carburateur schoon maken

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

carburateur schoon maken

Bericht door siemen » wo 13 mei, 2009 23:21

de titel zegt het wel

wat is nou de beste manier van schoonmaken
ding helemaal uitelkaar halen??
hoe gaat het dan met de afstelling?
enz enz
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 13 mei, 2009 23:23

Ik heb goede ervaringen met het ultrasoon reinigen van dergelijke objecten (bij DAFjes)

de carburateur hoeft dan niet eens geheel uit elkaar.
Verbruik: Afbeelding

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » wo 13 mei, 2009 23:29

Ik heb goede ervaring met de carburateur uit elkaar te halen en met remmenreiniger stevig schoon te maken. Alles doorblazen met perslucht en weer monteren. Uiteraard moet je erna het mengsel afstellen maar dat is niet het grootste probleem.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » do 14 mei, 2009 09:43

Onlangs nog gedaan, ging prima zolang je maar even oplet hoe de boel in elkaar moet :) Ik heb gewoon foto's gemaakt van het uit elkaar halen en dat werkt prima!
Heb de boel met Terpetine schoongemaakt (bij gebrek aan remmenreiniger. Daarna de nodige scharnierpunten met kruipolie behandeld zodat het soepeltjes loopt.

Afbeelding
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 14 mei, 2009 10:18

Ik heb de carburateur van de dyane ook helemaal uit elkaar gehaald. Steeds stukje voor stukje en alles genoteerd. Daarna alles schoongemaakt remmenreiniger en schoongeblazen. Toen met een rep.kitje en de andere onderdelen weer in elkaar gezet. Dat doe ik straks ook met de burton.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 14 mei, 2009 14:21

Remmenreiniger moet goed genoeg zijn. Maar belangrijker is denk nog dat je sproeiers doorgeblazen worden. En dat je membraam ok is. In zo een revisiesetje zit een nieuw membraampje. De sproeiers in zo een setje komen vaak niet overeen. Dus gewoon je originele gebruiken. Of in elk geval de juiste maat erin stoppen. En je vlotterhoogte natuurlijk goed afstellen!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
Locatie: Schiedam

Bericht door LosPoppelos » do 28 mei, 2009 16:36

Deuche Fester, hoe heb je in vredes naam dat vlotter gedeelte losgekregen van het bovenste deel van de carb?

Wilde die van mij ook helemaal uit elkaar halen en reinigen, maar kreeg die puzzel niet opgelost en was beetje huiverig om bruut geweld toe te passen.

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » do 28 mei, 2009 17:24

het scharniertje kan je er voorzichtig uitkloppen, is gewoon een pennetje. ;)
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 28 mei, 2009 17:34

Gebruik goed passenden schroevendraaiers voor de messing schroefjes want je molt ze zo.
Bij mij lekte het nieuwe membraan binnen 5 dagen, heb de oude er maar weer ingezet en die doet het nog steeds. Die was ook maar 35 jaar oud ;-)
diverse Citroens, wat anders.

LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
Locatie: Schiedam

Bericht door LosPoppelos » do 28 mei, 2009 20:31

Ik kreeg ook wel meer dingen niet goed los hoor. 2 schroefjes en dan zou het klepke zo uit het asje geschoven kunnen worden.. nou niet dus..

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 28 mei, 2009 20:48

volgens mij kan het klepje maar naar 1 kant uit het asje worden geschoven. het niet iets taps?
diverse Citroens, wat anders.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 28 mei, 2009 22:31

k had hier gelezen t hele ding gewoon in de diesel flikkeren, heb t bij de eend nog nooit gedaan maar bij de tomos werkte ut prima
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » do 28 mei, 2009 22:53

LosPoppelos schreef:Ik kreeg ook wel meer dingen niet goed los hoor. 2 schroefjes en dan zou het klepke zo uit het asje geschoven kunnen worden.. nou niet dus..
Dat ken ik, het zit allemaal vrij strak :)
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
Locatie: Schiedam

Bericht door LosPoppelos » vr 29 mei, 2009 05:43

Lopen inderdaad ook taps en kunnen maar een kant op, ze zitten in ieder geval goed vast.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 29 mei, 2009 09:35

LosPoppelos schreef:Ik kreeg ook wel meer dingen niet goed los hoor. 2 schroefjes en dan zou het klepke zo uit het asje geschoven kunnen worden.. nou niet dus..
die boutjes/schroefjes zitten ook geborgd! belangrijk om deze naderhand ook weer te borgen anders kan je gasklep er uit donderen onder het rijden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie