in je dashboard zetten
De sensor
doe je in het kleppendeksel bv door een adapter
voor die sensor als "moer" te gebruiken aan de binnenkant en het deksel tussen de moer en de sensor met wat sluitringen op te klemen. De sensor moet aan de onderkant van het kleppendeksel zitten en natuurlijk nergens tegen aan zitten.
Lelijke Eend schreef: en hoe kan je de oliedruk bij het contact meten ? Ik wil zelf ook wat metertjes in mijn Eend en wil weten wat een goede methode is.
Bij het oliedrukcontact, met een T-stuk
daarin past de org drukschakelaar
en de sensor
voor de oliedrukmeter
Als je dit moeilijk lijkt moet je gewoon zo'n sensorflens
kopen jôh.
Als je nog een meter wilt kan ik een 2cv toerenteller maken voor 34 euro in 2 maten:
/Aryan