Toerenteller van 4 naar 2 cilinder

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » ma 25 okt, 2004 19:23

hello
als je zo een W hebt kan je dan een 4 cilinder aan sluiten want bij duckservice kan je een w erop laten zetten
stond in hun prijslijst denk ik
robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 25 okt, 2004 20:37

interessant, k'ga eens even op de website kijken! ik heb inmiddels een bedrijf gevonde die de juiste toerentellers kan leveren, alleen is het voor de meesten van ons een eindje sturen richting onze zuiderburen.
www.2cv.be hebben ze trouwens veel meer tuningdelen :twisted:
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » ma 25 okt, 2004 20:42

ken ik ja
heb ik mijn onderdelen gaan halen voor mijn visablok
sensorbeugel + vliegwiel laten afdraaien en sensor beugel
ben nu nog aan het overwegen om ergens andere nokkenas t esteken heb nu ongeveer 37 pk denk ik. Ma prob met toerenteller veu 2cilinder kost veel geld en dat kleintje is maar 52mm groot
greets robin

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door aryan » do 4 nov, 2004 19:40

Een W aansluiting is gewoon een aftakking voor de diodes, sommige oude eenddynamos met laadcontrolelampje hadden zelfs al 2 W aansluitingen!

Kijk anders hier eens http://korridor.se/aryan/acadiane/ ik bouwnl gewone 4-cyl toerentellers om voor 2 cylinder. Een kantenklare 2-cyl toerenteller kost dan 35 euro's.

/Aryan

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » vr 5 nov, 2004 02:16

hello
Ik heb hier een 4 cilinder teller liggen. Kan je me uitleggen goe ik het moet aanpakken naar een 2 cilinder aub. Ik heb een visa blokje in mijn eendje liggen. Heb je veel verbetering gekent met het turbotje op je lna blokje ? ben het ook van zin heb nu orginele eendfilter maa je voelt dat ie te weinig lucht krijgt

groeten robin

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door aryan » vr 5 nov, 2004 09:10

Hallo Robin,

Ik heb geen standaard recept voor alle toerentellers werkt. Bij mijn toerentellers vervang ik een paar weerstanden zodat hij 2x zoveel aangeeft als bij de 4 cyl. stand. Als je die bij jou teller kan vinden kan dat waarschijnlijk ook.

Een Visa onsteking en ook de 123ignition hebben (in tegenstelling tot contactpuntjes) bovendien variabel dwell waardoor sommige goedkope toerentellers niet meer lineair het toerentalaangeven, maar mijn meters doen doen dat gelukkig wel.

Op mijn LNA blok zat standaard die "turbo", bij latere VISA/LNA motoren is er daarintegen wintervoorverwarming van de inlaatlucht op het spruitstuk, dat zou hier in Stockholm 's winters ook niet zo gek zijn...

Die turbo lijkt op een dyane/ami 8 turbo maar heeft een veel dikkere slang en ook meer opbrengst. Zonder turbo merk ik bij volgas en boven 4000 tpm duidelijk minder vermogen. Als je een gewoon eendluchtfilter op een visamotor zet lijkt me dat ie zowiezo te weinig lucht krijgt. Een Visa filter is veel groter, het zelfede filter wordt bij sommige VAG motoren tot 1800 cc gebruikt!

/Aryan

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 18 nov, 2004 20:10

Ik heb een leuk toerentellertje gevonden (2e hands, 30 euro, chromen randje), maar de verkoper heeft het ding ooit nieuw gekocht in een harly-shop, maar nooit aangesloten (hij had het ding nodig om een crossmotor op een harly te laten lijken voor een film, dus aansluiten overbodig). Hij weet echter niet of die toerenteller bedoeld is voor een 2-cylinder. Ik neem aan dat het ding bedoeld is voor op een harly en ik meende dat die apparaten altijd 2 cylinders hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Wie kan hier wat zinnigs over zeggen ?

Ik heb mijn vraag overigens ook al op een ander forum neergezet (algemeen forum, dus geen motorfietsforum of autoforum) en daar zeggen ze dat Velleman (ken ik niet) ook leuke (?) toerentellers heeft die onafhankelijk van het aantal cylinders is, maar wel van het aantal slagen per arbeidsslag (dus 2- of 4takt) omdat die het aantal ontstekingspulsen telt. Of die toerentellers ook mooi zijn moet ik zelf uitvogelen, maar klopt het technische verhaal er achter ?
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 18 nov, 2004 20:30

Ik zou zeggen ga eens met je teller naar een Harly of motorshop en vraag hun mening eens. Die lui kunnen het je zo vertellen.

Die shops zullen bij jou in de buurt ook wel zitten. Bij ons in het dorp zitten al 2 Harley shops. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 18 nov, 2004 20:32

Die toerentelle ligt nog ergens in deventer geloof ik, dus dat gaat een beetje moeilijk ;)
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 18 nov, 2004 21:00

Dan wel ja. Maar ik durf niet te zeggen of alle Harley's 2 cilinders zijn/waren.

ik ben destijds ook bij zo'n shop geweest voor mijn teller en hun konden me toen niet helpen of dat lag aan het aantal cilinders kan ik me helaas niet meer herinneren. :(
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 18 nov, 2004 21:10

Nahja, misschien maar de gok wagen.

Het is in utrecht overigens ...

Iemand in Utrecht op wiens Eend ik de toerenteller even uit mag proberen ? :D
Afblijven.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » do 18 nov, 2004 22:07

heel oude harleys waren wel eens 1 cilinders, maar dé harley is 2 cil.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 18 nov, 2004 22:26

Dan denk ik dat ik het er wel op kan gokken.

Tenzij die dingen 2-takt zijn, maar ik vermoed van niet.
Afblijven.

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door aryan » do 18 nov, 2004 22:40

Lelijke Eend schreef:Dan denk ik dat ik het er wel op kan gokken.

Tenzij die dingen 2-takt zijn, maar ik vermoed van niet.
Nee Harley = 2-cyl V 4-takt met zelfs net zon gekke bobine met 2 hoogspanningsaansluitingen, kan prima op een eend.

/Aryan

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 18 nov, 2004 22:44

Mooi, dan koop ik dat geval ! Vindt ik mooier dan jouw toerentellers en is nog goedkoper ook ! Ik weet dat dat niet erg aardig klinkt, maar zo is het niet bedoeld !
Afblijven.

Gesloten