Toerenteller van 4 naar 2 cilinder
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
interessant, k'ga eens even op de website kijken! ik heb inmiddels een bedrijf gevonde die de juiste toerentellers kan leveren, alleen is het voor de meesten van ons een eindje sturen richting onze zuiderburen.
www.2cv.be hebben ze trouwens veel meer tuningdelen
www.2cv.be hebben ze trouwens veel meer tuningdelen

PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
ken ik ja
heb ik mijn onderdelen gaan halen voor mijn visablok
sensorbeugel + vliegwiel laten afdraaien en sensor beugel
ben nu nog aan het overwegen om ergens andere nokkenas t esteken heb nu ongeveer 37 pk denk ik. Ma prob met toerenteller veu 2cilinder kost veel geld en dat kleintje is maar 52mm groot
greets robin
heb ik mijn onderdelen gaan halen voor mijn visablok
sensorbeugel + vliegwiel laten afdraaien en sensor beugel
ben nu nog aan het overwegen om ergens andere nokkenas t esteken heb nu ongeveer 37 pk denk ik. Ma prob met toerenteller veu 2cilinder kost veel geld en dat kleintje is maar 52mm groot
greets robin
Een W aansluiting is gewoon een aftakking voor de diodes, sommige oude eenddynamos met laadcontrolelampje hadden zelfs al 2 W aansluitingen!
Kijk anders hier eens http://korridor.se/aryan/acadiane/ ik bouwnl gewone 4-cyl toerentellers om voor 2 cylinder. Een kantenklare 2-cyl toerenteller kost dan 35 euro's.
/Aryan
Kijk anders hier eens http://korridor.se/aryan/acadiane/ ik bouwnl gewone 4-cyl toerentellers om voor 2 cylinder. Een kantenklare 2-cyl toerenteller kost dan 35 euro's.
/Aryan
hello
Ik heb hier een 4 cilinder teller liggen. Kan je me uitleggen goe ik het moet aanpakken naar een 2 cilinder aub. Ik heb een visa blokje in mijn eendje liggen. Heb je veel verbetering gekent met het turbotje op je lna blokje ? ben het ook van zin heb nu orginele eendfilter maa je voelt dat ie te weinig lucht krijgt
groeten robin
Ik heb hier een 4 cilinder teller liggen. Kan je me uitleggen goe ik het moet aanpakken naar een 2 cilinder aub. Ik heb een visa blokje in mijn eendje liggen. Heb je veel verbetering gekent met het turbotje op je lna blokje ? ben het ook van zin heb nu orginele eendfilter maa je voelt dat ie te weinig lucht krijgt
groeten robin
Hallo Robin,
Ik heb geen standaard recept voor alle toerentellers werkt. Bij mijn toerentellers vervang ik een paar weerstanden zodat hij 2x zoveel aangeeft als bij de 4 cyl. stand. Als je die bij jou teller kan vinden kan dat waarschijnlijk ook.
Een Visa onsteking en ook de 123ignition hebben (in tegenstelling tot contactpuntjes) bovendien variabel dwell waardoor sommige goedkope toerentellers niet meer lineair het toerentalaangeven, maar mijn meters doen doen dat gelukkig wel.
Op mijn LNA blok zat standaard die "turbo", bij latere VISA/LNA motoren is er daarintegen wintervoorverwarming van de inlaatlucht op het spruitstuk, dat zou hier in Stockholm 's winters ook niet zo gek zijn...
Die turbo lijkt op een dyane/ami 8 turbo maar heeft een veel dikkere slang en ook meer opbrengst. Zonder turbo merk ik bij volgas en boven 4000 tpm duidelijk minder vermogen. Als je een gewoon eendluchtfilter op een visamotor zet lijkt me dat ie zowiezo te weinig lucht krijgt. Een Visa filter is veel groter, het zelfede filter wordt bij sommige VAG motoren tot 1800 cc gebruikt!
/Aryan
Ik heb geen standaard recept voor alle toerentellers werkt. Bij mijn toerentellers vervang ik een paar weerstanden zodat hij 2x zoveel aangeeft als bij de 4 cyl. stand. Als je die bij jou teller kan vinden kan dat waarschijnlijk ook.
Een Visa onsteking en ook de 123ignition hebben (in tegenstelling tot contactpuntjes) bovendien variabel dwell waardoor sommige goedkope toerentellers niet meer lineair het toerentalaangeven, maar mijn meters doen doen dat gelukkig wel.
Op mijn LNA blok zat standaard die "turbo", bij latere VISA/LNA motoren is er daarintegen wintervoorverwarming van de inlaatlucht op het spruitstuk, dat zou hier in Stockholm 's winters ook niet zo gek zijn...
Die turbo lijkt op een dyane/ami 8 turbo maar heeft een veel dikkere slang en ook meer opbrengst. Zonder turbo merk ik bij volgas en boven 4000 tpm duidelijk minder vermogen. Als je een gewoon eendluchtfilter op een visamotor zet lijkt me dat ie zowiezo te weinig lucht krijgt. Een Visa filter is veel groter, het zelfede filter wordt bij sommige VAG motoren tot 1800 cc gebruikt!
/Aryan
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik heb een leuk toerentellertje gevonden (2e hands, 30 euro, chromen randje), maar de verkoper heeft het ding ooit nieuw gekocht in een harly-shop, maar nooit aangesloten (hij had het ding nodig om een crossmotor op een harly te laten lijken voor een film, dus aansluiten overbodig). Hij weet echter niet of die toerenteller bedoeld is voor een 2-cylinder. Ik neem aan dat het ding bedoeld is voor op een harly en ik meende dat die apparaten altijd 2 cylinders hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Wie kan hier wat zinnigs over zeggen ?
Ik heb mijn vraag overigens ook al op een ander forum neergezet (algemeen forum, dus geen motorfietsforum of autoforum) en daar zeggen ze dat Velleman (ken ik niet) ook leuke (?) toerentellers heeft die onafhankelijk van het aantal cylinders is, maar wel van het aantal slagen per arbeidsslag (dus 2- of 4takt) omdat die het aantal ontstekingspulsen telt. Of die toerentellers ook mooi zijn moet ik zelf uitvogelen, maar klopt het technische verhaal er achter ?
Ik heb mijn vraag overigens ook al op een ander forum neergezet (algemeen forum, dus geen motorfietsforum of autoforum) en daar zeggen ze dat Velleman (ken ik niet) ook leuke (?) toerentellers heeft die onafhankelijk van het aantal cylinders is, maar wel van het aantal slagen per arbeidsslag (dus 2- of 4takt) omdat die het aantal ontstekingspulsen telt. Of die toerentellers ook mooi zijn moet ik zelf uitvogelen, maar klopt het technische verhaal er achter ?
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Dan wel ja. Maar ik durf niet te zeggen of alle Harley's 2 cilinders zijn/waren.
ik ben destijds ook bij zo'n shop geweest voor mijn teller en hun konden me toen niet helpen of dat lag aan het aantal cilinders kan ik me helaas niet meer herinneren.
ik ben destijds ook bij zo'n shop geweest voor mijn teller en hun konden me toen niet helpen of dat lag aan het aantal cilinders kan ik me helaas niet meer herinneren.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27